Hvordan holdte i

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

562 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. maj 2011

Mussen2

2 års fødselsdag. Vi har ingen "jævnaldrende" børn i omgangskredsen, så jeg er helt på herrens mark.

Tænker på at inviterer dagplejeren med dp børn, som bor tæt på. Men skal det være formiddag eller eftermiddag og hvad skal der ske. Bare spise et mellemmåltid eller frokost? Og ens eget barn er vel ikke i Dp den dag de kommer?

Ville i foretrække at holde fødselsdagsfesten for familien om eftermiddagen, som Dp har været der om formiddagen eller vente til weekenden for familien.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2011

JustAnotherName

2 års fødselsdag. Vi har ingen "jævnaldrende" børn i omgangskredsen, så jeg er helt på herrens mark.

Tænker på at inviterer dagplejeren med dp børn, som bor tæt på. Men skal det være formiddag eller eftermiddag og hvad skal der ske. Bare spise et mellemmåltid eller frokost? Og ens eget barn er vel ikke i Dp den dag de kommer?

Ville i foretrække at holde fødselsdagsfesten for familien om eftermiddagen, som Dp har været der om formiddagen eller vente til weekenden for familien.

Min datter fyldte 2 år idag

Vi har fejret hende hele weekenden, mere eller mindre. Men meget roligt!

Torsdag fejrede hun fødselsdag henne i sin vuggestue. Der havde vi lavet frugtspyd af blandet frugt stukket i en ½ melon + en kiks og en mini-flødebolle til hver.

Fredag (helligdag) var vi bare hjemme og hyggede i ro og mag, inden der skulles fejres fødselsdag lørdag og søndag.

Lørdag kom familien (det meste af den) til kaffe, hjemmebagte boller og kage-kone (fra bageren) med navn + alder og pynt med slik og flag.

Idag købte jeg bare brød og jordbær-tærte. Og så gav min mor aftenmaden.

For os, når vi har skulle invitere familien til fødselsdag, så har det altid været enten halvdelen af flokken til morgenbrød og basser, og næste halvdel til eftermiddags-kaffe og kage. Hvis det har skullet gøres på eén dag.

Ellers har vi delt det op (vi bor lidt småt til at huse alle på en gang!), så vi har holdt det over to dage i en weekend. Det er lidt forskelligt.

Men jeg syntes som regel, at pigerne har haft mest ud af det, når vi har inviteret til om eftermiddagen. for så har vi kunnet gøre klar i løbet af dagen, og børnene har nået at få et lille hvil, så de er oplagte, inden gæsterne kommer

Anmeld

22. maj 2011

Mussen2

JustAnotherName skriver:

Min datter fyldte 2 år idag

Vi har fejret hende hele weekenden, mere eller mindre. Men meget roligt!

Torsdag fejrede hun fødselsdag henne i sin vuggestue. Der havde vi lavet frugtspyd af blandet frugt stukket i en ½ melon + en kiks og en mini-flødebolle til hver.

Fredag (helligdag) var vi bare hjemme og hyggede i ro og mag, inden der skulles fejres fødselsdag lørdag og søndag.

Lørdag kom familien (det meste af den) til kaffe, hjemmebagte boller og kage-kone (fra bageren) med navn + alder og pynt med slik og flag.

Idag købte jeg bare brød og jordbær-tærte. Og så gav min mor aftenmaden.

For os, når vi har skulle invitere familien til fødselsdag, så har det altid været enten halvdelen af flokken til morgenbrød og basser, og næste halvdel til eftermiddags-kaffe og kage. Hvis det har skullet gøres på eén dag.

Ellers har vi delt det op (vi bor lidt småt til at huse alle på en gang!), så vi har holdt det over to dage i en weekend. det er lidt forskelligt.

Men jeg syntes som regel, at pigerne har haft mest ud af det, når vi har inviteret til om eftermiddagen. for så har vi kunnet gøre klar i løbet af dagen, og børnene har nået at få et lille hvil, så de er oplagte, inden gæsterne kommer

Tusind tak. det lyder spændende med vandmelon- tingen. Hvordan har du gjort det og var det et hit!

Hvis vi skal have gæster i weekenden kan det desværre kun være søndag. Så tænker at søndag eftermiddag bliver lidt træls, du ved sådan i slytningen af ugen og lige op til en mandag. Men ved ikke om jeg er for praktisk tænkende

Lavede du indbydelser?

Anmeld

22. maj 2011

JustAnotherName

Tusind tak. det lyder spændende med vandmelon- tingen. Hvordan har du gjort det og var det et hit!

Hvis vi skal have gæster i weekenden kan det desværre kun være søndag. Så tænker at søndag eftermiddag bliver lidt træls, du ved sådan i slytningen af ugen og lige op til en mandag. Men ved ikke om jeg er for praktisk tænkende

Lavede du indbydelser?

Ja, det var et hit  Det ser flot ud. Og er sundt!!

Bare en skive banan, et jordbær, en vindrue....hvad man nu lige syntes af frugt. Så sættes de på spydene.
Melonen halveres, og pakkes ind i staniol - og sættes med den overskårede halvdel nedad mod fadet. Og så stikkes spydene deri, så de stritter flot med alle deres farver + jeg stak små flag i melonen også.

Vi sendte ikke invitationer ud, nej. Vi har bare sagt det til folk, da vi så dem, eller ringet og inviteret dem ...i god tid

Anmeld

22. maj 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Lina fyldte 2 år i marts. Vi holdte hendes fødselsdag weekenden før for familien og dagen efter fik hun skoldkopper. Dem havde hun stadigvæk 5 dage efter, hvor hun havde fødselsdag og var hjemme. Hun holdt fødselsdag den efterfølgende mandag, hvor vi havde bagt boller med forskelligt farvet glasur. Hvis hun ikke havde været syg skulle hun have været i vs og haft boller med den dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.