hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

569 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. maj 2011

Unnie

Jeg skal bage en almindelig kage (lagkage) og beklæde med fondant og så er mit spørgsmål... Skal den være meget fast kagen for den ikke falder sammen når man beklader den eller vil man kunne beklæde en almindelig lagkage med kagecrem og frugt i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

AnjaTherese

Du kan have alt det du vil have, ind i kagen! Så længe du har et lag af krem over hele kagen til slu, før du lægger fondanten på, så den sidder fast og du får en pænere form
La kremen dække hele kagen, men ikke den nederste bund, fordi når du lægger fondanten på, så presses kremen ned alligevel, og du slipper af med at det skulle se grimt ud når du skal skære rundt

Anmeld

24. maj 2011

Unnie

Okay tak for hjælpen :0)

Anmeld

25. maj 2011

Laila T

her er en lille how to overtrække en kage:

Husk når du bager kagen, så vender du den om og det som var bund bliver top når den lægges sammen. gav det mening?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

25. maj 2011

Unnie

Laila T skriver:

her er en lille how to overtrække en kage:

Husk når du bager kagen, så vender du den om og det som var bund bliver top når den lægges sammen. gav det mening?

Hvad er det du putter rundt i kanten? er det smørcrem og hvorfor?  (Håber du forstår hvad jeg mener, man kan se det på billed 2 & 3)

Og ja det gav meget mening...

Smart du samler dem i formene, når du har samlet dem, kommer de så på køl for at sætte sig eller er det lige meget?

Anmeld

25. maj 2011

Unnie

Laila t er du der :0)))

Anmeld

25. maj 2011

Zeus

Putter du noget i den nederste kage, for at den kan bære den øverste, eller sætter du dem bare ovenpå hinanden?

Anmeld

26. maj 2011

Laila T

Unnie skriver:

Hvad er det du putter rundt i kanten? er det smørcrem og hvorfor?  (Håber du forstår hvad jeg mener, man kan se det på billed 2 & 3)

Og ja det gav meget mening...

Smart du samler dem i formene, når du har samlet dem, kommer de så på køl for at sætte sig eller er det lige meget?

Det er smørcreme jeg putter rundt i kanten ja, det er for at forhindre at frugtsyre skal trække ud i fondanten og få den til at svede og smelte.

Jeg putter dem på køl indtil jeg samler dem. gerne ½-1 time gerne mere.

Jeg putter ikke noget imellem lagene, hverken sugerør, træpinde eller andre ting. Stabler dem bare ovenpå hinanden med kagepap under hver kage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.