Nu kan jeg ik li huske om du har en dreng eller pige...
Det er en RIGTIG go ide at lade Far komme til, han har jo ikke bryster
og hun er ikke vant til at bli ammet af ham
Det er hun jo ved dig og der kan komme en del protester ved at skulle spise på en anden måde ved dig til hun har fundet ud af at det er lige så godt det der er i flasken. Sid et stille og roligt sted i huset som hun er vant til uden for mange folk/børn omkring og uden tv eller andet der kan forstyrre, og så prøv, varm mælken så den smager lunkent (jeg smagte altid på mælken før jeg gav den til mine børn, syns det er alt for svært at mærke på armen) du kan både varme i micro, men meget få sek. og ryst godt inden du tjekker varmen, da min pige fik 50-60ml gav jeg mælken 13-15sek i en normal nyere micro, men start altid med mindre. Ellers kan du koge vand og hælde i en kande og så sætte flaksen ned i den så vandet går så langt op som flasken er fuld med mælk, og så prøv et par gange temperaturen og ryst grundigt.
Pump ud så hurtigt som muligt efter amning, jeg havde nulleren liggende i liften ved siden af mig så jeg lige kunne proppe sutten ind hvis der var problemer, og ofte faldt min ældste søn i søvn ved lyden af pumpen, og så pump ud 10min ved hvert bryst, og stil den på køl med det samme.
Når din baby så melder sin sult lægger du hende bare til som du plejer, ved det bryst hun spiste fra sidst (hvis du ammer på begge bryst under én amning). Når Far så er hjemme og tiden er ret kan i prøve med flasken og hvis det går godt og hun spiser alt men ikke virker mæt så læg hende til ved dig. Hvis hun er mæt, så pump ud så du ikke får ondt i brysterne.
Bare spørg løs
men jeg må udenfor nu, så jeg tjekker senere.
Anmeld