frugt til børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.070 visninger
5 svar
0 synes godt om
18. maj 2011

louiseHasselstrøm

Hejsa

Vores den ældste søn skal begynde i børnehave her den 1 juni... Og der skal de have frugt med til dem selv... Formiddag og eftermiddag.

Hvad gør i for at holde det friskt og lækkert til det skal spises..

Vil ordne det hjemmefra (skære det ud) da jeg ikk får ham til at bide af eks. et æble...

Knus louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2011

Valle81

louiseHasselstrøm skriver:

Hejsa

Vores den ældste søn skal begynde i børnehave her den 1 juni... Og der skal de have frugt med til dem selv... Formiddag og eftermiddag.

Vil ordne det hjemmefra (skære det ud) da jeg ikk får ham til at bide af eks. et æble...

Knus louise

Hejsa,

Jeg gjorde og gør det at jeg købte sådan en stor tinkasse til madkasse for der kan der nemlig være meget i og man kan putte en lille plastikbøtte med låg ned i.

Men så puttede jeg en dag vindruer i, en anden dag et æble der var skåret i både og puttet ned i en lille bøtte og ned i madkassen. En banan - den kan være i hendes madkasse - en kivi der er skåret over og pakket film om og så en ske med.

Tjah masser af muligheder - sådan har Asta fået frugt med siden børnehave og idag går hun i 1 klasse:0)

Anmeld

18. maj 2011

Becks

louiseHasselstrøm skriver:

Hejsa

Knus louise

Lidt citronsaft fra en citron ikke det saft man kan købe..

Det sprøjter/putter du på frugten.. Så holder den sig fin frisk

Anmeld

18. maj 2011

Alexander&Lærke

I min søns børnehave, får de hjælp til at få frugten skåret ud, så gør aldrig noget ved det, hvis det er æble skære de det ud og hvis det er banan hjælper de med at skralde den og evt. skåre den ud. Hvis børnene altså vil have det.... 

Anmeld

18. maj 2011

foto på lærred

Hos os får de heldivis frugten i bh. Men jeg så min veninde havde sådan nogle poser man køber i supermarkederne, hvor de er nærmest vakumparkede (man puster luft i) De skulle gøre at frugten holder sig helt frisk. Kender ikke selv produktet, så ved ikke om det holder hvad det lover.

Anmeld

18. maj 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

I vores børnehave er der frugtordning, så der betaler vi hver måned for, at børnehaven indkøber og ordner frugten. Men min venindes dreng skal også have frugt med hjemmefra, og de har købt denne madkasse:

http://www.paradisvej.com/product.asp?product=12904

Hvis man piller drikkedunken ud, er der 3 gode rum, der kan indeholde frugt - og så er der plads til madpakken nedenunder. Hun siger, at det holder frugten frisk - evt. med lidt film om. Overvejer selv at købe en til hver af mine unger. Synes de er ret smarte - og uden alle de grimme ting i plastikken

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.