Hvornår stopper de med middagsluren?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.477 visninger
2 svar
0 synes godt om
14. november 2008

lonemus

Stefanie bliver 2½ år her til januar, og jeg tænker da på, hvornår hun skal sløjfe sin middagslur. Det skal slet ikke være nu, absolut ikke. Men jeg kan da nu mærke, at hun ikke syntes det er lige så spændende at komme ind og sove....!!.
Til sommer starter hun i børnehave, er børnene normalt færdig med at sove til middag omkring børnehavestart eller hvornår sker det???

Der er bare sket en kæmpe udvikling med hende indenfor de sidste 2 uger - selv pædagogerne i vuggestuen siger det! Hun snakker meget mere, har absolut fået sin egen mening om tingene, og så er hun ikke længere vild med at have ble på - og hun hader puslebordet! I dag aftale vi så med pædagogerne i vuggestuen, at de nu fremover skal spørge hende, om hun ikke lige skal på toilettet, når hun får skiftet ble - hun er nemlig meget interesseret i de små toiletter og kigger tit med, når de andre børn tisser på det. Så det vil de starte på mandag - selvfølgelig vil de ikke tvinge hende, men blot prøve at gøre hende tryg med et toilet. Så det er vi spændt på 66.png)

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2008

fam.4xc

Her er det lidt forskelligt om Caroline sover til middag. De fleste dage gør hun ik, men skal vi noget synes vi det er meget rart hun ik er helt færdig kl 19
Hun er 3 1/2.........
Hun har en aftale med pædagogerne om at de snakker om hun skal sove i BH - det gør hun så aldrig fordí hun da hellere vil ud og lege Men så har vi en aftale med dem om at hvis hun virkelig hænger med hovedet så skal hun sove... der er flere af børnene der sover i hendes BH. Nogen sover alle dage, nogle kun nogen af dagene... Man kan klart mærke på Caroline hun er træt fredag hvis hun ik har sovet til middag hele ugen...

Anmeld

14. november 2008

lonemus

Thi-hi, jeg kan godt forstå hun ikke vil sove i børnehaven, der sker jo alt for meget 66.png)

Ja, jeg kan godt forestille mig, at det kræver noget tilvænning, før de er helt klar til at sløjfe luren 66.png)

Tak for dit svar!

Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.