Barn over dks grænse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.895 visninger
10 svar
0 synes godt om
19. maj 2011

Shibby

Hvis man har et barn med en tyrker (som bor i tyrkiet)og man rejser til tyrkiet. Har faren så ret til at tage barnet fra moren i tyrkiet hvis han finder hende? Mener at i filmen ikke uden min datter at moderen kun kunne forlade tyrkiet med sin datter-hvis hun havde mandens accept. Hun fik ikke den accept så de endte med at flygte. Det endte heldigvis godt men så heldige er alle ikke..Er reglerne lavet om siden den film foregik i den virkelige verden? HVIS faren tager barnet,har moderen så rettigheder eller er tingene i dag som de var dengang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

Shibby

19. maj 2011

miinimeal

nu ved jeg ikke om tyrkiet har en aftale med danmark om udleveringsret som jeg tror det hedder,

men i bund og grundt tror jeg godt han kan gøre det,

så længe det er i hans land,

desværre,

men hvis han tog til danmark og hentet barnet var det ulovligt og bortføring,

men hæng mig ikke op på det

Anmeld

19. maj 2011

Nettemor

jeg TROR at han har loven imod sig. men det der ofte er problemet er jo at de er så pokkers gode til gemmeleg. og har en forfærdelig masse forbindelser. korruption osv. så er det ikke altid lige nemt at håndhæve loven.

MEN DU MÅ IKKE HÆNGE MIG OP PÅ DET

Anmeld

19. maj 2011

Shibby

Hænger ingen op på noget. Det var bare en tanke der har rumsteret hele dagen..

Anmeld

19. maj 2011

A&F

Jeg vil tro, at det stadigvæk foregår i Saudiarabien

Anmeld

19. maj 2011

Københavnermor

Filmen Ikke uden min datter, foregår i Iran, ikke tyrkiet. Tror helt sikkert sådan noget stadig ville kunne ske i Iran, men jeg er ikke sikker på Tyrkiet.. 

Anmeld

20. maj 2011

Nessie

Der er jo forskellige regler, for forskellige lande, og i modsætning til Danmark, hvor børnene nærmest pr. automatik følger moren, er der mange (muslimske) lande, hvor faren "ejer" børnene.

Hvordan det ser ud i Tyrkiet ved jeg desværre ikke

Anmeld

20. maj 2011

jette1983

MedRogn skriver:

Filmen Ikke uden min datter, foregår i Iran, ikke tyrkiet. Tror helt sikkert sådan noget stadig ville kunne ske i Iran, men jeg er ikke sikker på Tyrkiet.. 

Var der egentlig ikke en sag, om en ung pige der blev bortført af sin fætter, i Tyrkiet, for ikke så længe siden? Jeg kan ikke rigtig huske det, men mener der var noget i nyhederne om det. Fætteren ville vist giftes med hende?

Anmeld

20. maj 2011

Meliora

Shibby skriver:

Hvis man har et barn med en tyrker (som bor i tyrkiet)og man rejser til tyrkiet. Har faren så ret til at tage barnet fra moren i tyrkiet hvis han finder hende? Mener at i filmen ikke uden min datter at moderen kun kunne forlade tyrkiet med sin datter-hvis hun havde mandens accept. Hun fik ikke den accept så de endte med at flygte. Det endte heldigvis godt men så heldige er alle ikke..Er reglerne lavet om siden den film foregik i den virkelige verden? HVIS faren tager barnet,har moderen så rettigheder eller er tingene i dag som de var dengang

Jeg har ikke det bedste indtryk af de tyrkiske politi, må jeg indrømme. Kan du ikke huske den der sag fra sidste år, hvor en 18-årig psykisk ustabil pige blev kidnappet fra sine forældres sommerhus i tyrkiet af nogle fætre der boede dernede? Der kæmpede forældrene en brav kamp for at få hende hjem, og det tyrkiske politi ville ikke gøre noget da de mente hun var der frivilligt... Sybil hed hun vist..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.