Bør jeg smide hende ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

518 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. maj 2011

Anonym trådstarter

Har et problem med en veninde der er begyndt at opføre sig æidt mærkeligt.

Vi havde engang aftalt noget sammen med vores børn (det var en weekend) jeg skriver aftenen før for at høre hvornår vi skal mødes = intet svar. Jeg skriver om morgene = intet svar. Et par timer efter vi skulle have mødtes får jeg en sms om at hun undskylder men hun er meget syg og kan kun være sengeliggende. (da jeg kommer hjem og tjekker min fb profil kommer der en notis op om at hun har spillet på fb om morgenen som vi skulle have været kørt sammen hmm...)

Hun tager sjældent tlf når jeg ringer (faktisk aldrig) og kan i det hele taget sagtens udlade at svare en i flere dage.

Hun mener selv hun er yderst skrøbelig (psykisk) og det er gerne undskyldningen for ikke at besvare opkald.

Jeg aner ikke hvad hun har gang i, men enten må hun fortælle om jeg gør noget galt, eller om hun har et problem, ellers gider jeg ikke blive ved med at finde mig i hendes måde at pisse på mig.

Hvad tænker I ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2011

mariamiss6

Fortæl hende at du har brug for hun fortæller dig sandheden om jeres forhold... Føler hun sig forpligtiget til at være sammen med dig, og synes hun i virkeligheden det er en rigtig sur pligt, eller vil hun faktisk rigitig gerne behold edig som en god veninde?

du kan kun få svar hvis i tager en ordentlig snak om det, face to face... Se på det som om du skal snakke med en kæreste om hvor vidt i skal arbejde på jeres forhold, eller gå fra hinanden

Held og lykke med at finde svaret... for det lyder ikke som en hverken fair eller fed løsning som tingene er lige nu....

Anmeld

22. maj 2011

Anonym trådstarter

mariamiss6 skriver:

Fortæl hende at du har brug for hun fortæller dig sandheden om jeres forhold... Føler hun sig forpligtiget til at være sammen med dig, og synes hun i virkeligheden det er en rigtig sur pligt, eller vil hun faktisk rigitig gerne behold edig som en god veninde?

du kan kun få svar hvis i tager en ordentlig snak om det, face to face... Se på det som om du skal snakke med en kæreste om hvor vidt i skal arbejde på jeres forhold, eller gå fra hinanden

Held og lykke med at finde svaret... for det lyder ikke som en hverken fair eller fed løsning som tingene er lige nu....

Nej du har helt ret, det fungere ikke overhovedet

Problematikken med hende er bare at hun er yderst konfliktsky og gemmer sig bag det skrøbelige ydre, når der skal snakkes. Pisse træls faktisk

Anmeld

22. maj 2011

mariamiss6

Anonym skriver:

du har helt ret, det fungere ikke overhovedet

Problematikken med hende er bare at hun er yderst konfliktsky og gemmer sig bag det skrøbelige ydre, når der skal snakkes. Pisse træls faktisk

så må du sige til hende at det nytter ikke noget at komme med undskyldninger... Hvis hun har det skidt, fair nok, så spørg hende hvordan du kan hjælpe hende optimalt... Hvordan du skal opfatte hende i visse situationer... Elle rom hun faktisk føler det er for stor en mundfuld at være venner med dig???+

Du skal IKKE anklage hende for noget, så går hun i forsvar og krybe rudenom og du får ingen svar, eller endnu værre hun springer i luften, og beskylder dig for en masse... Hold den hele tiden på egen boldbane, så får du mere ud af samtalen... Hold den venlige tone hele tiden, og sørg for at tale roligt.... 

Og ikke mindst respekter de svar hun giver dig... Sig aldrig at det hun føler er forkert eller uretmæssigt, men sig hellere at sådan fæler du det ikke, eller du føler sådan her og her... 

Anmeld

22. maj 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

Har et problem med en veninde der er begyndt at opføre sig æidt mærkeligt.

Vi havde engang aftalt noget sammen med vores børn (det var en weekend) jeg skriver aftenen før for at høre hvornår vi skal mødes = intet svar. Jeg skriver om morgene = intet svar. Et par timer efter vi skulle have mødtes får jeg en sms om at hun undskylder men hun er meget syg og kan kun være sengeliggende. (da jeg kommer hjem og tjekker min fb profil kommer der en notis op om at hun har spillet på fb om morgenen som vi skulle have været kørt sammen hmm...)

Hun tager sjældent tlf når jeg ringer (faktisk aldrig) og kan i det hele taget sagtens udlade at svare en i flere dage.

Hun mener selv hun er yderst skrøbelig (psykisk) og det er gerne undskyldningen for ikke at besvare opkald.

Jeg aner ikke hvad hun har gang i, men enten må hun fortælle om jeg gør noget galt, eller om hun har et problem, ellers gider jeg ikke blive ved med at finde mig i hendes måde at pisse på mig.

Hvad tænker I ?

tror hun ikke kan finde ud af at fortælle dig at hun måske ikke kan sige fra over for dig, og måske ikke har lyst til at se dig,... det er mit umiddelbare bud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.