Hjælp fra de erfarne kagebagerpiger!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.509 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. maj 2011

linemus

Forhistorie: Jeg har påtaget mig opgaven at stå for bryllupskagen (30 pers.) til min svigerindes bryllup om en måneds tid, hvilket fremkalder både kildren i de kreative fingre og nervøse trækninger over ansvaret for Kagen.

I, der har bagt et hav af kager: Hvad bager I bundende af? Hvilket fyld bruger I oftest? Hvad er en "sikker vinder"?

Bruden vil gerne have noget friskt a la lemon. Og ikke den klassiske hindbær- og chokofyld, som jeg plejer at lave. Ellers har vi ikke talt yderligere om præferencer endnu.

Håber I vil hjælpe Dette var nok bare spørgsmål 1 ud af 100

Vh Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

StineL

Min klare favorit pt er lyse bunde med lidt kardemomme og hvid chokolade mousse med en 5 dråber Karamelessens i det ene lag og brombær som har ligget i blød i kahlua. Mums mums

Anmeld

19. maj 2011

AnjaTherese

Du kunne lavet sukkerbrødbund (den er nem at lave):

5 æg

125 gr. sukker

125 gr. hvedemel

1 ts. bagepulver

Ha' den i en smurt rund form 22 cm. Den skal stå i ovnen i ca.30 min ved 180 grader. La den afkøles og del den i 3 =)

I kagen kan du dynke lidt med lime måske, du kan bruge vaniljekrem og vanlig krem måske
(Et råd for kagebunden, når du skal sætte sammen kagen kan du ta den øverste delen af bunden og legge den nederst, så den yderste som er "stegt" vender op af, og den nederste del legger du øverst. Kagen bliver faktisk bedre )

Anja - Lærer til konditor!

Anmeld

20. maj 2011

linemus

Tak for råd. Jeg tror, jeg må lave en lille prøve-kage, inden den store finale Så vil jeg prøve de der sukkerbrødbunde og se, om det er i brudens smag.

Hvad passer godt sammen med lime-mousse?

Anmeld

21. maj 2011

AnjaTherese

linemus skriver:

Tak for råd. Jeg tror, jeg må lave en lille prøve-kage, inden den store finale Så vil jeg prøve de der sukkerbrødbunde og se, om det er i brudens smag.

Hvad passer godt sammen med lime-mousse?

Hindbær passer godt sammen med lime og ellers andre friske frukter.

Sjokoladekrem kan også bruges

Du kunne evt. også ha noget nødder i måske!

Anmeld

21. maj 2011

linemus

Tak. Gommen vil gerne have skildpaddecreme, og bruden vil gerne have lime- eller appelsinmousse. Men mon ikke det også smager godt sammen

Anmeld

21. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Lime mousse er lækkert og passer godt sammen med både  bær og chokolade 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.