Malke ud til kæresten..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.653 visninger
9 svar
0 synes godt om
23. maj 2011

Anonym trådstarter

Hej de damer.. Håber nogen kan hjælpe mig med dette..

Jeg ammer min lille datter på 17 dage fuldt ud, altså rigtig mange gange om dagen. Jeg vil rigtig gerne igang med at malke ud så min kæreste kan tage over og så hun kan passes en dag når der er behov. Jeg tænker måske bare en gang om dagen.. Men ved ikke.. Er der nogen af jer der har nogen erfaringer?

Hvilke bryst skal jeg tage fra og skal det være lige efter en amning? Tænker hvis jeg malker højre ud så skal hun jo bare have fra venstre igen.. Men har ingen cludes så i må virkelig gerne hjælpe med jeres erfaringer....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

ulleby

Anonym skriver:

Hej de damer.. Håber nogen kan hjælpe mig med dette..

Jeg ammer min lille datter på 17 dage fuldt ud, altså rigtig mange gange om dagen. Jeg vil rigtig gerne igang med at malke ud så min kæreste kan tage over og så hun kan passes en dag når der er behov. Jeg tænker måske bare en gang om dagen.. Men ved ikke.. Er der nogen af jer der har nogen erfaringer?

Hvilke bryst skal jeg tage fra og skal det være lige efter en amning? Tænker hvis jeg malker højre ud så skal hun jo bare have fra venstre igen.. Men har ingen cludes så i må virkelig gerne hjælpe med jeres erfaringer....

Hej,

Jeg fuld ammer mine tvillinge damer på 5 uger. Jeg malker ud hver morgen 1-2 timer efter de har spist ved mig da det er der, der er mest mælk. Jeg fik afvide at en time efter der er givet mad er der 40% mælk i dine bryster igen og efter 2 timer er der 75% i brysterne igen. Jeg malker begge mine bryster ud (har en dobbelt elektrisk pumpe der varmt kan anbefales) også for at tage det kæmpe tryg jeg har i dem - og så kan jeg holde ud at være i min krop resten af dagen

God fornøjelse

Anmeld

23. maj 2011

Anonym trådstarter

ulleby skriver:

Hej,

Jeg fuld ammer mine tvillinge damer på 5 uger. Jeg malker ud hver morgen 1-2 timer efter de har spist ved mig da det er der, der er mest mælk. Jeg fik afvide at en time efter der er givet mad er der 40% mælk i dine bryster igen og efter 2 timer er der 75% i brysterne igen. Jeg malker begge mine bryster ud (har en dobbelt elektrisk pumpe der varmt kan anbefales) også for at tage det kæmpe tryg jeg har i dem - og så kan jeg holde ud at være i min krop resten af dagen

God fornøjelse

Tusind tak for sit svar, hvad gør du så når du har malket ud og de skal have mad? er det der de så for det på flasken? og giver du dem kun en gang dagligt på flaske?

Jeg har også købt en elektrisk pumpe venter bare på at gå igang

Anmeld

23. maj 2011

Sialyng

Hej!

Kan godt forstå du vil malke ud, det giver en frihed når der findes den bedste mælk i fryseren og far kan komme lidt på banen og knytte bedre bånd me din baby.

Det at malke ud kommer meget an på hvor meget mælk du har, når din baby har spist sig mædt og ikke vil have mere, og dine bryster ikke føles tømt men det føles som om der er mere kan du malke ud lige efter (når du har fået gjort det du skal me baby) start med det bryst baby spiste af først og så det andet, og pump kun i max. 10min, så når baby skal ha mad igen lægger du til ved det bryst der blev spist af til sidst i måltidet. Hvis baby kun spiser af 1 bryst så malk ud på det.
Du kan malke ud om morgenen, hvor du nok har mere mælk efter natten, og så 1 gang om eftermiddag eller aften hvis du ik får pumpet så meget ud.  
Men hvis dine bryster føles helt tømte har du kun mælk til hende og så kan det godt være at du ik får pumpet så meget ud. Men husk at du øger lidt mælke produktionen ved at pumpe ud, hvilket jo er godt hvis du vil have mere mælk. 
Det er dog lidt tidskrævende at stå og vaske og koge alle dele når der sikkert er meget andet at lave med baby og i hjemmet.
Og husk at mælken kan holde sig 72 timer i køleskab, dog meget vigtigt at det virkelig er ved max 5 grader, så det godt at købe et køleskabs termometer. Og så kan du fryse mælken i 3 mdr. 

Dette er hvad min sp fortalte mig ved begge mine børn, har pumpet ud til begge. men til sidst var der ik så meget mælk at pumpe ud og jeg måtte gi mme når jeg skulle alene ud eller når Far gav mad.

Men kan kun anbefalde at prøve! 

Mvh, Sialyng 

Anmeld

23. maj 2011

Anonym trådstarter

Sialyng skriver:

Hej!

Kan godt forstå du vil malke ud, det giver en frihed når der findes den bedste mælk i fryseren og far kan komme lidt på banen og knytte bedre bånd me din baby.

Det at malke ud kommer meget an på hvor meget mælk du har, når din baby har spist sig mædt og ikke vil have mere, og dine bryster ikke føles tømt men det føles som om der er mere kan du malke ud lige efter (når du har fået gjort det du skal me baby) start med det bryst baby spiste af først og så det andet, og pump kun i max. 10min, så når baby skal ha mad igen lægger du til ved det bryst der blev spist af til sidst i måltidet. Hvis baby kun spiser af 1 bryst så malk ud på det.
Du kan malke ud om morgenen, hvor du nok har mere mælk efter natten, og så 1 gang om eftermiddag eller aften hvis du ik får pumpet så meget ud.  
Men hvis dine bryster føles helt tømte har du kun mælk til hende og så kan det godt være at du ik får pumpet så meget ud. Men husk at du øger lidt mælke produktionen ved at pumpe ud, hvilket jo er godt hvis du vil have mere mælk. 
Det er dog lidt tidskrævende at stå og vaske og koge alle dele når der sikkert er meget andet at lave med baby og i hjemmet.
Og husk at mælken kan holde sig 72 timer i køleskab, dog meget vigtigt at det virkelig er ved max 5 grader, så det godt at købe et køleskabs termometer. Og så kan du fryse mælken i 3 mdr. 

Dette er hvad min sp fortalte mig ved begge mine børn, har pumpet ud til begge. men til sidst var der ik så meget mælk at pumpe ud og jeg måtte gi mme når jeg skulle alene ud eller når Far gav mad.

Men kan kun anbefalde at prøve! 

Mvh, Sialyng 

Hej og sikke nogle råd!!! Det kan virkelig bruges!  Tror jeg kun vil starte med en enkelt gang og se hvor meget jeg kan få ud og om det går at ligge hende til efter en udmalkning. Og se om hun overhovedet vil have mælken fra flasken.. Men er det ikke en meget god ide at lade far give den første flaske? os ligesom at de kan binde et bånd mere..

Anmeld

23. maj 2011

Sialyng

Nu kan jeg ik li huske om du har en dreng eller pige...

Det er en RIGTIG go ide at lade Far komme til, han har jo ikke bryster og hun er ikke vant til at bli ammet af ham Det er hun jo ved dig og der kan komme en del protester ved at skulle spise på en anden måde ved dig til hun har fundet ud af at det er lige så godt det der er i flasken. Sid et stille og roligt sted i huset som hun er vant til uden for mange folk/børn omkring og uden tv eller andet der kan forstyrre, og så prøv, varm mælken så den smager lunkent (jeg smagte altid på mælken før jeg gav den til mine børn, syns det er alt for svært at mærke på armen) du kan både varme i micro, men meget få sek. og ryst godt inden du tjekker varmen, da min pige fik 50-60ml gav jeg mælken 13-15sek i en normal nyere micro, men start altid med mindre. Ellers kan du koge vand og hælde i en kande og så sætte flaksen ned i den så vandet går så langt op som flasken er fuld med mælk, og så prøv et par gange temperaturen og ryst grundigt.

Pump ud så hurtigt som muligt efter amning, jeg havde nulleren liggende i liften ved siden af mig så jeg lige kunne proppe sutten ind hvis der var problemer, og ofte faldt min ældste søn i søvn ved lyden af pumpen, og så pump ud 10min ved hvert bryst, og stil den på køl med det samme.

Når din baby så melder sin sult lægger du hende bare til som du plejer, ved det bryst hun spiste fra sidst (hvis du ammer på begge bryst under én amning). Når Far så er hjemme og tiden er ret kan i prøve med flasken og hvis det går godt og hun spiser alt men ikke virker mæt så læg hende til ved dig. Hvis hun er mæt, så pump ud så du ikke får ondt i brysterne.

Bare spørg løs men jeg må udenfor nu, så jeg tjekker senere. 

Anmeld

23. maj 2011

Maja88

altså hvad med at amme ud og så give det i et medicin glas.

en gang imellem på flaske er ok. for eksempel hvis hun skal passes, men ellers kan de små godt blive sutteforvirrede.

jeg brugte ammebrik i starten og min havde inden problemer med flasken heller. men kan se og høre at efter vi har smidt brikken så sutter hun forkort på flasken

Anmeld

23. maj 2011

Sialyng

Forresten så må du ikke pumpe ud li inden hun skal spise, det bedst hun selv spiser det hun skal ha og så pumpe ud bagefter. 

Og når i prøver med flaske skal hun ogs være sulten så hun har lyst til at spise.

Og så ha meget tålmodighed, det kan godt være hun har brug for en del forsøg før hun fatter det med flasken. Og sørg for en flaske med sut hvor hun får ordentlig fat! Ligsom med brystet, munden skal næsten ha hele sutten ind, hun må ikke kun sutte på spidsen af den, så kan hun sluge luft og det gir ondt i maven. Hun har som regel ogs brug for at bøvse mere på flaske og kan gylpe lidt mere end med bryst Held og lykke!

Anmeld

23. maj 2011

Sialyng

Det med kop/flaske er meget forskelligt, mange børn har ikke problemer med at skifte sutte teknik når først amningen går godt. og det er svært at få nok i dem ved kop, man spilder en hel del, det kan jeg kun anbefalde når de er helt nyfødte.

Anmeld

23. maj 2011

ulleby

Anonym skriver:

Tusind tak for sit svar, hvad gør du så når du har malket ud og de skal have mad? er det der de så for det på flasken? og giver du dem kun en gang dagligt på flaske?

Jeg har også købt en elektrisk pumpe venter bare på at gå igang

Når der er malket ud og pigerne melder sig - så er der gået så lang tid siden jeg malkede ud at jeg igen har mælk i brysterne Den mælk jeg malker ud bruger vi til at supplere om natten med så amningen ikke tager så lang tid eller til når far er alene. Eller i krise situationer, fx. igår havde jeg kast op syge og kunne ikke sidde op - så ammede kun en af gangen og hvis den anden blev for utålmodig så gav far flaske med mit mælk imens.

Jeg giver dem kun mit mælk på flaske så længe jeg har til det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.