Hjæææælp, leve af jordbær ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

750 visninger
8 svar
0 synes godt om
19. maj 2011

Carl-Emil's mor

Ja man kan jo ikke rigtig leve af jordbær men alt andet gør mig så skidt og svimmel :/ levede nærmest af kød og agurk indtil for to dage siden men så er tingene bare vendt :/ er nødt til at spise varierende pga baby i Maven, men hvad skal jeg dog spise??:/ gode råd modtages med kys-hånd for jordbær med skummelmælk tror jeg ikke er så godt igen i kæmpe mængder :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

SussieThyssen

Elmer&Amy skriver:

Ja man kan jo ikke rigtig leve af jordbær men alt andet gør mig så skidt og svimmel :/ levede nærmest af kød og agurk indtil for to dage siden men så er tingene bare vendt :/ er nødt til at spise varierende pga baby i Maven, men hvad skal jeg dog spise??:/ gode råd modtages med kys-hånd for jordbær med skummelmælk tror jeg ikke er så godt igen i kæmpe mængder :/

Så længe du er nygravid så skal du ikke bekymre dig så meget.
Din krop skal nok klare at spise ensformigt de uger det står på med utilpashed og kvalme..og hvis du lige nu har det bedst med jordbær og mælk så spis du bare det.
Jordbær indeholder tonsvis af jern og c-vitaminer og kalken får du jo fra mælken.

Så du får ingen mangler foreløbig.
Her i DK er vi heldigvis så pumpede med vitaminer og mineraler, så selv amme-beskyttelsen mod nye graviditeter er sat ud af drift.
Så skulle du leve af luft de næste 2 mdr...så går det nok endda. 
Spis dine gravitaminer af forskellig slags, nogle kiks, knækbrød og hvad du ellers synes du har lyst til..og prøv dig frem..hverken du eller bebs tager skade af, at det går lidt sløjt med apetitten.
Forresten..har du prøvet Arlas drikkecultura???
Den er helt formidabel..og fås med flere forskellige slags smag.

Kærligst
Sussie

Anmeld

19. maj 2011

Carl-Emil's mor

SussieThyssen skriver:

Så længe du er nygravid så skal du ikke bekymre dig så meget.
Din krop skal nok klare at spise ensformigt de uger det står på med utilpashed og kvalme..og hvis du lige nu har det bedst med jordbær og mælk så spis du bare det.
Jordbær indeholder tonsvis af jern og c-vitaminer og kalken får du jo fra mælken.

Så du får ingen mangler foreløbig.
Her i DK er vi heldigvis så pumpede med vitaminer og mineraler, så selv amme-beskyttelsen mod nye graviditeter er sat ud af drift.
Så skulle du leve af luft de næste 2 mdr...så går det nok endda. 
Spis dine gravitaminer af forskellig slags, nogle kiks, knækbrød og hvad du ellers synes du har lyst til..og prøv dig frem..hverken du eller bebs tager skade af, at det går lidt sløjt med apetitten.
Forresten..har du prøvet Arlas drikkecultura???
Den er helt formidabel..og fås med flere forskellige slags smag.

Kærligst
Sussie

Tak for dit fine svar vi fortsætter med piller jordbær og mælk til vi er kæar til andet ja dem har jeg prøvet med de er bare alt for søde for min smag :/ men fint at du nævnte den, tak

Anmeld

19. maj 2011

Hailiesmom11

Elmer&Amy skriver:

Bare rolig, det første stykke tid behøver kosten ikke være ekstremt varieret, bare du stadig får noget at spise..

Jeg levede de uger hvor jeg havde kvalme mest af agurk, vand og rejer  det går over igen så bare rolig..

Anmeld

19. maj 2011

FruDall

mandler og rosiner tog kvalmen for mig

Anmeld

19. maj 2011

Mira0911

I starten kunne jeg bestemt ikke få noget ned overhovedet! Jeg kastede op i lange baner og døgnkvalme.. 

I starten prøvede jeg med kedelig hamburgers fra Mcd... Det røg op alligevel... 

Men med tiden blev det bedre og jeg kunne få lov til at spise om aften i fred og ro uden det kom op igen..

Nu er jeg 22+3 kaster stadig op og døgnkvalme... Jeg kan allerede tit spise noget hen omkring eftermiddagstid og så resten af aften... Og andre gange ikke... 

Fordi jeg er gravid, har jeg ikke haft trang til noget specielt, som folk påstod 100% at jeg vil få.. 

Spise det du har lyst til, og som du plejer.. Jeg synes ikke maden skal være anderledes fordi man er gravid.. 

Anmeld

19. maj 2011

mortilflere

jeg har en der levede fint på pølsebrød med pudersukker i 

en anden på kina kål 

Anmeld

19. maj 2011

Fenja09

Det synes jeg ikke at du skal bekymre dig for meget over - som regel aftager kvalmen eller madleden efter de 3 mdr. Jeg har i perioder på 2-7 dage levet af vandmelon, blommer, appelsiner og andet frugt. Så længe man spiser varieret senere i graviditeten så skader det ikke

Anmeld

19. maj 2011

Carl-Emil's mor

tusind tak for jeres fine svar, er rart med så mange søde mennesker der kommer med så mange svar på ens spørgsmål

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.