4 år og laver i boxershorts... Hjælp...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.621 visninger
11 svar
0 synes godt om
21. maj 2011

sandratobias

Hey alle kloge mennesker...

Min søn er lige blevet 4 år og har været blefri ca 6 mdr, men han har et problem med at sku på toilet når han ska lave stort... Han har været på toilettet i en periode, men nu laver han i bukserne...
HVA GØR JEG..???

Det er mellem 2 og 5 gange om dagen... Og han er egentligt ligeglad med at der er lort i hans boxershorts... 

Mange knuz en meget frustreret mor... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2011

sandratobias

Slet ingen der kan hjælpe.. 

Anmeld

21. maj 2011

Alexander&Lærke

Ville ønske at jeg kunne hjælpe, men er lidt i samme bad min søn blev 3 1/2 i feb og blev blefri 1 marts, men siden er det gået den forkerte vej, især når han er i børnehave 1-2 gange om dagen laver han nemlig også i sine bukser, øv det er træls.

Her hjemme beder han om at få en ble på, vi har flere gane forsøgt at motiver ham til at gå på potten og lave stor der, men det vil han bare ikke og hvis det lykkes os en enkelt gang, så kan han slet ikke koncentrere sig, men lige så snart bleen kommer på bliver der så lavet i den. Det med at tisse han er helt styr på.

Jeg følger lige med i din tråd, for ville også gerne have nogle råd til dette. 

Anmeld

22. maj 2011

sandratobias

Mette&Alexander skriver:

Ville ønske at jeg kunne hjælpe, men er lidt i samme bad min søn blev 3 1/2 i feb og blev blefri 1 marts, men siden er det gået den forkerte vej, især når han er i børnehave 1-2 gange om dagen laver han nemlig også i sine bukser, øv det er træls.

Her hjemme beder han om at få en ble på, vi har flere gane forsøgt at motiver ham til at gå på potten og lave stor der, men det vil han bare ikke og hvis det lykkes os en enkelt gang, så kan han slet ikke koncentrere sig, men lige så snart bleen kommer på bliver der så lavet i den. Det med at tisse han er helt styr på.

Jeg følger lige med i din tråd, for ville også gerne have nogle råd til dette. 

Det må du i hvert fald oz gerne...

Det er bar mega frustrende når man zyz man har prøvet alt... Tobias han kan jo stå og snakke med oz samtidig med han laver.. Vi har prøvet at "minde" ham om han ska gå på toilet, og ja ja ska ha nok.. Og så kan der gå 5 min så har han lavet i bukserne... Om natten er der ingenting overhovedet.. 

Har fået og vide det måske ku skyldes at han er blevet storebror, men ved det virkelig ikk... 

Anmeld

22. maj 2011

Alexander&Lærke

sandratobias skriver:

Det er bar mega frustrende når man zyz man har prøvet alt... Tobias han kan jo stå og snakke med oz samtidig med han laver.. Vi har prøvet at "minde" ham om han ska gå på toilet, og ja ja ska ha nok.. Og så kan der gå 5 min så har han lavet i bukserne... Om natten er der ingenting overhovedet.. 

Har fået og vide det måske ku skyldes at han er blevet storebror, men ved det virkelig ikk... 

Ja det kan jo pludeselig godt blive små igen, når der kommer søskende til, så måske er det bare en periode. Kunne man da håber.....

Min søn står også og skal være storebror her om 2 md, så det ville da være dejligt at vi kunne stoppe det inden.

Jeg håber det kommer nogle råd/svar du kan bruge.

Anmeld

22. maj 2011

Frøken J.

sandratobias skriver:

Jeg tænkte nok der var sådan noget Det er en almindelig forsvarsmekanisme der kaldes regression, hvor barnet går tilbage til et tidligere stadige i sin udvikling, hvor alt var godt og han/hun havde mors fulde opmærksomhed. Jeg ville prøve så vidt som muligt at give din dreng en masse opmærksomhed og omsorg, så han kan vende sig til, at han skal dele opmærksomhedden

Der er en definition af regression fra Wikipedia her, hvis det kan gøre dig klogere:

" Regression

Ved regression vender man tilbage til et tidligere psykisk udviklingstrin, hovedsageligt til en periode der indebærer en trøstende oplevelse. Oftest til det stadie hvor der er sket en  fiksering dvs. en fastlåsning på et udviklingstrin, personen aldrig helt blev færdig med, ofte fordi man enten blev over- eller understimuleret. Et eksempel er når et barn får en bror eller søster, og derfor begynder at tisse i bukserne igen for på den måde at få forældrenes opmærksomhed og omsorg. I regression er der også en form for flugt, f.eks. hvor man gennem  alkohol forsøger at flygte fra belastende følelser."

Anmeld

22. maj 2011

Kaufie

Vi har det samme problem med William der bliver 4 til august.

Han blev 100% blefri i august sidste år da han startede i børnehave - har haft meget få uheld. Han fik en lillesøster i dec sidste år, men først inden for de sidste par uger er han begyndt både at tisse og lave i bukserne. Det er kun en lille smule - nok til at vi kan lugte det og sender ham på toilettet under STOR protest.

Vi er begyndt at sende ham på toilettet med jævne mellemrum - og det hjælper en lille smule - men vi bruger stadig 2-4 par underbukser om dagen.

Det er som om han helt har glemt hvordan man mærker at man skal tisse/lave pølser - jeg kan seriøst ikke huske hvornår han sidst selv har taget initiativ til at gå på toilettet....

Jeg har ingen gode råd - men blot endnu en erfaring, der bekræfter det med at de "går i barndom" når de bliver storebrødre.....

Anmeld

22. maj 2011

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
sandratobias skriver:

Hey alle kloge mennesker...

Min søn er lige blevet 4 år og har været blefri ca 6 mdr, men han har et problem med at sku på toilet når han ska lave stort... Han har været på toilettet i en periode, men nu laver han i bukserne...
HVA GØR JEG..???

Det er mellem 2 og 5 gange om dagen... Og han er egentligt ligeglad med at der er lort i hans boxershorts... 

Mange knuz en meget frustreret mor... 

da min søn skulle være renlig belønnede jeg ham med et lille stykke chokolade hver gang han havde lavet på toilettet. ikke så pædagogisk korekt men det virkede og da han havde vænnet sig til at gøre det havde vi ikke mere chokolade en dag så det blev hurtigt taget væk igen, siden har han ikke gjort i bukserne.

da han gjorde det i starten kommenterede jeg det ikke men vaskede ham og gav ham rene bukser på.

Anmeld

23. maj 2011

sandratobias

Mange tak for svar.. Men det ser jo ud til at det er fordi Amanda er kommet til han laver det nummer der... 

Anmeld

23. maj 2011

sandratobias

hannetheis skriver:

da min søn skulle være renlig belønnede jeg ham med et lille stykke chokolade hver gang han havde lavet på toilettet. ikke så pædagogisk korekt men det virkede og da han havde vænnet sig til at gøre det havde vi ikke mere chokolade en dag så det blev hurtigt taget væk igen, siden har han ikke gjort i bukserne.

da han gjorde det i starten kommenterede jeg det ikke men vaskede ham og gav ham rene bukser på.

Vi belønnede ham oz da han begyndte at gå på wc, men tro vi må til den metode igen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.