hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.429 visninger
17 svar
0 synes godt om
23. maj 2011

Anonym trådstarter

Hvad får man i hjælp som alenemor ?  (21 år)

(på su)

manden vil ikke have noget at gøre med barnet, og har smidt mig ud af lejligheden fra den dag jeg har født.. spørgsmålet er så..... Hvad nu???? 

kan man få noget hjælp til køb af baby ting? lejlighed? husleje? osv.

ved godt faderen skal betale et måndligt beløb, men det rækker jo ikke langt, da han også er på su (tjener ikke ret meget) ... 

håber der er nogen der kan hjælpe mig, og måske har stået i samme situation ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

eElak

SU som enlig er dobbelt op. Dvs. 5486 * 2 (eller hvad satsen nu er på)

Derudover kan du tage SU lån (+ forsørgende SU lån) på op til 4200 om måneden.

Der er nogle regler omkring dobbeltklip du kan få inden fødslen mener jeg, men er langt fra sikker.

Jeg er ikke inde i reglerne for barsel og SU.

Mht. babyting og lejlighed:
henvend dig på socialforvaltningen på din kommune, og fortæl hvordan din situation er.. Sig at du sådan set allerede NU står uden et sted at bo (og ikke først til fødslen - det er blot at udskyde det uundgåelige).

Du kan låne til indskuddet til lejligheden af kommunen. Du kan måske også låne penge (søge engangsydelse) til babyting.. Men der vil jeg nærmere forslå dig at du søger nogle legater til at dække disse udgifter. Hvis du har brug for legater og vejledning, så skriver du bare (dog privat)

Hvis du bor i København, så ring til Alexandra kollegiet. Det ligger i Valby og har pt ledige lejligheder af det jeg sidst hørte... Det er et kollegie for unge enlige mødre under uddannelse, hvor der er støtte omkring en, og mulighed for netværk.

Hvornår er du egentlig sat til?

Og hvorfor smider han dig først ud den dag du har født? (det er da dårlig stil, så hellere gøre det nu).

Du kan i øvrigt også søge boligstøtte når det er... Alt afhængig af huslejen, så kan du få op til 3000 kroner.

føler med dig. og sikke en nar af en mand

Anmeld

23. maj 2011

Topp

Anonym skriver:

Hvad får man i hjælp som alenemor ?  (21 år)

(på su)

manden vil ikke have noget at gøre med barnet, og har smidt mig ud af lejligheden fra den dag jeg har født.. spørgsmålet er så..... Hvad nu???? 

kan man få noget hjælp til køb af baby ting? lejlighed? husleje? osv.

ved godt faderen skal betale et måndligt beløb, men det rækker jo ikke langt, da han også er på su (tjener ikke ret meget) ... 

håber der er nogen der kan hjælpe mig, og måske har stået i samme situation ? 

beløbet fra faderen er 1193 kr. om måneden - uagtet hvad han tjener

Anmeld

23. maj 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

SU som enlig er dobbelt op. Dvs. 5486 * 2 (eller hvad satsen nu er på)

Derudover kan du tage SU lån (+ forsørgende SU lån) på op til 4200 om måneden.

Der er nogle regler omkring dobbeltklip du kan få inden fødslen mener jeg, men er langt fra sikker.

Jeg er ikke inde i reglerne for barsel og SU.

Mht. babyting og lejlighed:
henvend dig på socialforvaltningen på din kommune, og fortæl hvordan din situation er.. Sig at du sådan set allerede NU står uden et sted at bo (og ikke først til fødslen - det er blot at udskyde det uundgåelige).

Du kan låne til indskuddet til lejligheden af kommunen. Du kan måske også låne penge (søge engangsydelse) til babyting.. Men der vil jeg nærmere forslå dig at du søger nogle legater til at dække disse udgifter. Hvis du har brug for legater og vejledning, så skriver du bare (dog privat)

Hvis du bor i København, så ring til Alexandra kollegiet. Det ligger i Valby og har pt ledige lejligheder af det jeg sidst hørte... Det er et kollegie for unge enlige mødre under uddannelse, hvor der er støtte omkring en, og mulighed for netværk.

Hvornår er du egentlig sat til?

Og hvorfor smider han dig først ud den dag du har født? (det er da dårlig stil, så hellere gøre det nu).

Du kan i øvrigt også søge boligstøtte når det er... Alt afhængig af huslejen, så kan du få op til 3000 kroner.

føler med dig. og sikke en nar af en mand

Bor NV i københavn, så kunne være man skulle ringe og snakke med dem, jeg skal først føde til November, så der er jo lidt tid til endnu.. 

Han smider mig først ud der fordi at det er barnet han ikke gider se på, så han rejser når man begynder rigtig at kunne se det på mig, og til jeg er ude af lejligheden.. derefter vil han aldrig se mig eller barnet igen (efter at have boet sammen i to år) ..  men det skal ikek forhindre mig i at føde mit barn, fik en sbort for hans skyld for nogle år siden. og har fortrudt det lige siden. så det gør jeg ikke igen.. 

. men er det ikke noget med at man først kan få hjælp når man er omkring uge 25 ? 

socialforvaltningen, kan man ringe til dem eller skal man møde personligt op? hvas ja, hvor ligger det, kan ikke finde det på nettet (kender ikke københavn så godt endnu da jeg ikke har boet her så længe) .. 

Anmeld

23. maj 2011

Anonym trådstarter

Topp skriver:

Okay

men det rækker stadig ikke særlig langt til bleer mad tøj sko osv. 

Anmeld

23. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

Bor NV i københavn, så kunne være man skulle ringe og snakke med dem, jeg skal først føde til November, så der er jo lidt tid til endnu.. 

Han smider mig først ud der fordi at det er barnet han ikke gider se på, så han rejser når man begynder rigtig at kunne se det på mig, og til jeg er ude af lejligheden.. derefter vil han aldrig se mig eller barnet igen (efter at have boet sammen i to år) ..  men det skal ikek forhindre mig i at føde mit barn, fik en sbort for hans skyld for nogle år siden. og har fortrudt det lige siden. så det gør jeg ikke igen.. 

. men er det ikke noget med at man først kan få hjælp når man er omkring uge 25 ? 

socialforvaltningen, kan man ringe til dem eller skal man møde personligt op? hvas ja, hvor ligger det, kan ikke finde det på nettet (kender ikke københavn så godt endnu da jeg ikke har boet her så længe) .. 

Jeg vil tro at du kan ringe eller gå forbi borgerservice. De kan helt sikkert hjælpe dig med svar på en masse, og henvise dig til de personer du skal tage kontakt til. 

Kig evt. på kk.dk der står en del om de forskellige emner og telefonnumre til de forskellige afdelinger.

Og må lige sige. Sikke dog en dum skid til en eks. Kan godt forstå du vil beholde barnet, og hvor er du sej 

Anmeld

23. maj 2011

eElak

Topp skriver:

Ikke helt korrekt..

1193 kroner er mindstebeløbet.

Hvis manden tjener over et vist beløb, så stiger børnebidraget

Anmeld

23. maj 2011

eElak

Anonym skriver:

Say whaaat? NARRØV!!!

Socialforvaltningen vil jeg vove at påstå at du skal på matthæusgade 33 på Vesterbro, for at få hjælp. Alternativt så find dit lokale socialcenter - som vidst nok hedder Nørrebro og er på griffenfeldsgade 44, hvis ikke bispebjergafdelingen på Ørnevej 55 stadig eksisterer.

Borgerservice kan ikke gøre andet end at sige at du skal gå derover (så spar dig for turen).

Overvej evt også et krisecenter - der ligger nogle i NV, men også egmontgården på østerbro kan du tænke over.

Men helt klart - kom i gang NU i stedet for at stå i sidste øjeblik. Hvis de siger at de ikke vil hjælpe, jamen, så må du blive ved med at rende dem på dørerne.

Anmeld

23. maj 2011

Topp

KaLee skriver:

Ikke helt korrekt..

1193 kroner er mindstebeløbet.

Hvis manden tjener over et vist beløb, så stiger børnebidraget

ja det ved jeg - men det lød som om hun troede hun næsten intet fik da han er på su

Anmeld

23. maj 2011

eElak

Topp skriver:

ja det ved jeg - men det lød som om hun troede hun næsten intet fik da han er på su

Aaah den del havde jeg ikke set... :-)

Men derfor var det da stadig rigtigt nok det jeg skrev  - selvom det så ikke har relevans til TS lige pt (med mindre han bliver rig) ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.