Det er uretfærdigt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

435 visninger
3 svar
0 synes godt om
22. maj 2011

Mausi

Jeg har fået et godt forhold til min svigerinde, hvilket det ikke altid har været, der har da været lidt jalousi når vi fik julegaver, og der var også jalousi da vi fik en dejlig datter, da de har 3 dejlige drenge , kan da godt forstå hun inderligt ønskede sig en lille pige men sådan kom det ikke til at gå. Jeg har altid været sød og har tænkt på hendes to drenge inden de fik nummer 3 jeg har passet dem gratis for at de kunne spare penge i dagpleje, og jeg har været sød til at give dem det legetøj jeg havde råd til at give dem. Synes selv jeg har været med til at give dem tryghed og kærlighed.

I dag har vi en dejlig pige og i den tid har hun kun fået legetøj til 10 kr jeg ved godt det er tanken der tæller men det gør mig  ked af det når jeg har gjort så meget for hendes børn jeg holder stadig meget af dem men nu får de kun til jul og fødselsdag, og jeg lader svigermor betale da hun har en meget bedre økonomi.

Jeg forstår ikke hvorfor hun ikke siger tak til mig når jeg har gevet hende tøj og andrer ting hun kunne have glæde af, jeg følder virkelig hun har taget det som en selvfølge, og når jeg har fået ting af hende fødselsdag's gav m.m har jeg altid sagt mange tak og vist min glæde også hvis det bare var brugt tøj. Men man bliver nok klogere med tiden når man ikke får gensidig respekt for det man gør, og sidst jeg gav hende noget nogle sko var det ikke mine dyreste sko, fordi jeg ikke kunne passe dem. Men nogle nye billige sko/støvler og det havde jeg det fint med.

Mit forhold til min svigermor er bedstemt heller ikke det bedste forhold jeg kan godt mære at hun er mere glad for min svigerinde end for mig med de ting hun gør, og det sårer mig rigtig meget da jeg ikke synes man burde gøre forskel, jeg ved ikke om det er fordi hun tænker at jeg er hjemmegående og har tid nok til at gøre ting selv, min svigerinde har jo børn og arbejde hun skal passe hverdag.

Vi kan være i sommerhus sammen hvor hun vasker min svigerinde's tøj så spilder min datter på hendes tøj og jeg kan selv få lov til at vaske det, hun skulle alligevel vaske deres tøj, hvofor handle sådan?

De tager en tur til Flensborg og har det rigtig hyggeligt sammen, og vi aftaler at det skal vi også gøre en weekend, men det er endu ikke blevet til noget. Det bliver nok kun ved snakken sådan er det ofte. Hun passer altid hendes 3 børn og har passet min datter 2 gange jeg synes det er så uretfærdigt at blive behandlet på den måde.

Før spurgte jeg mig selv om det var mig der gjore noget forkert, og min bedste veninde synes også det er forkert at de behandler mig på den måde. Jeg troede vi skulle have det godt allesammen men sådan skal det åbenbart ikke være.  Jeg kan til tider godt være træt når vi så er sammen fordi de altid skal snakke med hinanden om hvad jeg nu gør forkert /misforstået, min svigerinde farvede mit hår og jeg har meget kraftigt og langt hår, så synes hun at nu skulle jeg se og få det udtønnet fordi hun render rundt med tyndt hår, jeg har ikke fået det klippet da jeg er glad for mit hår/ glad for at hun kunne få det farvet. Jeg hørte jo selv de snakkede om mit hår da jeg var nedenunder i stuen, og da jeg så kom op gjore de som ingenting.

Her i weekenden har vi tilbragt tid sammen i sommerhuset fordi svigerinden skulle have besøg , af hende's kusine og det var hyggeligt nok at møde en ny person man ikke kender, og så sidder vi og snakker og hygger os, lige ind til min svigermor siger noget med at det er godt hun har fået så god en svigerdatter i familien hun nævner ikke noget med mig det var som at få en kold spand vand i hovedet og det er ikke første gang hun ydmyer mig på den måde.  Jeg kunne bare se hvor glad Svigerinden blev over de varme ord om hende. Hvis man ikke vil såre nogen så må man hellere holde sin mund.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre? Har sagt min menig til svigerinden når hun har sagt noget jeg var ultilfreds med men nogen gange føler jeg ikke hun tager det særlig alvorligt når jeg så har gjort det.

Og min svgermor har jeg mindre og mindre tilovers for fordi jeg ikke synes hun er fair i måden at være på/sige tingene på.

Hvad ville i have gjort ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2011

Carl-Emil's mor

Måske du skulle tag en snak med din kæreste og få hans vinkel??

Herhjemme eksistere der ingen sviger(monster)mor.. Det har været skide hårdt nogle gange men allermest er det en lettelse fordi hun er mere monster end hende du beskriver... Men frygter da for at hun finder på nye ting den dag hun bliver klar over at jeg er gravid...

Men som sagt snak med din kæreste og lig en plan med ham og evt drop kontakten til dem lidt ??

Masser af tanker og  herfra

Anmeld

22. maj 2011

Carina:-)

Du bliver vel nødt til at snakke med din svigermor,men jeg tænker at hvis du vil have gensidig respekt.Kunne du jo starte med at betale gaverne til jul/fødselsdag istedet for at lade svigermor hænge på din regning.

Men vær åben om hvordan du har det,så må du jo se om det giver den ønskede respons.

Turen til Flensborg kunne du jo selv starte op istedet for at vente på at svigermor gør noget.

Børnepasning er vel også noget man beder om når man har brug for det?

Pas på du ikke ødelægger familieforholdet med unødig jalousi.Men snak ,snak og atter snak med din familie.Vær åben om dine følelser ,og jeg tror du vil blive positivt overrasket

Anmeld

22. maj 2011

SussieThyssen

Forvent ingenting, så får du heller ingen skuffelser..sådan har jeg anlagt mit forhold til andre mennesker.
Ja det skulle man ikke tro vel..når nu man kender mig, men faktum er, at hvis man vil have flest glæder i sit liv, så skal man gå ud i det, velvidende at alt hvad du gør for andre, er noget du skal gøre fordi det giver dig selv en glæde at gøre det, ikke fordi andre skal give noget igen eller glæde sig over det.
Mange mennesker forstår heldigvis at give glæde tilbage til en..og det er vidunderligt at møde dem, men man skal også indstille sig på, at lige så mange kun tager imod og har ikke evnen til at give igen eller glæde sig over det man gør.

Så..derfor er mit råd til dig...snak tingene godt  igennem med din kæreste/mand og hør hans synspunkter..og så vil jeg faktisk anbefale, at I bakker lidt væk fra familierelationerne.
Familie er dejlig...hvis man kan holde den ud, men hvis man ikke kan..så skrot den..så enkelt er det, og skab din egen familie med nære og gode venner.
Der er ingen grund til at bruge sit liv på mennesker, der ikke kan lide en eller ikke har respekt for en som menneske.
Mennesker fyldt med fejl og mangler og det er din svigermor også..og så må du enten leve med det eller lægge afstand til hende.
Og så får du et stort knus.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.