erfaringer med spiral.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

652 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. maj 2011

Anonym trådstarter

jeg går og overvejer om jeg skulle få spiral, men kunne godt tænke mig at høre nogle erfaringer med det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2011

mn

Anonym skriver:

jeg går og overvejer om jeg skulle få spiral, men kunne godt tænke mig at høre nogle erfaringer med det.

har egentlig på sin vis været glad for den, da jeg ikke må få noget med hormoner i, men må så også sige jeg får den snart fjernet da man bløder helt vildt når man har sin mens. og det er dobbelt så lang tid og så får jeg vildt ondt i maven så snart jeg bare bliver lidt varm der hvor dan sidder(dog siger lægerne at det sidste er kun noget jeg har oplevet), men den kan varmt anbefales, hvis man ikke kan tåle homoner og ikke gider kondom, ellers havde jeg nok valgt en p-stav istedet for.

Anmeld

20. maj 2011

W&M <3

Jeg har fået lagt en hormonspiral i marts og er super glad for den.

Jeg blødte rigtig meget før når jeg havde min mens, men nu bløder jeg næsten ikke og min læge har sagt at største delen der har den deres mens udebliver.

Den var slet ikke så ubehagelig og få lagt op som jeg havde troet.

Så den vil jeg klart anbefale.  Men har hørt at en kobberspiral ikke er lige så sikker som en hormonspiral.

Anmeld

20. maj 2011

celkt

jeg vil sige både godt og skidt...

jeg har oplevet rædselshistorien!! hvor min læge perforerede min livmoder, da hun lagde spiralen op...  - så hvis du beslutter dig for spiral, så få for guds skyld en gynækolog til at gøre det...

Men nu har jeg fået lagt en kobberspiral op for 1½ måned siden, og det har været smertefrit og trods lidt kraftigere menstruation, er det så absolut en succes...

Anmeld

20. maj 2011

cammai

Profilbillede for cammai

Har ikke de bedste erfaringer og så alligevel..... Jeg havde en alm. spiral, den uden hormoner...

1 år efter den var lagt udeblev min mens og så var jeg sørme gravid.... Ikke lige med i planen, men er jo alligevel lykkelig idag for at den ikke virkede.... ellers havde jeg ikke haft min smukke datter.

I den periode hvor den virkede oplevede jeg meget kraftige blødninger og menssmerter.

Hormonspiraler har jeg til gengæld hørt meget godt om.

Anmeld

20. maj 2011

VIPpigen

Jeg fik lagt hormonspiral op i går, det gik nemt og smertefrit. Jeg har lidt muren i underlivet, men det føles bare som alm. menssmerter og dem har jeg alligevel haft siden i søndags. Så indtil nu kan jeg ikke fortælle så meget, andet end at det hvertfald ikke gjorde ondt at få den lagt op.

Der er stor forskel på kobberspiral og hormonspiral. Kobberspiralen øger for det meste blødningen, hvor hormonspiralen gør du bløder mindre (glæder mig til ikke at skulle bløde så meget under næste mens) Det fortalte lægen hvertfald

Anmeld

20. maj 2011

juni76

Jeg har fået lagt en hormon spiral. Det gjorde voldsomt ondt at få den lagt,syntes jeg.

Men jeg var super glad for den.Min mens udeblev og alt det hovedepine og ondt i ryggen jeg havde op til min mens forsvandt.

Jeg kan varmt anbefale en hormon spiral.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.