Har brug for hjælp med min ovn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.530 visninger
8 svar
0 synes godt om
16. november 2008

Lullaby

Da vi skal fraflytte vores gamle lejlighed om 14 dage skal alting gøres rent til de nye beboere. Heriblandt min ovn. Men men... for ca 1 mdr siden tabte jeg noget kød derinde så fedtet satte sig fast. Jeg kørte selvrensefunktionen men æv æv. Det er blevet noget sort stads der bare sidder fast!!! Jeg har brugt dr. Beckmans ovnrens. Jeg har ladet brun sæbe sidde fast natten igennem med og uden folie, jeg har ladet ovnen køre på 50 grader med brun sæbe på og jeg har prøvet alm vand og sæbe men meget lidt kommer af Er der nogen af jer der kender et middel som bare er kanongodt? Hvis ikke jeg får det rent inden vi flytter skal vi betale for en rens og efterhånden er der mange ting der skal ordnes,,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2008

M&F&C

Jeg har godt nok ikke lige selv prøvet ... men hvad med kaoutisk (staves?) soda opløst i vand .. det er da ret skrapt, og burde vel egentlig kunne tage det ? Ved ik om man kalde det et råd, men måske bare en idé ?

Anmeld

16. november 2008

Lullaby

men hvad med kaoutisk (staves?) soda opløst i vand

Vil det ikke opløse emaljen? Nu når det er en selvrenseovn??

Anmeld

16. november 2008

eliasogmor

kan du ikke bruge en skraber sådan en til keramiske kogeplader....

Anmeld

16. november 2008

Lullaby

kan du ikke bruge en skraber sådan en til keramiske kogeplader....

Jo det havde jeg også overvejet indtil min mor sagde, at det ville ødelægge emaljen på bunden og det ville man kunne se

Anmeld

16. november 2008

Loggidut

Anja Nørreslet skriver:

Da vi skal fraflytte vores gamle lejlighed om 14 dage skal alting gøres rent til de nye beboere. Heriblandt min ovn. Men men... for ca 1 mdr siden tabte jeg noget kød derinde så fedtet satte sig fast. Jeg kørte selvrensefunktionen men æv æv. Det er blevet noget sort stads der bare sidder fast!!! Jeg har brugt dr. Beckmans ovnrens. Jeg har ladet brun sæbe sidde fast natten igennem med og uden folie, jeg har ladet ovnen køre på 50 grader med brun sæbe på og jeg har prøvet alm vand og sæbe men meget lidt kommer af Er der nogen af jer der kender et middel som bare er kanongodt? Hvis ikke jeg får det rent inden vi flytter skal vi betale for en rens og efterhånden er der mange ting der skal ordnes,,

du skal klart smørre din ovn ind i brun sæbe igen, smør bare det hele ind...så sætter du en kop salmiakspiritus ind i bunden (lad være med at overdrive, en slat i bunden af en kop er rigeligt) så taper du alle udluftningskanaler til, og omkring ovndøren, så der slipper så lidt så muligt ud i rummet...lad det stå i et døgn, og husk at holde døren til køkkenet være lukket, og med et vindue på klem, for det lugter forfærdeligt!

det samme gør du med pladerne, og risten, gamle gryder o..s.v...smør dem ind i tykt flydende brun sæbe, og ind i en sæk med skidtet, stil en kop salmiakspiritus oven på, og smid dem udendørs, luk sækken helt til, så ingen ting trænger ud...

og jeg vil love dig for du bare kan skylle alt af bagefter uden at bruge svampe eller andet.

skal lige siges du bør og skal lukke ovnlågen op, gå ud af rummet når du har fjernet koppen med salmiak og lad dunsten stå og forsvinde før du arbejder i rummet...!

men det virker!

held og lykke

Anmeld

16. november 2008

Lullaby

du skal klart smørre din ovn ind i brun sæbe igen, smør bare det hele ind...så sætter du en kop salmiakspiritus ind i bunden (lad være med at overdrive, en slat i bunden af en kop er rigeligt) så taper du alle udluftningskanaler til, og omkring ovndøren, så der slipper så lidt så muligt ud i rummet...lad det stå i et døgn, og husk at holde døren til køkkenet være lukket, og med et vindue på klem, for det lugter forfærdeligt!

det samme gør du med pladerne, og risten, gamle gryder o..s.v...smør dem ind i tykt flydende brun sæbe, og ind i en sæk med skidtet, stil en kop salmiakspiritus oven på, og smid dem udendørs, luk sækken helt til, så ingen ting trænger ud...

og jeg vil love dig for du bare kan skylle alt af bagefter uden at bruge svampe eller andet.

skal lige siges du bør og skal lukke ovnlågen op, gå ud af rummet når du har fjernet koppen med salmiak og lad dunsten stå og forsvinde før du arbejder i rummet...!

men det virker!

held og lykke
Se det har jeg faktisk også prøvet men jeg lukkede dog ikke udluftningstingene til.

Anmeld

16. november 2008

Loggidut

Anja Nørreslet skriver:

Se det har jeg faktisk også prøvet men jeg lukkede dog ikke udluftningstingene til.

det kan være derfor, for det skal jo være tætsluttet.

lod du det stå i et døgn?

måske kan det gå hvis du blander tredobbelt salmiak med brun sæbe, smørre det på pletten, og ligger plastik hen over så du ved det er sluttet tæt...

hvis ikke det kan tage det, så tror jeg ikke på noget kan...

sorry

Anmeld

16. november 2008

Lullaby

lod du det stå i et døgn?
Ja det gjorde jeg. Og det hjalp ikke. Prøver at lukke det tæt og så se hvad der sker. Ellers må jeg prøve det andet råd du kommer med..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.