Ocd?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.929 visninger
19 svar
0 synes godt om
23. maj 2011

MissGeoh

Nogen herinde der har OCD?

Er startet på Kh i dag på et forløb hvor man ikke er klar til arbejde lige pt..

Var til en samtale i dag, og de mente jeg skulle screenes (staves?) for OCD..

Ved ikke om det er OCD jeg har men her er lidt af de ting jeg har i hovedet.

Hvis et skab, skuffe eller andet ikke er lukket så lukker jeg det.
Jeg låser altid døren når jeg er kommet hjem.
Jeg er virkelig bange for sygdom, død og indbrud.
Jeg kan ikke altid spise ved andre da jeg ikke ved hvor godt deres bestik, glas og tallerkener er vasket op og om det er ordenligt rent.
Jeg tager altid først 3 stykker toilet papir, så 2 og så 2 igen.
Jeg kan blive dårlig hvis jeg tænker på hvem der feks har lavet den mad jeg spiser, og så stopper jeg med at spise. 
Jeg kan ikke spise med nye mennesker jeg kun lige har mødt, så jeg kan sulte mig selv i flere dage hvis jeg ikke kan "gemme" mig og spise.
Jeg kan ikke klare at der er skidt i en håndvask i et køkken, så hvis det er beskidt så vasker jeg den af.
Jeg tæller nogengange trappetrin. (ikke altid)

Der er nok også andre ting. Men dem jeg har skrevet ned her er nok dem der fylder mest i hverdagen.

Nogen der har det på samme måde som mig, eller er det meget normalt som jeg har det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

MissBee

Det lyder ihvertfald som en slags patologisk frygt men om det lige er en ocd diagnose kan jeg ikke sige.

Men tag da endelig deres test og se hvad de kan tilbyde dig? måske kan du slippe for halvdelen af dine daglige bekymringer  og det er da en god ting!

Anmeld

23. maj 2011

Ina33

Jeg har ikke diagnosen OCD, men jeg har gået til samtaler hos min læge, som mener jeg har en mild form for OCD.

Jeg har dog ikke tanken om død og ødelæggelse hvis ikke jeg gør de ting jeg føler jeg skal.

Jeg har det ligesom dig med skabslåger, de SKAL lukkes. Jeg kan ikke klare hvis der er noget der sidder i klemme, de skal være HELT lukket.

Ligesom dig er der også mange andre ting jeg skal gøre. Eks. SKAL jeg op og se om døren er låst EFTER jeg er gået i seng, selvom jeg VED at jeg låste den inden jeg gik i seng.

Jeg synes da du skal tage imod tilbuddet om screening, jeg synes også det kunne lyde som om du har OCD....

Anmeld

23. maj 2011

N&J

MissGeoh skriver:

Nogen herinde der har OCD?

Er startet på Kh i dag på et forløb hvor man ikke er klar til arbejde lige pt..

Var til en samtale i dag, og de mente jeg skulle screenes (staves?) for OCD..

Ved ikke om det er OCD jeg har men her er lidt af de ting jeg har i hovedet.

Hvis et skab, skuffe eller andet ikke er lukket så lukker jeg det.
Jeg låser altid døren når jeg er kommet hjem.
Jeg er virkelig bange for sygdom, død og indbrud.
Jeg kan ikke altid spise ved andre da jeg ikke ved hvor godt deres bestik, glas og tallerkener er vasket op og om det er ordenligt rent.
Jeg tager altid først 3 stykker toilet papir, så 2 og så 2 igen.
Jeg kan blive dårlig hvis jeg tænker på hvem der feks har lavet den mad jeg spiser, og så stopper jeg med at spise. 
Jeg kan ikke spise med nye mennesker jeg kun lige har mødt, så jeg kan sulte mig selv i flere dage hvis jeg ikke kan "gemme" mig og spise.
Jeg kan ikke klare at der er skidt i en håndvask i et køkken, så hvis det er beskidt så vasker jeg den af.
Jeg tæller nogengange trappetrin. (ikke altid)

Der er nok også andre ting. Men dem jeg har skrevet ned her er nok dem der fylder mest i hverdagen.

Nogen der har det på samme måde som mig, eller er det meget normalt som jeg har det?

det kunne meget nemt være OCD, og syntes det er rigtig godt hvis du kan få den test, for hvis du ved hvad det er, så kan du også arbejde med det, sån det ikke fylder så meget i dit liv. 

Anmeld

23. maj 2011

Kamulla

jamen ocd er tvangstanker der hæmmer hverdagen... og det er nogle af dine jo...

jeg lider af en form for OCD, men kan også se i hverdagen at jeg har andre tvangstanker end den anden sygdom jeg ahr som er slægtet med OCD.. den ville jeg så ikke ind på at forklare om i åbent forum og hvor jeg ikke kan være anonym..

men dejligt du kan få den test og derefter den hjælp du behøver

Anmeld

23. maj 2011

MissGeoh

Tak for svar alle i dejlige tøser..

Jeg må nok hellere få lavet den test så, for det kunne da godt virke til der er noget når i alle mener det..

Jeg har bare aldrig tænkt på det kunne være OCD jeg har.. Har bare tænkt at det var en del af min hverdag, og det sikkert ar meget normalt at gøre sådanne ting. :/

Anmeld

23. maj 2011

Laulund87

ja det kunne godt lyde som OCD. Jeg har lige fået førtidspension, bla pga OCD.

Du må hellere få snakket med lægen

Anmeld

23. maj 2011

MissGeoh

Laulund87 skriver:

ja det kunne godt lyde som OCD. Jeg har lige fået førtidspension, bla pga OCD.

Du må hellere få snakket med lægen

Okay vildt, så har du det i svær grad? :/

Anmeld

23. maj 2011

Laulund87

MissGeoh skriver:

Okay vildt, så har du det i svær grad? :/

Der er mange andre ting der spiller ind, men ja det fylder da meget

Anmeld

23. maj 2011

MissGeoh

Laulund87 skriver:

Der er mange andre ting der spiller ind, men ja det fylder da meget

Ååh puha.. ;/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.