Afsløringer fra en nybagt mor
Forfatter: Julia Lahme
Titel: Hvor lagde jeg babyen?
Str.: -
Farve: -
Stand: næsten som ny: læst en gang
Pris: husker ikke
Pris hos mig: 70.- (jeg betaler porto som brev)
Pris hos mig, vist du selv henter eller vi mødes i Kgs. Lyngby: 50.-
Bagpå:
Hvorfor blev barsel ikke så lyserød og småblomstret, som man blev lovet? Hvor økologisk skal man være? Hvordan skal man kunne leve op til moderidealerne, når de skabes af kronprinsesser? Og hvad sker der, når alt det, man havde ønsket sig, ligger foran en og skal skiftes for 16. gang? I denne bog fortæller Julia Lahme råt og ligefremt om, hvordan det er at holdet vejret i angst for at miste sig selv, mens hjertet svulmer for et lille nyt væsen. Hun fortæller om at gemme sig for sin mødregruppe, drikke øl i smug og være så træt, at man glemmer, hvor man sidst lagde babyen. Og ikke mindste fortæller hun om, hvordan det er at blive mor, når man har mistet sin egen:
"Det er som at træde ud på en mørk trappe og opdage, at der mangler et trin. Den evige, ubrudte følelse af at verden ikke er, som man husker den; som verden bør være. Og selv når Elias ligger i mine arme og lukker sine mandeløjne, husker jeg, at jeg ikke glemmer dig, Mor. Du er her hele tiden, og du ville hade mig for det og bede mig om ikke at være patetisk og sige til mig, at livet skal leves af de levende, og at du har givet mig alt, hvad du kunne."
"Medrivende reality-bog, der har potentiale som en baby-mor-bibel" - 5 x stjerner i Ekstra Bladet
"Uhysterisk og super velskrevet crashtestdagbog om lortebleer, forbudte smøger på bagtrapper, angsten for at miste, om at kaste anker i evigheden og have bryster som bowlingkugler." - 5 x F'er af Sissel-Jo Gazan i Femina
Om forfatteren:
Julia Lahme (f. 1977), cand.mag. i etnologi. Selvstændig. Blev i januar 2008 mor til Elias. Blog: julialahme.dk
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld