Mousse til kager????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.222 visninger
7 svar
0 synes godt om
21. maj 2011

GitteC78

Hej kagekoner...

Jeg vil gerne i gang med at lave kager, så jeg har lige brug for lidt hjælp. Kan man lave mousse uden fløde? Jeg kan nemlig ikke lide fløde.

Hvis man laver lagkage creme, kan man så blande det f.eks. med frugter?

Håber der er nogle der kan hjælpe, så jeg kan komme i gang,....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2011

Silas&Mille

Nok ikke den store hjælpe men...

Jeg kan heller ikke lige fløde, OVERHOVEDET!

Men jeg synes det mousse man laver til kagerne smager fantastisk. Jeg kan slet ikke smage fløden. Det samme gælder sådan noget som chokolade cremerne, det er jo bare fløde og smeltet chokolade.

Som sagt ikke den store hjælp

Har du smagt en af mouserne eller cremerne?

Anmeld

21. maj 2011

GitteC78

MoriSverige skriver:

Men jeg synes det mousse man laver til kagerne smager fantastisk. Jeg kan slet ikke smage fløden. Det samme gælder sådan noget som chokolade cremerne, det er jo bare fløde og smeltet chokolade.

Lidt hjælp var du da,...

Jeg har ikke prøvet at lave mousse endnu, men håbede man kunne lave det uden fløde....

Anmeld

21. maj 2011

K&S

MoriSverige skriver:

jeg kan heller ikke lide fløde, men man kan ikke smage det, når først du har lavet mousse

Anmeld

21. maj 2011

Wimmie

Jeg kan heller ikke fordrage fløde og flødeskum, men jeg elsker chokolademousse...med fløde

Masser af chokolade, så smager man slet ikke fløden - det samme gælder nok frugt/bærmousse.

Anmeld

21. maj 2011

Silas&Mille

GitteC78 skriver:

Lidt hjælp var du da,...

Jeg har ikke prøvet at lave mousse endnu, men håbede man kunne lave det uden fløde....

Det er jeg glad for at høre

Synes i hvert fald bare du skal prøve at lave en mousse eller creme med noget frugt eller chokolade som du ved du kan lide. 

Eventuelt bare putte noget ekstra chokolade i, så er man helt sikker. Har dog erfaring med at 200 gram er nok til at tage flødesmagen

Anmeld

22. maj 2011

GitteC78

MoriSverige skriver:

Det er jeg glad for at høre

Synes i hvert fald bare du skal prøve at lave en mousse eller creme med noget frugt eller chokolade som du ved du kan lide. 

Eventuelt bare putte noget ekstra chokolade i, så er man helt sikker. Har dog erfaring med at 200 gram er nok til at tage flødesmagen

Jamen det vil jeg prøve... Hvis chokolade kan fjerne smagen af fløde vil det var være super... Kan man godt lave creme (købe pulver) og så tilføje frugter? Smager det godt?

Jeg har aldrig været den store bagere, men synes mange af de kager der er herinde ser lækre ud, selv om jeg ikke selv er så vildt med lagkager, men nu synes jeg at jeg skal prøve.

Anmeld

22. maj 2011

Silas&Mille

GitteC78 skriver:

Jamen det vil jeg prøve... Hvis chokolade kan fjerne smagen af fløde vil det var være super... Kan man godt lave creme (købe pulver) og så tilføje frugter? Smager det godt?

Jeg har aldrig været den store bagere, men synes mange af de kager der er herinde ser lækre ud, selv om jeg ikke selv er så vildt med lagkager, men nu synes jeg at jeg skal prøve.

Jeg har ikke selv prøvet at lave creme af købepulver og så blande frugt i, men jeg kan ikke forestille mig at det skulle blive mindre godt  

Bliver helt lækker sulten ved tanken om kagecreme og friske jordbær 

Jeg synes også at almindelige lagkager er blevet lidt trivielle, men man kan jo sagtens lave bunde af fx banankage eller nøddebunde. Har dog ikke selv prøvet, men har set at mange af de andre 'kagekoner' herinde bruger forskellige slags kager til bunde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.