Frustration over lægetider.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

682 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. maj 2011

Kloster

Hej.

Ork altså hvor er jeg frustreret over mine læges manglende tider...

Jeg ville have en tid ved ham. Ikke noget akut, men vil da gerne lige op til ham inden de næste par uger.

Han har så ikke nogen tider før han går på sommerferie i uge 23. Læg 3 uger dertil - så er vi i uge 26, før jeg kan få en tid.

AHMENNNN....... hvor jeg overvejer at skifte læge.

Min læge er også min mands læge og vores børns læge. Fantastisk læge, god kemi og godt samarbejde.... Når man kan få en tid.

Min mor har læge i en anden by (ca 15 km væk) Hun kan få tider samme dag ell dagen efter. Overvejer meget at skifte til dem.

Ville have været ved lægen og få taget et skrab for at se celleforændringer, underlivsundersøgelse og lige få tjekke for knuder i brysterne. Og er ikke engang sikker på om jeg ramler ind i nærte mens... ell næste igen....

Hvad ville I gøre?? Der er fandeme altid så lang ventetid med mindre det er akut. Og får man først en tid, kan man nemt sidde og vente i ½ time - 45 min på at blive kaldt ind.

Frustration - frustration FRUSTRATION!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

Carina1977

Kloster skriver:

Hej.

Ork altså hvor er jeg frustreret over mine læges manglende tider...

Jeg ville have en tid ved ham. Ikke noget akut, men vil da gerne lige op til ham inden de næste par uger.

Han har så ikke nogen tider før han går på sommerferie i uge 23. Læg 3 uger dertil - så er vi i uge 26, før jeg kan få en tid.

AHMENNNN....... hvor jeg overvejer at skifte læge.

Min læge er også min mands læge og vores børns læge. Fantastisk læge, god kemi og godt samarbejde.... Når man kan få en tid.

Min mor har læge i en anden by (ca 15 km væk) Hun kan få tider samme dag ell dagen efter. Overvejer meget at skifte til dem.

Ville have været ved lægen og få taget et skrab for at se celleforændringer, underlivsundersøgelse og lige få tjekke for knuder i brysterne. Og er ikke engang sikker på om jeg ramler ind i nærte mens... ell næste igen....

Hvad ville I gøre?? Der er fandeme altid så lang ventetid med mindre det er akut. Og får man først en tid, kan man nemt sidde og vente i ½ time - 45 min på at blive kaldt ind.

Frustration - frustration FRUSTRATION!!

Det kunne godt tyde på at han har flere patienter end han kan overkomme. Sådanne lange ventetider, bør i hvert fald ikke eksistere hos en læge. Jeg ville også skifte læge, hvis jeg var dig....også selvom det er en læge man er rigtig glad for.

Der hvor jeg har læge, har de stoppet med at modtage nye patienter, da ventetiden ellers vil blive for længe. Som det er nu, er der max 1-2 ugers ventetid på ikke-akutte tilfælde

Anmeld

23. maj 2011

Dinna88

Hm, det lyder da træls! Og slet ikke optimalt. 

Ved min læge er der plads til akuttider, hver dag. Så kan man liiige hapse sådan en, hvis man gerne vil til. Jeg fik kanon ondt i ryggen i skolen en dag, men min stædighed sagde mig, at det nok gik over. Og det gjorde det også, men jeg havde stadig en trykken efter to timer. Jeg ringede til lægen som bare sagde, at jeg skulle komme ned når jeg havde fri. Ret fleksibelt, må man sige (Og ja, jeg havde så hold i ryggen...)

Men du kan jo da prøve at tjekke lægerne i området omkring dig.

Anmeld

24. maj 2011

Kloster

Tak for svar.

Jeg har vendt det med min mand, da drengene jo følger mig, hvis jeg skifter læge. Han synes, det er helt fint, det er jo næsten også altid mig, der har rengene til lægen og mig selv, der oftest er ved lægen.

Min mor har lægerne i en by ca 15 km væk. Hun har altid... Altid fået en tid senest 2 dage efter. Gik endda ind til dem en dag fra arbejde af og ville bestille en tid. Hun blev her spurgt, om hun havde tid nu, for så kunne hun komme til med det samme.

I mit nuværende lægehus er man tilknyttet 1 læge. I det lægehus jeg skifter til, er man tilknyttet alle 5 læger, så man selv kan vælge frit.

Ved godt, det måske ikke er noget stort, men det er en rigtig stor beslutning for mig, at skifte læge. Men tror jeg har taget beslutningen. Går ud fra, jeg skal ringe til Borgerservice

Anmeld

24. maj 2011

Ni-ko-li-ne

Kloster skriver:

Tak for svar.

Jeg har vendt det med min mand, da drengene jo følger mig, hvis jeg skifter læge. Han synes, det er helt fint, det er jo næsten også altid mig, der har rengene til lægen og mig selv, der oftest er ved lægen.

Min mor har lægerne i en by ca 15 km væk. Hun har altid... Altid fået en tid senest 2 dage efter. Gik endda ind til dem en dag fra arbejde af og ville bestille en tid. Hun blev her spurgt, om hun havde tid nu, for så kunne hun komme til med det samme.

I mit nuværende lægehus er man tilknyttet 1 læge. I det lægehus jeg skifter til, er man tilknyttet alle 5 læger, så man selv kan vælge frit.

Ved godt, det måske ikke er noget stort, men det er en rigtig stor beslutning for mig, at skifte læge. Men tror jeg har taget beslutningen. Går ud fra, jeg skal ringe til Borgerservice

Borger.dk ellers skal du ned på borgerservice... Det koster lidt

Anmeld

24. maj 2011

RumlesMor

Ni-ko-li-ne skriver:

Borger.dk ellers skal du ned på borgerservice... Det koster lidt

Det koster et nyt sygesikringskort.... 150 kr.

Anmeld

24. maj 2011

Kloster

RumlesMor skriver:

Det koster et nyt sygesikringskort.... 150 kr.

Skal jeg også betale for mine 3 drenges sygesikringsbeviser ell følger det bare med, som de automatisk gør, når mor skifter lægen??

Anmeld

24. maj 2011

Skouboe

Jeg tror ikke automatisk at dine børn skifter fordi du gør - det gør vi ihvertfald ikke her i byen. Mine børn blev heller ikke automatisk tilmeldt min læge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.