kan ikke få hende til og sove som før

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.194 visninger
9 svar
0 synes godt om
13. november 2008

amc80

hejså alle moder!

jeg er ved og blive ja tosse!

vore aften puttening er blev et mariget få oz!

jeg putte hende i ejen seng og der gå max 30 minuert før hun sover!

og hun græd ind til jeg sætte mig på en stole og bare er i rummel ligge hun bare og køre runt med bamsen og stue!

har i noget råd!

sidder næset og tue over at det gå stidt til med og putter!

med venlig hilsen

annemette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2008

Pia.

Tryghed Tryghed og atter tryghed... din lille pige har brug for DIG lige nu... det er helt tydeligt... Er siker på du allerede har tjekket bleen er tør og hun er dejlig mæt...

Hvor gammel er din datter...

Kunne du evt. putte med hende i din seng ind til hun sover og så bære hende op i sin egen seng bagefter ....
Frygt ikke det bliver en "dårlig" vane, de findes ikke omkring så små børn...

Held og lykke med det, før end du aner er hun klart til at "give slip" og lære at mor er lige i nærheden og kommer med det samme jeg "kalder"

Knus Pia.

Anmeld

13. november 2008

amc80

hejså
hun er 8 månder

jeg ligge ind på en mardras og give hende flaske!
og så ligge vi og nusser 5 -10 minuer
hun er komme på ejen værelsen her den først november!

men er meget rolig få at jeg ikke laver det til en dårlig vænd!
men tak få dit svar!

Anmeld

13. november 2008

Pia

Hejsa

Jeg kan varmt anbefale dig og kigge i bogen der hedder god nat og sov godt.
Oftes er det en sprøgsmål om at man lige skal genopfriske sine putte ritualer.
Og faste putte ritualer er vigtige.. Netop for at vi slipper for og få lavet de dårlige vaner, som jeg mener man bestem godt kan få lavet..

Kh Pia.

Anmeld

13. november 2008

tascia

ingen trøst, men det er nogle faser man skal igennem desværre, det er aldrig sjovt når det står på men det bliver bedre, og især hvis du selv gir en hånd..

jeg mener at jeg læste et sted, at det er vigtigt man gir sine børn gode sovevaner omkring de 8-10 mdr. da det vil påvirke det videre mønster, men om det holder ved jeg ikke?!?!

Jeg er ikke tilhænger af at de skal skrige lungerne ud på sig selv, men samtidig tror jeg det er vigtig at man er vedholdende.

der findes en hjemmeside der hedder sovecoatch.dk, den har nogle gode metoder (min mening). vi brugte den til vores søn da han skulle vænnes af med natflasken. det gik ganske enkelt ud på at stå ved sengen tage ham op når han græd, og så snart han holdte op skulle vi lægge ham ned igen, og sådan skulle man fortsætte. og selvom vi nogengange knap nol nåede at lægge ham i sengen før han skreg, ja så tog vi ham blot op igen og gjorde det hele en gang til... det tog få dage så havde han vænnet sig til det!

børn er jo så dejlig nemme at forme, de tilpasser sig lynhurtigt nye vaner (både de gode og de dårlige) så som tidligere nævnt er det bare vigtigt at du holder ud, og gør det samme igen og igen indtil den sidder...

det blev en lang smørre, men prøv www.sovecoach.dk

//Natascia

Anmeld

13. november 2008

Honningblomst

PiaR skriver:

Tryghed Tryghed og atter tryghed... din lille pige har brug for DIG lige nu... det er helt tydeligt... Er siker på du allerede har tjekket bleen er tør og hun er dejlig mæt...

Hvor gammel er din datter...

Kunne du evt. putte med hende i din seng ind til hun sover og så bære hende op i sin egen seng bagefter ....
Frygt ikke det bliver en "dårlig" vane, de findes ikke omkring så små børn...

Held og lykke med det, før end du aner er hun klart til at "give slip" og lære at mor er lige i nærheden og kommer med det samme jeg "kalder"

Knus Pia.

Enig....og dårlige vaner tror jeg ikke på....du kan hurtigt vende af hvis du vil...men vigtigt at give den tryghed nu som hun har brug for. Bare min mening...
Knus Eva..

Anmeld

14. november 2008

pipsen

Vores dreng har af flere årsager altid været vanskelig, når det galdt om at sove. Men må stemme I med de andre, at tryghed kan hjælpe. Først tjek, at der ikke er noget, som generer hende.. bleen, væskemangel, ørepine eller lignende. Derefter begynd at lave meget faste vaner omkring sengetider. Ritualer er gode, men lad dem ikke tage overhånd.. Vi læser et par bøger, laver puslespil, bader.. rolige ting op til sengetid. Derefter synger vi den samme sang hver aften. En anden ting, som hjalp os, var faktisk at lægge ham tidligere i seng. Et overtræt barn er et rigtigt vanskeligt barn! Eksperimenter lidt og se, hvad der virker for dig. Og ja, Bertram har sovet alt det, han har haft brug for inde hos os. Han er ikke begyndt at campere permanent i vores seng af den grund 60.png Og ellers vær så kedelig og ikke underholdende som muligt om aftenen og natten... det var hvad jeg lige kunne komme i tanke om.. og ja, det holder op igen, hun skal nok få lært at sove, så du også kan få lidt søvn

Anmeld

14. november 2008

Miamaja

amc80 skriver:

hejså alle moder!

jeg er ved og blive ja tosse!

vore aften puttening er blev et mariget få oz!

jeg putte hende i ejen seng og der gå max 30 minuert før hun sover!

og hun græd ind til jeg sætte mig på en stole og bare er i rummel ligge hun bare og køre runt med bamsen og stue!

har i noget råd!

sidder næset og tue over at det gå stidt til med og putter!

med venlig hilsen

annemette

Har ogsaa provet det... nar der er den mindste aendring af guldklumpens dag gaar det som regel over sovn rutinen.. som det jo er.. rutine rutine rutine!

af denne grund har jeg sagt nej tak til husbonden til en uges ferietur til oregon for thanksgiving. vil hellere vaere hjemme for der sover guldklumpen bedst, jeg sover bedre hjemme end paa hotel og gider bare ikke at rejse for tiden.ude godt, hjemme bedst

Anmeld

14. november 2008

Miamaja

pipsen skriver:

Vores dreng har af flere årsager altid været vanskelig, når det galdt om at sove. Men må stemme I med de andre, at tryghed kan hjælpe. Først tjek, at der ikke er noget, som generer hende.. bleen, væskemangel, ørepine eller lignende. Derefter begynd at lave meget faste vaner omkring sengetider. Ritualer er gode, men lad dem ikke tage overhånd.. Vi læser et par bøger, laver puslespil, bader.. rolige ting op til sengetid. Derefter synger vi den samme sang hver aften. En anden ting, som hjalp os, var faktisk at lægge ham tidligere i seng. Et overtræt barn er et rigtigt vanskeligt barn! Eksperimenter lidt og se, hvad der virker for dig. Og ja, Bertram har sovet alt det, han har haft brug for inde hos os. Han er ikke begyndt at campere permanent i vores seng af den grund 60.png Og ellers vær så kedelig og ikke underholdende som muligt om aftenen og natten... det var hvad jeg lige kunne komme i tanke om.. og ja, det holder op igen, hun skal nok få lært at sove, så du også kan få lidt søvn

Alletiders raad

Anmeld

14. november 2008

amc80

hejså alle

vi har putte hende på sammen måde siden hun hvad 5- 6 månder og der har hun selv faldt i søven hvad indet par ganne!!!!
vi putte med og synde en sagen ud på badeværlese og så gå vi ind til hende væelse hun få lov og ligge 5 -10 selv i mens rod jeg op!
og så få hun flaske, ned ved min på en mardrsa og der ligget vi lidt, når flak er næste tom tage hende op og sige kan du sove godt og lige hende og give hende sutte+tænder musik får og det få love og spille et par gang! og så komme græde så sætte jeg mig der ind!
ken god bøge sovegodt og den bøg har vi også brugt
og hjemme siden har jeg også kigge på
det kan være vi skal have bøger op!
med venlig hilsen
annemette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.