Til løberne: Kan jeg nå det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

348 visninger
4 svar
0 synes godt om
23. maj 2011

Kloster

Hej løbere.

Jeg løber og har løbet i 1½ år nu. Har kun løbet 10 km 2 gange. 1 x hjemme og 1 x ved motionsløb. Gik rigtig fint.

Havde konfirmation i fredags og mit løb har nærmest været på stand by i 3 ugers tid. Har længe kun løbet 2 x ugl og her den sidste uge har jeg slet ikke løbet.

Skal løbe i dag, kan onsdag og fredag el lille tur, for på søndag skal jeg til et løb, hvor jeg skal løbe 12½ km. Så langt har jeg aldrig løbet før. Troede godt jeg kunne, da jeg meldte mig til, men havde undervurderet konfirmationen lidt, så kunne slet ikke finde tid og overskud til det.

Men mon jeg kan nå at få løb i benene igen - uden at dræne dem inden søndag?

Evt nogle gode råd??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

Dinna88

Jeg tænker at du måske skal powerwalke. Så du virkelig får gang i benene, men slet ikke så det er lige så hårdt som at løbe. Så er dine ben friske og hvis du så strækker kanon godt ud inden du løber, så kan du nok godt smide 2½ km oven i de 10 km? Hvordan har du det, når du løber de ti? Hvis det er uden at du føler at du er ved at dø, så go for it. 

Du kan måske starte ud med at powerwalke og så løbe til sidst på de tre ture. 

Anmeld

23. maj 2011

Kloster

Dinna88 skriver:

Jeg tænker at du måske skal powerwalke. Så du virkelig får gang i benene, men slet ikke så det er lige så hårdt som at løbe. Så er dine ben friske og hvis du så strækker kanon godt ud inden du løber, så kan du nok godt smide 2½ km oven i de 10 km? Hvordan har du det, når du løber de ti? Hvis det er uden at du føler at du er ved at dø, så go for it. 

Du kan måske starte ud med at powerwalke og så løbe til sidst på de tre ture. 

Ja det var en ide, men mon ikke jeg bare skal starte ud med at løbe meget laaangsomt... Bare jogge...

Når jeg løber de 10 km er jeg ikke døden nær. Mine ben er self trætte, men de virker stadig.

Anmeld

23. maj 2011

Ina33

Kloster skriver:

Ja det var en ide, men mon ikke jeg bare skal starte ud med at løbe meget laaangsomt... Bare jogge...

Når jeg løber de 10 km er jeg ikke døden nær. Mine ben er self trætte, men de virker stadig.

Jeg tror godt du kan nå det. Hvis du løber 11 eller 12 km. i dag, og så løber et par småture på 5-7 km. de næste to gange, tror du så ikke du er klar til løbet?  Sådan ville jeg gøre det.

Anmeld

23. maj 2011

Dinna88

Kloster skriver:

Jo, det er jo også en idé! Jeg synes faktisk bare det er hårdere at jogge end at gå, fordi jeg sådan holder min krop tilbage, når jeg jogger. Men hvis det fungerer for dig, så synes jeg da du skal prøve

Når du kan løbe de 10 km. uden at føle dig døden nær, så klarer du da sagtens de 12  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.