10. kl på vuc ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2011

Maja_4000

metteswn skriver:

jeg giver dig helt ret, jeg tog også 10. på en katolsk privat skole, bare for at prøve noget helt andet i forhold til den normale folkeskole, har aldrig gjort noget mere fantastisk for mig selv, end da jeg valgte at gå der. plus alt det vi lavede var det man lærte første år på HF, så var konstant foran, ret praktisk

Det var det samme i 1.g .. Især i matematik og dansk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

mn

Maja_4000 skriver:

Det var det samme i 1.g .. Især i matematik og dansk

ja vi valgte i 10. klasse om vi ville have fagene på a, b, eller c. så jeg havde matematik på a og kunne ALT det vi lærte i 1. HF, fordi det lærte jeg i 10. klasse, det synes jeg var rigtig dejligt indtil sidst på året i 1. HF, for der begynde man at kede sig lidt efter at have haft alt 2 gange :p

Anmeld

19. maj 2011

Mette.

metteswn skriver:

jeg er færdig med HF til sommer, hvilket varmt kan anbefales men det er altså ikke påkrævet du har 10. klasse det er bare påkrævet at du har lavet et eller andet i et år udover 9. klasse om det er at have arbejdet eller gået i 10. klasse det er altså ligegyldigt

Hvis du læser HF på VUC er 10. klasse påkrævet. HVis du læser det på akademiet er det rigtigt du kun behøver 9. klasse + et år med noget andet.

Min kæreste er færdig med HF nu her, så jeg kender til reglerne, da vi selv var igennem møllen for at få ham ind.

Anmeld

19. maj 2011

mn

Mette. skriver:

Hvis du læser HF på VUC er 10. klasse påkrævet. HVis du læser det på akademiet er det rigtigt du kun behøver 9. klasse + et år med noget andet.

Min kæreste er færdig med HF nu her, så jeg kender til reglerne, da vi selv var igennem møllen for at få ham ind.

men hvorfor 10. klasse? det forstår jeg ikke, her i horsens har man da sådan et indslusnings kurcus til HF, det ved jeg da mange har taget. men troede egentlig bare reglerne var de samme uanset skole

Anmeld

19. maj 2011

Mette.

men hvorfor 10. klasse? det forstår jeg ikke, her i horsens har man da sådan et indslusnings kurcus til HF, det ved jeg da mange har taget. men troede egentlig bare reglerne var de samme uanset skole

Vi kan godt blive enige om det er en underlig regel og jeg forstår ikke dens pointe, da jeg ikke er fan af man skal tage 10. klasse, men det er altså sådan reglerne er, når du vil tage HF gennem VUC.

Vi undersøgte også mulighederne gennem 
Akademiet, og der er kravene som du skrev, hvilket er langt bedre. Det er forresten her i Århus, men jeg fik indtrykket af det er gældende sådan over hele landet. 

Men læser du på VUC eller akademiet?

Anmeld

19. maj 2011

samantha1986

Mirjam123 skriver:

Hej..

Nogen der har taget 10.kl på VUC?

Hvor gammel var i da i tog den?

Og har i haft brug for det bagefter?

Jeg var til samtale igår med en studie vejleder på vuc fordi jeg ville ha været tilmeldtpædagog pakken, men da jeg ikke har 10 afgangs eksamen og ikke er den bedste i skolen, mente han at jeg skulle ta en 10 kl først.  Først tænkte jeg NEJ fandme nej, men så kom jeg til sidde tænke over det, og det vil måske gavne mig godt og jeg vil ha større muligheder bagefter.

Jeg har støtte fra familien, DOG IKKE FRA KÆRESTEN, HAN KAN IKKE FORSTÅ DET SKAL TA SÅ LANG TID OG FINDE UD AF HVA MEN VIL men havde nu heller ikke forventet han ville forstå.

Altså jeg har ikke en 10. kl. jeg gik ud af 9. kl. og så videre på handelsskolen. har inden for de seneste år taget HF enkelt fag for at kunne komme i gang med pædagog uddannelen. Men hvis han råder dig til at taget 10. kl. så tror jeg du skal lytte til ham. Jeg er ikke fantastisk god i skolen og jeg havde meget svært ved nogen af de HF fag og jeg bestod kun med nød og næppe, så det vil helt klart være en fordel for dig. Og så skidt med det tager et år mere hvis du har det fint med det. Måske er det også meget rart at få genopfrisket nogle ting før du rigtig tager hul på det svære.

Men er glad for din familie støtter dig nu kæresten ikke gør det.

Held og lykke med det hele

Anmeld

19. maj 2011

mn

Mette. skriver:

Vi kan godt blive enige om det er en underlig regel og jeg forstår ikke dens pointe, da jeg ikke er fan af man skal tage 10. klasse, men det er altså sådan reglerne er, når du vil tage HF gennem VUC.

Vi undersøgte også mulighederne gennem 
Akademiet, og der er kravene som du skrev, hvilket er langt bedre. Det er forresten her i Århus, men jeg fik indtrykket af det er gældende sådan over hele landet. 

Men læser du på VUC eller akademiet?

det kan da sagtens være det er sådan over hele landet, mener bare både vi har 10. og det der indslusning her til VUC. men nu forstår jeg da bedre hvorfor så mange fra min klasse ikke har 10. men arbejdet

Anmeld

19. maj 2011

Alína Hólm

Mirjam123 skriver:

Hej..

Nogen der har taget 10.kl på VUC?

Hvor gammel var i da i tog den?

Og har i haft brug for det bagefter?

Jeg var til samtale igår med en studie vejleder på vuc fordi jeg ville ha været tilmeldtpædagog pakken, men da jeg ikke har 10 afgangs eksamen og ikke er den bedste i skolen, mente han at jeg skulle ta en 10 kl først.  Først tænkte jeg NEJ fandme nej, men så kom jeg til sidde tænke over det, og det vil måske gavne mig godt og jeg vil ha større muligheder bagefter.

Jeg har støtte fra familien, DOG IKKE FRA KÆRESTEN, HAN KAN IKKE FORSTÅ DET SKAL TA SÅ LANG TID OG FINDE UD AF HVA MEN VIL men havde nu heller ikke forventet han ville forstå.

jeg er på tiende nu, og det er nemt og sagtens komme ind på pedagogassistent uddanelsen efter det!! men pedagogpakken er vel os fint, men du har flere muligheder med tiende klasse

Anmeld

19. maj 2011

samantha1986

Mette. skriver:

Altså jeg tog enkelte HF fag på Vuc for 5 år siden, og der skulle man ikke have 10 kl. Men om det så har noget at sige at jeg har to år på HG ved jeg ikke. Men reglerne kan jo også være lavet om

Anmeld

19. maj 2011

Mette.

metteswn skriver:

det kan da sagtens være det er sådan over hele landet, mener bare både vi har 10. og det der indslusning her til VUC. men nu forstår jeg da bedre hvorfor så mange fra min klasse ikke har 10. men arbejdet

Ja, det er nogle underlige regler, men der er tilsyndeladende lidt forskal alligevel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.