Liiiige et par kager fra den seneste tid :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2011

mariamiss6

Anne G skriver:

Hold da op nogle rigtig flotte kager du har lavet  

Tusind tak skal du have

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2011

mulle7430

nej hvor er de flotte  hvordan laver du blomsterne det kan jeg nemlig ikke

Anmeld

23. maj 2011

mariamiss6

nej hvor er de flotte  hvordan laver du blomsterne det kan jeg nemlig ikke

Tænker du på de her blomster? 

De er lavet med en udstikker der har 3 blade. Bladene er lidt spidse idet, så det nærmest er et ovalt blad, med en blød spids på. Dem laver jeg to af, og så gør jeg dem lidt mere ægte at se på, med et balltool (den der pind med kuglen på) hele vejen rundt i kanterne.... Så sætter jeg de to dele sammen, og lader dem tørre i (i mit tilfælde) en plastik æggebakke (du kan jo bruge hvad som helst der holder dem i en cup form).

Den gule dims i midten er bare gul fondant, som du ruller en lille passende pølse af, og trykker tre tapper i toppen, og så limer fast til blomsten Vupti Hvis du laver dem ca. 24 timer før de skal på kagen, burde de kunne holde deres egen vægt, hvis du tørrer dem i "fri luft" altså ikke pakket ind....

Var det til at forstå hehe?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

23. maj 2011

mariamiss6

Forresten... påskelilljerne er lavet med den samme udstikker, der har jeg bare ikke behandlet kanten på bladene så voldsomt meget, og så tørrede jeg dem i en malerpalet dims, så det kun lige var i bunden de blev rundede... Og trakten i midten af blomsten er bare en jeg har mast og trykket og hevet og trukket mig til ud af en rund kugle fondant i passende størrelse

den tre-bladede udstikker har form som den til højre på billedet her... min er så bare i plastik, og som en del af en meget stor pakke blomsterudstikkere

http://www.partyanimalonline.com/index.asp?function=PRODUCTIMAGEWINDOW&closedelay=20000&SRC=http://www.partyanimalonline.com/ekmps/shops/partyanimal/images/daffodil-cutter-set-6134-p.jpg

Anmeld

23. maj 2011

mulle7430

mariamiss6 skriver:

Tænker du på de her blomster? 

De er lavet med en udstikker der har 3 blade. Bladene er lidt spidse idet, så det nærmest er et ovalt blad, med en blød spids på. Dem laver jeg to af, og så gør jeg dem lidt mere ægte at se på, med et balltool (den der pind med kuglen på) hele vejen rundt i kanterne.... Så sætter jeg de to dele sammen, og lader dem tørre i (i mit tilfælde) en plastik æggebakke (du kan jo bruge hvad som helst der holder dem i en cup form).

Den gule dims i midten er bare gul fondant, som du ruller en lille passende pølse af, og trykker tre tapper i toppen, og så limer fast til blomsten Vupti Hvis du laver dem ca. 24 timer før de skal på kagen, burde de kunne holde deres egen vægt, hvis du tørrer dem i "fri luft" altså ikke pakket ind....

Var det til at forstå hehe?

ja det tror jeg jeg tusinde tak  smiler

Anmeld

23. maj 2011

B&J

Super flotte kager du har lavet

Anmeld

23. maj 2011

twinboys

Hvor er de fine...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.