Købe nyt fyr, selvom man overvejer at sælge huset?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

397 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. maj 2011

Anonym trådstarter

Hej alle

Vi står i den situation, at vi overvejer at købe et nyt naturgasfyr til huset. Det vi har nu, fulgte med, da vi købte det, og er old gammelt.

Vi bruger for omkring 30.000 kr om året på naturgas. Og vi er altså kun 2 mand  (Grundplan 120 m2 + første sal).

Jeg har så snakket med en VVS-mand, som mener at vi kan spare 25-30% på naturgas-regningen om året, hvis vi køber et nyt fyr.

Dvs vi kan spare 7500-9500 kr om året i gas + ca 1000 kr i besparelse på strøm, da det gamle fyr sluger.

Dét er altså mange penge at spare!

MEN det kræver jo at vi låner 30.000-35.000 kr i banken til det nye fyr, som vi så skal betale af over de næste 4-5 år..

Lige nu, regner vi ikke med at blive boende her, i mere end 2 år. Da vi gerne har tanker om at sælge.

Men tror I at husværdien vil stige, hvis man sætter et nyt fyr i (sådan at det ikke er total udgift for os) 

Og vil evt kommende købere,  finde det mere fristende, at der er et nyt fyr i huset 

Hvad tænker i???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

Troldemommi

Nu er jeg ikke ekspert men hvis jeg stod og skulle købe hus, ville jeg da helt klar syntes det var et stort plus at der var et nyt fyr, sådan en investering tror jeg sagtens kan betale sig sig :-) og i disse tiden hvor vi skal tænke meget over vores penge og miljø ja så ville jeg ikke tøve :-)

Anmeld

19. maj 2011

Mi

Jeg hørte lige i radioen i onsdags at et eller andet ejendomsfirma havde undersøgt det, og energiforbedringer gav en markant prisforøgelse på huset, vist op til 11%. Jeg syntes næsten at det ville være dumt at lade være.

Vi fik selv lavet jordvarme hos os for 4 år siden.

www.stjerneleg.dk

Anmeld

19. maj 2011

Anonym trådstarter

Monica P skriver:

Nu er jeg ikke ekspert men hvis jeg stod og skulle købe hus, ville jeg da helt klar syntes det var et stort plus at der var et nyt fyr, sådan en investering tror jeg sagtens kan betale sig sig :-) og i disse tiden hvor vi skal tænke meget over vores penge og miljø ja så ville jeg ikke tøve :-)

Selvom du ikke er ekspert, er det rart med din mening alligevel. 

Tak 

Anmeld

19. maj 2011

Anonym trådstarter

Mi skriver:

Jeg hørte lige i radioen i onsdags at et eller andet ejendomsfirma havde undersøgt det, og energiforbedringer gav en markant prisforøgelse på huset, vist op til 11%. Jeg syntes næsten at det ville være dumt at lade være.

Vi fik selv lavet jordvarme hos os for 4 år siden.

www.stjerneleg.dk

Okay. Tak for det 

Kan du evt huske hvad radioprogrammet hedder, eller noget? Så jeg evt kan prøve at søge efter det 

Anmeld

19. maj 2011

Mi

Anonym skriver:

Okay. Tak for det 

Kan du evt huske hvad radioprogrammet hedder, eller noget? Så jeg evt kan prøve at søge efter det 

Jeg tror nok at det var i nyhederne og enten på P3 eller Radio Charlie. Tror nok det var P3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.