Jeg skrev et laaangt indlæg til dig igår, men det forsvandt, men nu har jeg tid igen.....
Jeg har en datter med astma. Hun hostede også helt vildt meget, og lægen sagde hun havde lidt astmatisk bronkitis. Til det fik vi salbuvent som vi kunne gi "når vi synes". En dag fik hun det rigtigt slemt, var slap og havde svært ved at trække vejret. Vi tog til vagtlægen og blev indlagt med det samme. Hun havde så astma. På børneafdelingen fik hun en maske der "hvæser" tror det er luft, der bruges. Sidste dag fik hun så en NES Spacer, og det er den vi stadig bruger. Men den er bestemt ikke skrækkelig. Klara tager det helt fint, og der er slet ingen problemer med den. Den skal I altså ikke være "bange" for.
Jeg ved ikke om man kommer til speciallæge, og jeg ved faktisk ikke hvordan man normalt konstaterer at børn har astma - måske vores tur var "normal". Men masken er rigtig god. Man kan virkelig mærke at den hjælper og ungerne er også hurtige til at opfatte at den hjælper, og så er det pludselig meget nemmere.
Jeg håber i snart finder en løsning. Det er frygteligt at høre hvordan de hoster, og man føler sig så magtesløs.....
Rikke
Anmeld