Falsk strubehoste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.843 visninger
11 svar
0 synes godt om
23. maj 2011

CHD

Æv, altså. Så har min lille dreng på 10 mdr. lige fået falsk strubehoste. Det kom her til aften, hvor han vågnede ½ time efter han var blevet puttet og lød som en "søløve", og græd og græd

Han har haft en forkølelse på vej de sidste par dage, der så har mundet ud i det her. Håber snart han får det bedre.

Hvad er jeres erfaringer med falsk strubehoste?

Mange hilsner, en mor, der godt kan regne ud at hun nok ikke får sovet alt for meget i nat

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

CHD

Slet ingen med erfaringer???

Anmeld

23. maj 2011

dorthemus

Min datter har også haft det...hun fik maske med Flixotide så forsvandt det efter nogle dage. Det lyder værre end det er

Anmeld

23. maj 2011

Ayasmor

Grunden til at hosten lyder så hæs og voldsom er at der grundet en virus (her forkølelsen) kommer en hævelse omkring stemmelæberne og slimhinden i struben. Når det er forårsaget af en virus, kan det derfor ikke behandles, men i slemme tilfælde kan symptomerne afhjælpes.

Er det første gang din søn har det? Det kan være en god ide at hæve hovedenden, så han ligger højt og derved bedre kan trække vejret. Ellers giv ham gerne rigeligt med kolde drikke, evt. noget sodavandsis, som kan afhjælpe hævelsen en smule og luft gerne hyppigt ud. Hvis han får besvær med at trække vejret, bliver blå omkring mund, næse og ved negle så tag kontakt til vagtlægen..

Rigtig god bedring med ham...

Anmeld

23. maj 2011

Ni-ko-li-ne

jeg kender nogen som gik udenfor med barnet.... og havde barnets dyne med... så sad de der til det faldt lidt til ro...

Anmeld

23. maj 2011

kamtok

Ni-ko-li-ne skriver:

jeg kender nogen som gik udenfor med barnet.... og havde barnets dyne med... så sad de der til det faldt lidt til ro...

Det er også noget af det bedste man kan gøre, når hosten starter. Der skal masser og masser og masser af frisk luft til

Anmeld

24. maj 2011

CHD

Ovenpå en næsten søvnløs nat.......Han har feber og vejret er virkelig noget møg, så jeg synes det er svært at tage ham med udenfor. Han sidder lige nu i skråstolen og ser tegnefilm. Han er vildt træt, men nægter at sove. Græder når jeg lægger ham ned også selvom hovedgærdet er hævet. Håber han kan tage en lille powernap i skråstolen. Bare lidt vil gøre underværker.

Tak for jeres respons

Anmeld

24. maj 2011

Dot D

CHD skriver:

Ovenpå en næsten søvnløs nat.......Han har feber og vejret er virkelig noget møg, så jeg synes det er svært at tage ham med udenfor. Han sidder lige nu i skråstolen og ser tegnefilm. Han er vildt træt, men nægter at sove. Græder når jeg lægger ham ned også selvom hovedgærdet er hævet. Håber han kan tage en lille powernap i skråstolen. Bare lidt vil gøre underværker.

Tak for jeres respons

Vores børn har begge to haft det, flere gange, og Sophie har faktisk overnattet i sin skråstol iført flyverdragt foran en halvåben terrassedør, det var lægen der foreslog det, det virkede ret godt her.

Så lad du han endelig sidde i skråstolen, giv ham et godt tæppe omkring sig, og åben et vindue, så kan du være heldig, at han falder i søvn (og du kan lige slappe lidt af også, det er hårdt med syge børn)..

Rigtig god bedring til ham..

Anmeld

24. maj 2011

CHD

Dot D skriver:

Vores børn har begge to haft det, flere gange, og Sophie har faktisk overnattet i sin skråstol iført flyverdragt foran en halvåben terrassedør, det var lægen der foreslog det, det virkede ret godt her.

Så lad du han endelig sidde i skråstolen, giv ham et godt tæppe omkring sig, og åben et vindue, så kan du være heldig, at han falder i søvn (og du kan lige slappe lidt af også, det er hårdt med syge børn)..

Rigtig god bedring til ham..

Det var måske en mulighed at lade ham sove i skråstolen i flyverdragt, men han har næsten 39 i feber. Havde dine børn også feber da du gjorde det?

Anmeld

24. maj 2011

Dot D

CHD skriver:

Det var måske en mulighed at lade ham sove i skråstolen i flyverdragt, men han har næsten 39 i feber. Havde dine børn også feber da du gjorde det?

Ja, Sophie havde. Flyverdragt var fordi det var vinter, måske du kan nøjes med lidt mindre. Håber han snart bliver frisk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.