kontanthjælp og Barsel??? Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.620 visninger
10 svar
0 synes godt om
20. maj 2011

bobbles

Hej alle jeg er lidt i vildrede.. Jeg er på kontanthjælp og gravid i 20 uge, det jeg så er lidt i tvivl om det er om der er nogen der har stået i lignende situation, og skulle gå fra at være på kontant hjælp til at være på barsels dagpenge? er lidt i tvivl fordi normalt skal man underrette sin arbejdsgiver 3 måneder før forventet fødsel at man skal på barsel, gælder dette også når man skal ned og søge om det på kommunen? og er der nogen der ved hvor lang tid i forvejen man skal gå ned og søge om det?? håber på svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2011

SukkerDronning

Hvordan kan det være at du skal over på barselsdapenge? Det er men vel ikke berettiget til når man har været på kontanthjælp lige op til? Altså jeg er på en kontanthjælpsbarsel.

Anmeld

20. maj 2011

lollandpigen

Mille maria skriver:

Hej alle jeg er lidt i vildrede.. Jeg er på kontanthjælp og gravid i 20 uge, det jeg så er lidt i tvivl om det er om der er nogen der har stået i lignende situation, og skulle gå fra at være på kontant hjælp til at være på barsels dagpenge? er lidt i tvivl fordi normalt skal man underrette sin arbejdsgiver 3 måneder før forventet fødsel at man skal på barsel, gælder dette også når man skal ned og søge om det på kommunen? og er der nogen der ved hvor lang tid i forvejen man skal gå ned og søge om det?? håber på svar

Jeg var på KH da jeg ventede med min min yngste. Jeg foltalte det da jeg var i uge 20 til min sagsbehandler og så kørte det bare stadig med KH, jeg fik stadig det samme beløb og stadig KH efter jeg havde født og hele perioden i min barsel....

Ville allerede nu ringe og snakke emd din sagsbehandler heller være for hurtig ude end for sent....

Anmeld

20. maj 2011

bobbles

okay tak for svar.. håber da ikke jeg skal være på kontanthjælp i et helt år, da barsels dagpenge satsen er noget højere end kontant hjælp i denne kommune

Anmeld

20. maj 2011

smlmea

Når du er på KH er du ikke berettigede til barselsdagpenge,så når du går på barsel fortsætter din KH bare.

Du har ret til 46 ugers barsel,som er incl. de 4 uger du har før termin.

Anmeld

20. maj 2011

bobbles

smlmea skriver:

Når du er på KH er du ikke berettigede til barselsdagpenge,så når du går på barsel fortsætter din KH bare.

Du har ret til 46 ugers barsel,som er incl. de 4 uger du har før termin.

okay fordi på min kommunes hjemmeside står der at hvis man ikke modtager kontanthjælp eller starthjælp er man ikke beretigget til at få barsels dagpenge men det er man hvis man modtager KH af kommunen.. så tror det måske er anderledes fra kommune til kommune..

Anmeld

20. maj 2011

Carina1977

Hvis man er på kontanthjælp, så plejer det altid at være kontanthjælp man bare fortsætter med. det burde også være ens, uanset hvilken kommune man bor i.

Anmeld

20. maj 2011

bobbles

Carina1977 skriver:

Hvis man er på kontanthjælp, så plejer det altid at være kontanthjælp man bare fortsætter med. det burde også være ens, uanset hvilken kommune man bor i.

nu er jeg ikke helt inde i alle kommunens regler men det står der bare på kommunens hjemmeside

Anmeld

20. maj 2011

Carina1977

Mille maria skriver:

nu er jeg ikke helt inde i alle kommunens regler men det står der bare på kommunens hjemmeside

Det lyder også mærkeligt, og jeg kan godt forstå du bliver forvirret.

Men som andre skrev....så spørg din sagsbehandler, så du kan få et korrekt svar

Anmeld

20. maj 2011

bobbles

Carina1977 skriver:

Det lyder også mærkeligt, og jeg kan godt forstå du bliver forvirret.

Men som andre skrev....så spørg din sagsbehandler, så du kan få et korrekt svar

det havde jeg os lidt planlagt at tage på kommunen i næste uge og finde ud af hvordan og hvorledes

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.