Afkalkning af fliser med eddike?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.250 visninger
5 svar
0 synes godt om
18. maj 2011

patella

Har nogle herinde prøvet ovenstående? Skal jeg bare hælde lidt eddike ned i vandet i spanden, eller skal jeg bruge ren eddike? Og kommer det af selvom det ikke ligefrem kan ligge i blød i eddiken - eftersom det jo er lodrette fliser jeg skal afkalke - altså er det nok bare at tørre dem over med blandingen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2011

louisevl

Jeg har brugt ren eddike, som jeg så har hældt over noget køkkenrulle. Dette har jeg så sat på det sted jeg vil afkalke og har ladet det sidde på et par timer.

Anmeld

18. maj 2011

patella

louisevl skriver:

Jeg har brugt ren eddike, som jeg så har hældt over noget køkkenrulle. Dette har jeg så sat på det sted jeg vil afkalke og har ladet det sidde på et par timer.

Ok.... det er et meget stort område jeg skal afkalke, så det blir lidt meget køkkenrulle syns jeg.... Men måske jeg skulle prøve at tørre dem over med ren eddike og se om det er nok... 

Anmeld

18. maj 2011

Tennamor

Du må gerne skrive om det virker og hvad du gør.. Fliserne på vores badeværelse er ret slemme (og det er oven i købet mørke fliser), så de trænger voldsomt 

Anmeld

18. maj 2011

Kay

jeg bruger selv oftes eddike men hvis du ik kan lade eddiken side har den ingen nyte... men prøv fluggers kalk fjerne... den har jeg brugt med stor lykke

forresten skal du ikke blande eddiken med vand

Anmeld

18. maj 2011

Klumpe-dumpe

Jeg plejer at putte en stor del eddike og en lille del vand i en pist-pist flaske (ehm ved ikke lige hvad sådan en hedder, men sådan en flaske som en frisør bruger, til at gøre håret vådt med) Så sprøjter jeg det på fliserne, oppe fra, så det løber ned af de andre fliser. Når det så har sidde en smule tid, tørre jeg dem efter med alm. vand eller rengørinsmiddel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.