sandratobias skriver:
Det må du i hvert fald oz gerne... 
Det er bar mega frustrende når man zyz man har prøvet alt... Tobias han kan jo stå og snakke med oz samtidig med han laver.. Vi har prøvet at "minde" ham om han ska gå på toilet, og ja ja ska ha nok.. Og så kan der gå 5 min så har han lavet i bukserne... Om natten er der ingenting overhovedet..
Har fået og vide det måske ku skyldes at han er blevet storebror, men ved det virkelig ikk...
Jeg tænkte nok der var sådan noget
Det er en almindelig forsvarsmekanisme der kaldes regression, hvor barnet går tilbage til et tidligere stadige i sin udvikling, hvor alt var godt og han/hun havde mors fulde opmærksomhed. Jeg ville prøve så vidt som muligt at give din dreng en masse opmærksomhed og omsorg, så han kan vende sig til, at han skal dele opmærksomhedden 
Der er en definition af regression fra Wikipedia her, hvis det kan gøre dig klogere:
" Regression
Ved regression vender man tilbage til et tidligere psykisk udviklingstrin, hovedsageligt til en periode der indebærer en trøstende oplevelse. Oftest til det stadie hvor der er sket en fiksering dvs. en fastlåsning på et udviklingstrin, personen aldrig helt blev færdig med, ofte fordi man enten blev over- eller understimuleret. Et eksempel er når et barn får en bror eller søster, og derfor begynder at tisse i bukserne igen for på den måde at få forældrenes opmærksomhed og omsorg. I regression er der også en form for flugt, f.eks. hvor man gennem alkohol forsøger at flygte fra belastende følelser."
Anmeld