hvordan skal man forklare eller forholde sig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

363 visninger
2 svar
0 synes godt om
21. maj 2011

Anonym trådstarter

Hej i på baby.dk

jeg håber i kan hjælpe mig i et dilemma jeg har. .

vores deglige søn skal døbes til august, og vi har endelig fået invitationerne vi har bestilt, og ja nu skal de sendes ud, MEN vi har desværre et mindre eller stort problem øv øv

Jeg er en ung kvinde der for 10 år siden blev uvenner med min far, og vi har stort set lige siden ikke kunne snakke sammen, vi har lige sagt tillykke til fødselsdage og sagt hej til familie komsammen fester, men vi har ikk haft noget forhold til hinanden

sidste år da jeg havde fødselsdag inviterede jeg ham ikke og det blev min farmor meget ked af det over og skuffet og jeg har hørt på det siden, at hun syntes det var tarveligt.

så er den bare der at jeg/vi faktisk har besluttet heller ej at invitere ham til vores søns barnedåb, for han gav ham ikk engang en julegave til jul, og havde heller ej tid til bare at mødes en halv time, så han har set min søn 2 gange nu, og han er alså lige ved at fylde et år :/

men ja hvad gør vi ?

hvad syntes i?

og hvordan forklare vi bedst til familien at vi ikk ønsker at se min far/morfar/svigerfar som han jo er  det hele

tak på forhånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2011

Worldwide

Det er jeres/søns dag, så det er op til jer hvem i vil se og nyde dagen med.. Hvis i ikke føler din far skal være en del af det og at han ikke kan bidrage med noget positivt, jamen så er det sådan det er..

Hvad andre i familien synes og mener kan egentlig ikke være jeres problem.. Det er jeres festdag og meningen er i skal hygge jer med dem i har lyst til.. Hvis resten af familien ikke kan forstå det, jamen så er det vel deres problem? I skal da ikke have ødelagt jeres dag bare fordi i føjer jer for resten af familien..

Og i burde ikke forsvare jer selv og jeres valg, i må sige til familien det er hvad i har valgt og sådan bliver det, det er ikke op til dem at bestemme..

Håber i får en super hyggelig dag

Anmeld

21. maj 2011

Lotus86

Jeg synes da bare i skulle fortælle som du har gjort herinde, at han har set jeres søn to gange, tilsyneladende ikke har den store interesse for ham, så derfor kan du/i ikke se nogen grund til at invitere ham. Og husk det er altså jeres valg, så må familien mene hvad de vil, det har de ingen ret til at blande sig i. Jeg håber i får en dejlig barnedåb

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.