Forskellen på ligamentsmerter og plukveer?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.177 visninger
8 svar
0 synes godt om
21. maj 2011

MaybeBaby

Ja, behøves jeg at sige, at jeg er 1. gangs gravid med det spørgsmål? så vidt jeg ved, er ligamentsmerterne dem som føles som stærke mens smerter, og jo tak, dem har jeg skam stiftet bekendtskab med. Men kan det så være plukveer jeg mærker nu?Har lige leget Askepot med vores badeværelse på det niveau som een med lændesmerter kan, og da jeg rejste mig op, kom der er jag uden lige fra lidt nord fra lysken - faktisk der hvor babymaven begynder at bule ud. Tænkte at en gåtur med hunden ville gøre godt, men jeg endte jo med at gå lidt fjollet hele vejen, da gentagende jag fra begge sider men mest højre dominerede. Nogle med erfaringer om dette er plukveer, og kan man gøre andet end at bare forholde sig i ro?/Mette - som skriver fra sin IPhone, der lidt har sit eget liv mht. ordforslag og linieinddelinger. Håber det kan forståes!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2011

MaybeBaby

Slet ingen? Har nemlig læst, at plukveer ikke burde gøre ondt - og slet ikke så tidligt som i uge 23. Hvad kan det være?

Anmeld

21. maj 2011

Mira0911

Slet ingen? Har nemlig læst, at plukveer ikke burde gøre ondt - og slet ikke så tidligt som i uge 23. Hvad kan det være?

Tit har jeg slemme ligamentsmerter som jeg ikke kan holde ud, jeg ligger helt krympet sammen når jeg har dem... Så tror det er det.. 

Plukkeveer kan jeg så ikke snakke med på... Har hørt at de ikke må gøre ondt... 

Anmeld

21. maj 2011

signe.

Tror det var babys måde at sige på, at det måske lige var hård kost nok plukveer er jo hvor maven bliver helt hård i nogle sek(livmoderen der trækker sig sammen) Hos nogle gør det ondt, andre mærker det ikke.. jeg får ikke ondt, jeg kan bare mærke det trækker sig sammen..

Anmeld

21. maj 2011

MaybeBaby

MoarJ skriver:

Tit har jeg slemme ligamentsmerter som jeg ikke kan holde ud, jeg ligger helt krympet sammen når jeg har dem... Så tror det er det.. 

Plukkeveer kan jeg så ikke snakke med på... Har hørt at de ikke må gøre ondt... 

Ja, det må vi håbe. Men sjovt, at de ikke føles som ligamentsmerterne jeg plejer at have. De kommer lidt fra et andet sted - uden jeg rigtig kan komme det nærmere men mange tak for svaret

Anmeld

21. maj 2011

MaybeBaby

signe. skriver:

Tror det var babys måde at sige på, at det måske lige var hård kost nok plukveer er jo hvor maven bliver helt hård i nogle sek(livmoderen der trækker sig sammen) Hos nogle gør det ondt, andre mærker det ikke.. jeg får ikke ondt, jeg kan bare mærke det trækker sig sammen..

Ja, jeg var så dum at nævne det for kæreste, der først har fri om en time og sikke en omgang skældud jeg fik! Jeg kunne jo bare have ventet til han var kommet hjem, og nu skal jeg altså stoppe med mine små fikse ideer om, at det kan jeg da baaaare liiiige gøre. Så nu tør jeg ikke andet end at hygge mig i sofaen og vente på han kommer hjem.

Anmeld

21. maj 2011

signe.

MaybeBaby skriver:

Ja, jeg var så dum at nævne det for kæreste, der først har fri om en time og sikke en omgang skældud jeg fik! Jeg kunne jo bare have ventet til han var kommet hjem, og nu skal jeg altså stoppe med mine små fikse ideer om, at det kan jeg da baaaare liiiige gøre. Så nu tør jeg ikke andet end at hygge mig i sofaen og vente på han kommer hjem.

hihi, sådan har jeg det med støvsugningen.. det må jeg nemlig ikke i denne graviditet, og jeg tænker da også sommetider at det jo baaaaaaare liiiiiiige er en lille omgang i køkkenet, men der siger kæresten også bestemt nej, og jeg ved jo også godt at det er en meget dum idé for mig at gå og gøre det... så jeg pusler bare lidt rundt herhjemme og passer vores ældste søn...

Anmeld

21. maj 2011

MaybeBaby

signe. skriver:

hihi, sådan har jeg det med støvsugningen.. det må jeg nemlig ikke i denne graviditet, og jeg tænker da også sommetider at det jo baaaaaaare liiiiiiige er en lille omgang i køkkenet, men der siger kæresten også bestemt nej, og jeg ved jo også godt at det er en meget dum idé for mig at gå og gøre det... så jeg pusler bare lidt rundt herhjemme og passer vores ældste søn...

Nårh... Ja, de mener det jo godt de kære mænd men man ville ønske der var en lille fe, der så kunne ordne alt det kedelig, så man ikke føler sig så ond, når manden kommer hjem efter arbejde og man bare sidder der og han så går i gang med oprydning/støvsugning. Men så skal man tænke på, at det kun er for en kort stund

Anmeld

21. maj 2011

Ni-ko-li-ne

plukkeveer skal/må ikke gøre ondt!

når man får en plukke ve, er det fordi livmoederen øver sig, det er en slags træning.... Livmoderen er jo en muskel....

maven spænder op (så langt op som livmoderen nu går....) og bliver helt hård... Det kan føles lidt sjovt....

det andet er noget ligamentsmerter.... Og det skal du "lytte" til, så du ikke ender med bækkenløsning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.