Hjææælp - nem opskrift med laks :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2011

henh01

pak dem ind i buddadej og så i ovnen.. MUMS

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

CamillaSoefelt

patella skriver:

Uh det lyder også godt - men hvad er det for noget med spinat?? Må det ikke genvarmes - det har jeg ofte gjort 

Tjek her; http://www.vom.dk/index.php?id=10&sosid=59

Anmeld

23. maj 2011

Malthes mor

patella skriver:

Grillet laks - det lyder godt nok også skønt...

Det er fantastisk og nemt

Anmeld

23. maj 2011

MissBee

De skal jo lige tøes op men ellers i et fad med chilioile og så i ovnen i 20 min.  det smager helt vidunderligt!!

og man kan lave alt slags tilbehør til, det er helt op ti årstid og humør!

Anmeld

23. maj 2011

Philippa

Jeg er helt vild med :

Laks på panden, risnudler, salat med ramsløg (det har lidt af en hvidløgs smag, men smager MUMS) og så kom sur sød sauce på.. Det nem og smager super godt !!
 det tager ca. 7min.

God fornøjelse..

Kærligst Philippa

Anmeld

23. maj 2011

Philippa

Philippa skriver:

Jeg er helt vild med :

Laks på panden, risnudler, salat med ramsløg (det har lidt af en hvidløgs smag, men smager MUMS) og så kom sur sød sauce på.. Det nem og smager super godt !!
 det tager ca. 7min.

God fornøjelse..

Kærligst Philippa

Laksen skal helst ikke være frosnet.. : )

Anmeld

23. maj 2011

Zeus

Rul noget butterdej ud, og smør det med en smøreost.. Læg laksen på, og rul den ind.. I ovnen i ca 20 min  Serveres med kartofler, salat og hollandaise sovs

Anmeld

12. september 2011

Annexxx

CamillaSoefelt skriver:

Tjek her; http://www.vom.dk/index.php?id=10&sosid=59

Øhm, bare lige for at rette eventuelle misforståelser. Lakselasagne med med spinat må du selvfølgelig GERNE genopvarme!

Det er kun grønt drys, som kan indeholde jord, man ikke må genopvarme. Det er fx RÅ spinat eller persille, som ikke har kogt sammen med retten, men som man bare drysser rå ovenpå. Der kan være jordbakterier, som ved genopvarmning kan give den farlige sygdom botulisme (eller pølseforgiftning).

Har spinaten (eller persillen) været tilberedt sammen med maden, som den bliver i fx lasagne, er der ingen problemer, så er jordbakterierne nemlig døde ved første tilberedning.

Det hele står i øvrigt fint forklaret i det link, du henviser til, men du har altså lige fået lidt galt fat i det

Anmeld

12. september 2011

aarhusmor

pizzabund, dækkes med reven ost

så bacon stykker og laksestykker

og til sidst lidt oregano

15 min 225 grader

MUMS!

Evt. kan du putte lidt pesto på og rucula

Anmeld

12. september 2011

Moms

Optøet el. frisk spinat i bunden af ildfast fad. Rød peber skåret i lange strimler hen over. Fordel ½-1 bøtte salatost (tidl. fetaost) over spinat og peberfrugt. Laksestykket (stykkerne) saltet og pebret lægges ovenpå. Læg en citronskive på hver laksestykke og drys m. revet ost (som til pizza - mozarella el. gouda er godt). Sjat noget fløde over og bag i ovnen ca. ½ time (afhængig af laksestykkets tykkelse) ca. 200 grader.

Bon appetit!

Moms

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.