forvirret ;s

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

306 visninger
4 svar
0 synes godt om
20. maj 2011

MichellaMalou

nu blev jeg forvirret af en andens tråd det med at skifte til kærestens navn uden at blive giftes. kunnne man os det selvom hans både mellemnavn og efternavn er ret specielt uden at blive gift eller skal man giftes før det kan lade sig gøre og få de navne ,, 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2011

Silas&Mille

Det betyder ikke noget om navnet er specielt eller ej.

Det der kan have betydning er hvis familien har så specielt et navn at de ældste nulevende skal give tilladelse til at et medlem af familiens kæreste/kone/mand må tage efternavnet.

Håber det gav mening.

Anmeld

20. maj 2011

MichellaMalou

MoriSverige skriver:

Det betyder ikke noget om navnet er specielt eller ej.

Det der kan have betydning er hvis familien har så specielt et navn at de ældste nulevende skal give tilladelse til at et medlem af familiens kæreste/kone/mand må tage efternavnet.

Håber det gav mening.

taak det gav noget mere mening. da jeg blev meget forvirret i den tråd at så skulle man giftes sig også ikke alligevel. det vist hans mormor der er den ældste der har det ene speciele navn og det er mellemnavnet.

Anmeld

20. maj 2011

Silas&Mille

MichellaMalou skriver:

taak det gav noget mere mening. da jeg blev meget forvirret i den tråd at så skulle man giftes sig også ikke alligevel. det vist hans mormor der er den ældste der har det ene speciele navn og det er mellemnavnet.

Hvis I overvejer at du skal tage han mellemnavn og/eller efternavn er det jo så bare at snakke med hende

Min kærestes familie har et ret specielt efternavn. Der er bare 3-4 familier i landet der hedder det, omkring 290 personer i alt. Men vi behøver ikke at spørge om lov til at jeg en gang får det efternavn, da de 3-4 familier der hedder det ikke har 'låst' det. Kan ikke lige huske hvad det ellers hedder

Men ja det er nogle ret forvirrende regler.

Lige som hvis man går fra hinanden og har haft samme bopæl i mere end to år, så kan man juridisk set blive anset som ægtepar. Fx hvis man ikke kan blive enig om fx bodeling. Det er noget rigtigt rod at finde rundt i nogle gange  Dog ikke at jeg har prøvet det, har bare læst familie/arveret en gang

Anmeld

20. maj 2011

MichellaMalou

altså det her er mere familie arvet vist så vidt jeg har forstået. og ved vores børn kommer til at hedde det da min forlovede er den eneste der kan fører det videre. og deres navn er vist låst hehe 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.