Hjælp til aftensmad 1 - 1½ år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2011

Anonym trådstarter

Tilmeldt skriver:

I går fik vi fisk og hvidløg/chili-flødekartofler..  Det guffer Lisa i sig som slik!!

Når vi får pitabrød får hun bare en tallerken med tilbehøret.. Rejer, ærter, majs, agurk osv. det synes hun også er guf!  Lisa gider overhovedet ikke spise fars.. Det ryger ud med det samme, så det laver jeg aldrig.. Det var ellers nemt at ha nogle kødboller eller frikadeller frosset ned!   Vi spiser så heller aldrig fars herhjemme, så det gør mig egentligt ik noget!

Stine og Lisa.

Og hun bliver ordenligt mæt af at spise grønsager og rejer på en tallerken??? Jeg ville jo føle med det samme at hun ikke har spist nok i forholdtil hvad hun spiser nu...

Måske jeg skulle prøve med flødekartofler!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

Anonym skriver:

Og hun bliver ordenligt mæt af at spise grønsager og rejer på en tallerken??? Jeg ville jo føle med det samme at hun ikke har spist nok i forholdtil hvad hun spiser nu...

Måske jeg skulle prøve med flødekartofler!!

Ja, hun spiser i hvert fald til hun ik gider mere!!

Stine og Lisa.

Anmeld

24. maj 2011

Anonym trådstarter

Tilmeldt skriver:

Ja, hun spiser i hvert fald til hun ik gider mere!!

Stine og Lisa.

Ja det må man jo gå ud fra så

Anmeld

25. maj 2011

Anonym trådstarter

25. maj 2011

linemus

Anonym skriver:

Ja og er jo nemlig ved at køre surt i det - og synes hun får det samme hele tiden!!

Du har sikkert ret og jeg skal nok bare prøve mig frem (og ikke tænke så meget over alt det med om hun blir mæt)

Må blive bedre til at lave gryderetter osv som vi alle kan spise!

Må lige høre dig: Når I så spiser, sidder du så og mader hende imens du selv spiser eller spiser hun selv?

Hun spiser selv. Med fingrene Men så går det bedst, og hun får spist mest, og hun skal jo også lære det. Så vasker vi hende bare bagefter (og bordet og stolen og gulvet). Får vi fx suppe, mader jeg hende med skeen, og så holder hun selv brødet. Men fx pastaskruer med sovs glider lige ned, når hun får lov at bruge klør 5

Anmeld

25. maj 2011

Brams

Anonym skriver:

Kære alle!

Læser at MANGE skriver at Jeres de små får det samme at spise som Jer eller resten af familien... Men hvad får I at spise??

Kom MEGET GERNE med gode ideer

Vi får jo tiltider pitabrød, pizza, mexicanske pandekager med fyld og andre ting jeg ikke liiige synes at et barn på ca 13-15 mdr kan spise.

Synes jeg TIT står og STADIG laver særskilt mad så hun får hendes kartofler, grønsager og kød/fisk og er ved at være lidt trær af det

Når vi får lasagne f.eks så spiser hun selvfølgelig det, men moser gerne en kartoffel eller to i...

Så tøser - hvad får I til aftensmad som hele famiien spiser???

Herhjemme står den på:

Spaghetti
Lasagne
Laks på grillen
Koteletter i fad
Hjemmelavet pizza
Medister
Røde bøffer
Boller i karry
Bøf Stroganoff
Mexikanske pandekager
Hjemmelavede burgere
Pitabrød
Fiskefrikadeller
Frikadeller

Lærke er 19 mdr. og får udelukkende det mad vi får. Omvendt er vi ikke så strikse, at hvis hun ikke vil spise noget, så får hun en rugbrød (sker dog yderst sjældent)

Anmeld

28. maj 2011

serinasmor

hejsa

hos os får serina præcis det samme som vi får - lige meget hvad det er .... eneste ændring er dog at hvis vi får chili con carne (eller anden stærk mad) så tager jeg fra til hende inden jeg putter chili i ...

det er ikke altid hun spiser lidt af alt hved der er på tallerkenen .. men oftest så gør hun

og det er ligegyldigt om vi får pizza, spaghetti, kotelletter i fad m. ris, salat, kød og brød  osv .. ALT hvad vi får .. får hun også ... spiser hun intet overhovedet får hun en rugbrød med leverpostej .. det er dog kun sket én gang ...

hvis der er mad hun ikke må få, er min holdning altså at så skal jeg nok heller ikke selv spise det ...

og spiser jeg det alligevel skal det enten være når hun sover eller når hun ikke er hjemme.. ( her menes self slik, chips og den slags- det skal hun nok blive introduceret til senere(og jo hun har da smagt det.. bare kun meget få gange)) ..

Jeg er ikke bange for at hun ikke bliver mæt eller spiser nok .. men serina bliver så også kaldt "skraldespanden" i legestuen ... hun spiser ALT også alt hvad de andre børn har bestemt sig for de ikke kan lide

det var ordene ------------------- serina er i øvrigt 16 mdr

serinasmor

Anmeld

30. maj 2011

Rebecca Persson

Hvis du er til bøger, så kan du f.eks. få inspiration i Rachel Anne Hill: "Sund mad til din baby". Mange familievenlige opskrifter på aftensmad. (Hendes desserter og kager er ikke sunde, men fred være med det.....)

Her er nogle fiskefrikadeller med indbygget grønt fra min blog.  

I min bog BABY - 100% naturlig uden tilsætning finder du opskrifter på f.eks. babydhal (linsegryde), klatkager med quinoa, hummus, sød urtebøf med rød quinoa (som min lille datter nærmest levede af hele sommerferien sidste år, da hun var godt og vel 1 år), røræg med grøntsager, grøntsagspandekager, tofufrikadeller - kort sagt, grøn familiemad (plus en masse andet).

kh Rebecca, rebeccapersson.com

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.