kan han godt have barns første sygdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.845 visninger
9 svar
0 synes godt om
18. maj 2011

Isabella_mor

selvom jeg er på barsel.

sagen er den at jeg er blevet syg.. og det går kun værre og værre. 

min søn er også syg.. og han er meget ked af det og har dårlig mave.. og jeg har slet ikke overskud til at være syg og jeg er ellers aldrig syg.. så denne gang tror jeg virkelig at jeg ikke lige kommer over det på en dag.. 

så jeg tænkte om min kæreste muligvis kunne tage en barns første sygedag og så tage overarbejde på lørdag. eller sådan noget..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2011

Faith

Hvis både mor og barn er syg, har faren ret til at tage barnets første sygedag. Sådan er det i hvert fald på min mands arbejdsplads.

Anmeld

18. maj 2011

Isabella_mor

smillaluna skriver:

Hvis både mor og barn er syg, har faren ret til at tage barnets første sygedag. Sådan er det i hvert fald på min mands arbejdsplads.

hvilken fagforening er hans arbejdsplads overenskomst tilknyttet til.

min kærestes er dansk metal..

Anmeld

18. maj 2011

Mi

Jeg aner det ikke, men følger lige med, for har ofte tænkt på hvad vi skulle gøre hvis både mig og børnene blev syge

Anmeld

18. maj 2011

Faith

isabellamor skriver:

hvilken fagforening er hans arbejdsplads overenskomst tilknyttet til.

min kærestes er dansk metal..

3F...

Anmeld

18. maj 2011

GUSO

Da jeg havde barsel blev jeg Så syg at jeg ikke kunne stå op af sengen, vores datter var også syg, så min kæreste ville tage barnets 1. Sygedag men det ville de ikke godtage på hans arbejdsplads fordi jeg var på barsel, så det endte med at han måtte tage en omsorgsdag istedet... Det syntes jeg var luset for jeg kunne virkelig ikke noget som helst... Aner faktisk ikke hvad reglerne siger... Så følger da spændt med.... Camilla og håber iøvrigt at du snart får det bedre...

Anmeld

18. maj 2011

Ansemusen

Ellers må han da evt. melde sig syg, hvis det er. For jeg synes godt nok, at det er strengt, hvis man ikke må tage barnets 1. sygedag, fordi moren er på barsel, hvis hun er syg! Det har min kæreste da gjort, og det har de intet sagt til på hans arbejde (altså at han havde barn syg, fordi jeg var syg)!

Anmeld

18. maj 2011

Isabella_mor

okay... jeg får bare en eller anden dårlig samvittighed hvis jeg skal have ham til at melde sig syg fordi at jeg er syg..

Anmeld

19. maj 2011

JacobsMoar

Den var ikke gået på mit arbejde.. Eller rettere, jeg er lønbogholder, for en masse i overenskomst med Dansk Metal, og den var ikke gået hos os.. Du bliver betalt (i form af dagpenge) for at gå hjemme og passe jeres barn, så kan han ikke oveni blive betalt for at passe jeres barn..

Hvornår er jeres søn blevet syg ? Han må jo kun have barns 1. sygedag hvis han er blevet syg i nat... 

Når det så er sagt, så forstår jeg godt, at du gerne vil have ham hjemme...

Anmeld

19. maj 2011

Mette+Mathias

Nej, det kan han ikke, men han kan håbe på at han har en forstående arbejdsplads, som siger det er ok at bytte med lørdag.

Når du har barsel så passer du jeres barn/børn, og så er det bad luck for dig, hvis du også er syg.

Barn sygedag er IKKE er ret som mange tror, arbejdspladsen kan til enhver tid sige nej, hvis det ikke passer ind i arbejdets tilrettelæggelse eller hvis de mener, der sker et misbrug af det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.