Til Jer som har været igennem fertilitetsbehandling.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

546 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. maj 2011

TwinsQ

Vil lige høre om jeg er den eneste, som bøvler med at have RIGTIG ondt omkring min ægløsning, efter at vi har været i fertilitetsbehandling?

Hvis ja, har i gjordt noget ved det eller er det bare sådan det er??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

modesty

Jeg kunne helt klart mærke det tydeligere, men jeg vil ikke sige at jeg havde decideret ondt. Jeg vil anbefale dig at snakke med din læge om det, måske han/hun har et godt råd. Umiddelbart tror jeg ikke at man kan gøre meget andet end at tage lidt smertestillende.

Anmeld

24. maj 2011

TwinsQ

modesty skriver:

Jeg kunne helt klart mærke det tydeligere, men jeg vil ikke sige at jeg havde decideret ondt. Jeg vil anbefale dig at snakke med din læge om det, måske han/hun har et godt råd. Umiddelbart tror jeg ikke at man kan gøre meget andet end at tage lidt smertestillende.

Jeg er lige så øm, som lige inden jeg skulle have taget æg ud!!

Anmeld

24. maj 2011

Nessie

Jeg kan tydeligere mærke min ægløsning nu, før behandling mærkede jeg ingenting. Jeg får også hovedpine omkring min mens og ægløsning, men det gjorde jeg vist også før, tænkte bare ikke så meget over det.

Jeg tror at kroppen bliver langt mere påvirket af hormonerne end man lige er klar over til at starte med.

Efter jeg har været gravid har jeg f.eks. ikke længere kolde tæer, det havde jeg altid førhen Ved ikke om det har noget med hormoner at gøre, men kroppen er i hvert fald forandret på nogle områder, og det var allerede efter de første par hormonbehandlinger.
Tror bestemt ikke det er sundt, alt det vi udsætter kroppen for, men hvad gør man ikke for at få et barn

Anmeld

24. maj 2011

modesty

Det har ikke noget med hormoner at gøre, det handler om en mekanisk påvirkning. Æggestokkene vokser meget mere end hvad der er naturligt når de pludselig skal holde på mange flere modne æg end bare det enkelte de er vant til. Det kan gøre dem ømme - også i tiden efter.

Det samme med dine kolde tæer - du har en liter mere blod i kroppen når du er gravid, og muligvis er dit blodtryk også lidt højere. Det medfører at blodcirkulationen i kroppen er mere aktiv.

Anmeld

24. maj 2011

TwinsQ

modesty skriver:

Det har ikke noget med hormoner at gøre, det handler om en mekanisk påvirkning. Æggestokkene vokser meget mere end hvad der er naturligt når de pludselig skal holde på mange flere modne æg end bare det enkelte de er vant til. Det kan gøre dem ømme - også i tiden efter.

Det samme med dine kolde tæer - du har en liter mere blod i kroppen når du er gravid, og muligvis er dit blodtryk også lidt højere. Det medfører at blodcirkulationen i kroppen er mere aktiv.

Nu er det over 1 år siden jeg har fået medicin og har fået et par dejlige drenge... Men syntes bare det er undelig at jeg stadig døjer med mine æggestokke så længe efter...

Anmeld

24. maj 2011

modesty

TwinsQ skriver:

Nu er det over 1 år siden jeg har fået medicin og har fået et par dejlige drenge... Men syntes bare det er undelig at jeg stadig døjer med mine æggestokke så længe efter...

Ja, jeg er så gravid lige nu, efter IVF, så jeg kan ikke sige endnu hvordan mine æggestokke kommer til at reagere efter graviditeten.

Men som sagt - ring og snak med din læge, eller måske allerbedst, den fertilitetsklinik hvor du blev behandlet. De må om nogen vide om der kan gøres noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.