Hej de damer 
I blir altså nødt til at hjælpe mig IGEN - fortæl mig bare lige om det er normalt det her: Min dreng er 1½ år og nægter at spise rigtig mange ting for tiden. Han vil ikke smage på jordbær, melon, kiwi eller anden frugt, som jeg ellers syns ser vældig indbydende ud. (altså han vil ikke engang bare prøve at ha det i munden....)
Han nægter alle former for grønsager (selv i en gang kødsovs kan han inde i munden sortere et lille bitte stykke løg fra, som så blir spyttet ud. Eller en lille majs, den blir også spyttet ud. Tomaterne fra de hakkede dåse tomater blir også spyttet ud, hvis der er en lille klump... Hvis grønsagerne ligger for sig selv på tallerkenen, nægter han at røre dem, han tar dem højest op for at give dem til os (sådan en idé han har med det han ikke vil have)
Rugbrød går det meget op og ned med, men for tiden spiser han KUN pålægget, hvis vi er så heldige. Rugbrødet nægter han at tygge i.
Det skal siges at der bryder rigtig mange tænder op for tiden - han savler og har ondt for tænder, så det betyder også noget. Men da ikke i forhold til at smage på ting?!?! Jeg er bare SÅ meget i vildrede med om han bare er en kræsenper, eller om det er noget stort set alle børn går igennem. Han har før elsket AL mad og bare guffet uanset hvad vi bød ham, eller I HVERT FALD smagt på det... - men nu er det godt nok lige modsat.
Det har stået på i ca. et par måneder nu.... 
Han er ikke tynd, men godt i stand uden at være tyk.
Er det normalt og hvis det er, hvordan takler/taklede I det?!
Hilsen en frustreret og snart fortvivlet mor 
Anmeld