Hjæææælp! Varmeknopper eller eksem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21.943 visninger
10 svar
0 synes godt om
23. maj 2011

Vial

Det her fandt jeg på min søns ryg i dag.

Han lider af børneeksem, men er lidt i tvivl om det er det. Synes der er sådan nogle lidt hvide blære i. Bare ikke sådanne rigtige væskefyldte blærer.

Er det en allergisk reaktion? (han smager jo en masse nyt for tiden - ananas stort hit!! Jordbær gav ham plamager i hårkanten, så det kunne jeg se, at han ikke kunne tåle)

Varmeknopper? (han har haft undertrøje og langæret t-shirt på i dag.

Børneeksem (som der ellers er meget lidt af, da det er blevet varmere vejr).

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Min datter og jeg har også børneeksem...Ja, jeg bliver aldrig voksen Men det ser ikke sådan der ud.... Det er bare en masse knopper oveni hinanden. Det røde minder mest om varme"knopper".

Anmeld

23. maj 2011

Mira0911

Hmm... Varmeknopper eller hormonknopper - Synes jeg det ligner... 

Anmeld

23. maj 2011

K&S

KaMa skriver:

Han lider af børneeksem, men er lidt i tvivl om det er det. Synes der er sådan nogle lidt hvide blære i. Bare ikke sådanne rigtige væskefyldte blærer.

Er det en allergisk reaktion? (han smager jo en masse nyt for tiden - ananas stort hit!! Jordbær gav ham plamager i hårkanten, så det kunne jeg se, at han ikke kunne tåle)

Jeg vil sige allergisk reaktion, jeg kan selv få røde plamager, hvis jeg spiser for mange jordbær

Anmeld

23. maj 2011

Vial

MoarJ skriver:

Hmm... Varmeknopper eller hormonknopper - Synes jeg det ligner... 

Det er i hvert fald ikke hormonknopper. Det har begge haft, da de var mindre.

Det er nok varmeknopper. Håber jeg!!!

Anmeld

23. maj 2011

Vial

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Min datter og jeg har også børneeksem...Ja, jeg bliver aldrig voksen Men det ser ikke sådan der ud.... Det er bare en masse knopper oveni hinanden. Det røde minder mest om varme"knopper".

Det er jeg glad for at læse - altså at det ikke ligner eksem. Synes jeg jo heller ikke rigtigt. Derfor jeg er i tvivl.

Anmeld

23. maj 2011

Mira0911

KaMa skriver:

Det er i hvert fald ikke hormonknopper. Det har begge haft, da de var mindre.

Det er nok varmeknopper. Håber jeg!!!

Okey, så er det udelukket... 

Anmeld

23. maj 2011

VNB

KaMa skriver:

Viktor lider også af børneeksem, han havde et udbrud for kort tid siden hvor jeg tog til lægen med ham. Synes at det ser meget ens ud med din søns, så JA jeg vil mene at det er børneeksemen som er i udbrud.

Jeg fik afvide af lægen, at det nok hang sammen med varmen, eller måske noget som han havde spist... det var ikke til at sige. Men jeg skulle bare smøre det som normalt (med A-derma creme og Lococid binyrebark hormon creme) få dage efter var det stort set væk.

Vedhæfter lige et billede, så kan du jo selv bedømme om det er den samme slags udslet.

Rigtig god bedring med ham

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

23. maj 2011

Vial

K&S skriver:

Jeg vil sige allergisk reaktion, jeg kan selv få røde plamager, hvis jeg spiser for mange jordbær

Ja, det får han også. Det er dog i panden og i hårgrænsen rundt om hoved.

De her har nærmest nogle små hævelser, der er hvidlige. Ligner lidt mygstik. Det siger man da er varmeknopper, ikke.

Anmeld

23. maj 2011

Vial

VNB skriver:

Viktor lider også af børneeksem, han havde et udbrud for kort tid siden hvor jeg tog til lægen med ham. Synes at det ser meget ens ud med din søns, så JA jeg vil mene at det er børneeksemen som er i udbrud.

Jeg fik afvide af lægen, at det nok hang sammen med varmen, eller måske noget som han havde spist... det var ikke til at sige. Men jeg skulle bare smøre det som normalt (med A-derma creme og Lococid binyrebark hormon creme) få dage efter var det stort set væk.

Vedhæfter lige et billede, så kan du jo selv bedømme om det er den samme slags udslet.

Rigtig god bedring med ham

Det der kender jeg godt! Det har alvin haft meget af. Har lidt svært ved at se billeder, da solen står ind i stuen og skærmen spejler.

Jeg har for en sikkerhedsskyld givet det hormoncreme. Hvis det nu klør, så afhjælper det jo rigtig godt.

God bedring med din dreng også.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.