pco og graviditet nr 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvordan gik det med at få nr 2, med pco

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.999 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. maj 2011

Anonym trådstarter

Til alle jer skønne kvinder med pco, hvordan gik det med at få nr 2.

Vi havde svært ved at få den første men lykkedes ved naturens vej, lige inden behandlingsopstart. Men er jo nu lidt nærvøs for, hvor længe vi bør strække den med at få nr 2. Selv er jeg mega skruk og planen er at vi snart går igang ( hemmelighed, derfor anonym) skal gerne komme som en overraskelse for familie og venner når det lykkedes

Hvordan havde i det med at få nr 2

Håber i vil dele jeres erfaringer med at få nr 2, når man har PCO, da vi brændende ønsker os flere børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2011

Maise

Dette kunne være mit indlæg. Blev også gravid af naturens vej lige inden behandlingsopstart med IUI. Så er i samme båd. Vi planlægger dog først at gå i gang om et års tid. Vores pige er 16 mdr nu, så skal liiiiiiige sove og nyde den lidt friere tilværelse lidt endnu.

Min paln er vægttab, motion og pco kost frem til vi går igang så jeg forhåbenlig er i topform næste gang fra start af. Måtte også tabe mig sidste gang. blev bare så hurtigt gravid efter kun 10 kg vægttab  og små 3 mdr. træning.

GJorde du noget for at blive gravid?? altså noget der kunne hjælpe på vej, eller var det held??

mvh Maise

Anmeld

22. maj 2011

Henriette1973

Det har taget os ca 5 mrd hver gang at blive gravid, trods jeg har PCO. Med lidt hjælp fra metformin, sund kost og CYKLEN.

Her til nr 2 har jeg også tjekket mens cyklus og ÆL.

Håber det giver mening.

Held og lykke

Anmeld

23. maj 2011

Anonym trådstarter

Maise skriver:

Dette kunne være mit indlæg. Blev også gravid af naturens vej lige inden behandlingsopstart med IUI. Så er i samme båd. Vi planlægger dog først at gå i gang om et års tid. Vores pige er 16 mdr nu, så skal liiiiiiige sove og nyde den lidt friere tilværelse lidt endnu.

Min paln er vægttab, motion og pco kost frem til vi går igang så jeg forhåbenlig er i topform næste gang fra start af. Måtte også tabe mig sidste gang. blev bare så hurtigt gravid efter kun 10 kg vægttab  og små 3 mdr. træning.

GJorde du noget for at blive gravid?? altså noget der kunne hjælpe på vej, eller var det held??

mvh Maise

Det nok mere held, havde inden gjort alt, og nok opgivet håbet om at det skulle lykkedes uden hjælp, havde trænet og været på hård kur i 6 mdr men kun tabt lige knap 2-4 kg, det var på trods af jeg brugte nupo, og derefter spiste alm men sund kost og ikke store mængder mad, gik på dyrt hold, med vejleder i både kost og motion men intet skete efter jeg havde tabt d eførste kg på pulver, stod det derefter helt stille igen, så har næsten opgivet tanken om håbet om at tabe mig Men håber jo alligevel det vil lykkedes os at få flere børn, da jeg jo vejer næsten det samme, som inden jeg blev gravid med den 1

Anmeld

23. maj 2011

Anonym trådstarter

Henriette1973 skriver:

Det har taget os ca 5 mrd hver gang at blive gravid, trods jeg har PCO. Med lidt hjælp fra metformin, sund kost og CYKLEN.

Her til nr 2 har jeg også tjekket mens cyklus og ÆL.

Håber det giver mening.

Held og lykke

Havde du held med Metformin, skulle starte po lige indne jeg blev gravid, og nåede kun at tage dem 1 uge, da ejg så måtte stoppe på grund af graviditeten, men har overvejet om jeg skal snakke med lægen, om jeg skal starte op igen, ved sidne af den sunde kost og motionen

Anmeld

23. maj 2011

Maise

Det nok mere held, havde inden gjort alt, og nok opgivet håbet om at det skulle lykkedes uden hjælp, havde trænet og været på hård kur i 6 mdr men kun tabt lige knap 2-4 kg, det var på trods af jeg brugte nupo, og derefter spiste alm men sund kost og ikke store mængder mad, gik på dyrt hold, med vejleder i både kost og motion men intet skete efter jeg havde tabt d eførste kg på pulver, stod det derefter helt stille igen, så har næsten opgivet tanken om håbet om at tabe mig Men håber jo alligevel det vil lykkedes os at få flere børn, da jeg jo vejer næsten det samme, som inden jeg blev gravid med den 1

var det pco-kost ?? måske du har trænet så meget at det var muskler du havde opbygget og derfor ikke kunne se det på vægten ?? jeg powerwalkede 1-1,5 time hverdag i kuperet tærræn og løb også lidt indimellem.

JEg kan anbefale bogen af Tine Grandjean, fra barnløs til frugtbar-spis dig ud af din PCOS. jeg levede efter den bog ( bortset fra de anbefalede kosttilskud bogen anbefaler.) Fik den anbefalet af fertillitetesklinikken da vi skulle have haft hjælp til nr. 1.

jeg fik forresten også metformin. Det nedsatte min sultfølelse og stabiliserede mit blodsukker.

Har du regelmæssig mens ?? prøv evt at hør egen læge om du kan få taget blodprøver af dine androgene status og så kan lægen se om de er lidt eller meget forhøjet. Mine var nemlig sidste gang kun lettere forhøjet og at mine kvindelige kønshormoner var nemlig i top, så de mente at motion, vægttab og kost burde kunne ændre det. Og de fik ret.

Anmeld

23. maj 2011

Henriette1973

Anonym skriver:

Havde du held med Metformin, skulle starte po lige indne jeg blev gravid, og nåede kun at tage dem 1 uge, da ejg så måtte stoppe på grund af graviditeten, men har overvejet om jeg skal snakke med lægen, om jeg skal starte op igen, ved sidne af den sunde kost og motionen

Jeg synes at metformin er gode til at regulere min sukkertrang, men der skal mere til for at jeg kan tabe mig.

Var det svar på spørgsmålet?

Med venlig hilsen

Henriette

Anmeld

23. maj 2011

Anonym

Havde forholdsvis nemt ved den første, andet forsøg lykkedes, men nr 2 kom desværre ikke trods 6 forsøg mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.