Hjælp! Har virkelig brug for råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

732 visninger
11 svar
0 synes godt om
19. maj 2011

Anonym trådstarter

Jeg skriver lige anonym af hensyn til de involverede.

Der er et barn i vores bh, som har problemer på hjemmefronten. Jeg ved at moren og hendes to børn har været på krisecenter og at der fortsat er problemer. Barnet i bh reagerer ved at være efter de andre børn. Vores har gennem lang tid sagt at X slå, sparker og kalder øgenavne. Vi har snakket meget med vores om at h*n skal sige det til en voksen, og vi har også snakket med personalet om det.

Pludselig fik vi en periode herhjemme, hvor vores barn var meget voldsom. Græd, råbte og var helt ved siden af sig selv. Efter en tid fik vi frem, at X var meget efter vores barn. Vi snakker igen med bh og fortæller de reaktioner vi har herhjemme. De fortæller at de er opmærksom på at der er et problem, og at de nu vil være ekstra opmærksom mht til vores barn, og at det er vigtigt at vi fortæller hver gang, der har været noget.

Det har hjulpet på de voldsomme reaktioner, men har ændret dem til at vores hjemme i stuen "banker" X. "Jeg vil gøre sådan og sådan mod X". Det fortæller jeg så i bh og vi bliver enige om at det er en ok måde at afreagere på omend en anelse "over the top"

I sidste uge fik af vide at X skulle flyttes i en anden gruppe end vores - og at de så ikke ville have helt så meget med hinanden at gøre. Men det er en lille bh, så alle leger med alle.

I går sidder vi alle tre i køkkenet og tegner, da vores barn puldselig spørger min mand om han ikke nok ville tegne en tegning hvor vores halshugger X

Det var godt nok et slag i maven. Er vi virkelig så dårlige til at beskytte vores barn, at h*n vil slå et andet barn ihjel for at få fred? Jeg ved godt at det bare er fantasi, men hvor længe skal det stå på før at h*n tager sagen i egen hånd og gør noget voldsomt mod X?

X er endda så "fræk" at gøre det foran mig og min mand - hvilket vi reagerer på med det samme. I sidste uge stod min mand, jeg og en gog og snakkede (manden med vores barn i hånden) da X gik hen og gave vores barn et slag i maven. Manden vendte sig med det samme og sagde hårdt (ikke råbende) at "så stopper du. Det gør du aldrig mere" og det hjalp - den ene dag

Hvad skal jeg gøre? Jeg har snakket og snakket med bh så mange gange nu og jeg kan se på personalet at de kæmper, og hvor hårdt det påvirker dem. Men mit barn kommer altså først i min bog!!! Jeg ved godt at X har det svært, men mit barn skal kun finde sig så meget.

Hvem kan komme med råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

Anonym trådstarter

Slet ingen der har prøvet det? Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre

Anmeld

19. maj 2011

Mikkel's mor <3

hold  nu op sikke en histore.. og stakkels dit barn.. Jeg har desværre ingen gode råd. ville blot give et stort  og oppe tråden, håber virkelig at der er nogen der kan komme med råd til dig..

Anmeld

19. maj 2011

Kvindemin

Forlang møde med bh, kommune, X's forældre og jer selv.
Det er synd for din datter/søn  Ja og jo egentlig også synd for det andet barn...

Anmeld

19. maj 2011

maj2011

Jeg vil da bare lige sige, føj hvor er jeg glad for at mit barn ikke er x .... for i bund og grund er det jo ikke x skyld :-) og her mener jeg virkelig at pædagoerne i bh burde gribe ind, eller det skal de, det er deres ansvar, der skal da psykolog eller støtte til et barn som x.

flot du siger noget, men hvad med bh har de set episoder??? også med andre børn end dit???

kram til dig og dit barn, i den alder er der ingen der skal udsættes for mobning, for det er jo det, det er .-(

kram fra majbrit

Anmeld

19. maj 2011

Anonym trådstarter

Jennifer skriver:

hold  nu op sikke en histore.. og stakkels dit barn.. Jeg har desværre ingen gode råd. ville blot give et stort  og oppe tråden, håber virkelig at der er nogen der kan komme med råd til dig..

Mange tak

Anmeld

19. maj 2011

Anonym trådstarter

Jennifer skriver:

Mange tak

Anmeld

19. maj 2011

Anonym trådstarter

Chritinap skriver:

Forlang møde med bh, kommune, X's forældre og jer selv.
Det er synd for din datter/søn  Ja og jo egentlig også synd for det andet barn...

Vi har et møde med dem igen igen på mandag

Anmeld

19. maj 2011

Anonym trådstarter

maj2011 skriver:

Jeg vil da bare lige sige, føj hvor er jeg glad for at mit barn ikke er x .... for i bund og grund er det jo ikke x skyld :-) og her mener jeg virkelig at pædagoerne i bh burde gribe ind, eller det skal de, det er deres ansvar, der skal da psykolog eller støtte til et barn som x.

flot du siger noget, men hvad med bh har de set episoder??? også med andre børn end dit???

kram til dig og dit barn, i den alder er der ingen der skal udsættes for mobning, for det er jo det, det er .-(

kram fra majbrit

Jeg ved godt det ikke er X's skyld, og jeg har også virkelig ondt af barnet. Men for mig gælder det om at passe på mit eget barn først. Jeg ved så også at bh gør noget for at hjælpe X. Og ja de har set episoder, både med vores og andre børn. Og jeg kan se på personalet (selvom de gør hvad de kan for skjule det) at de føler sig magtesløse hver gang jeg tager sagen op. Så jeg ved de gør alt hvad der står i deres magt. Det er en meget engageret bh vi har Men jeg bliver bare mere og mere frustreret når mit eget barn reagerer så voldsomt som h*n gør

Anmeld

19. maj 2011

Aves.

Jeg ville flytte mit barn til en anden børnehave...det er synd for alle børnene, både dit barn og ham med problemer og ja alle andre...det er så svært og næsten umuligt at få støtte på et barn, så alle lider når et barn lider...men jeg ville ikke ofre mit barn på det alter, ikke nu i hvert fald, for jeg har gjort det med den mellemste og han taler stadig om hvor bange han var for x og hvor meget han hadede at være der....havde jeg bare vidst hvad jeg ved nu, så var min søn taget ud af den børnehave asap.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.