Er du flyttet fra mand og hjem? Råd søges!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

461 visninger
9 svar
0 synes godt om
17. maj 2011

Anonym trådstarter

De har hus og børn sammen. De har ikke boet længe nok i huset til, at de har betalt særlig meget af på det. Hun er ulykkelig og vil gerne ud af forholdet men økonomien holder hende tilbage.

Hun frygter at komme til at skylde rigtig mange penge og ikke kunne forsørge sig selv og børnene.

Hvad er jeres råd til hende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2011

Aves.

Anonym skriver:

De har hus og børn sammen. De har ikke boet længe nok i huset til, at de har betalt særlig meget af på det. Hun er ulykkelig og vil gerne ud af forholdet men økonomien holder hende tilbage.

Hun frygter at komme til at skylde rigtig mange penge og ikke kunne forsørge sig selv og børnene.

Hvad er jeres råd til hende?

øhh...undersøg sagen...hvad kommer ind på kontoen og hvad skal ud...det er jo bare et regnestykke...

Anmeld

17. maj 2011

Bshizzle

Ja, jeg vil osse sige at det må hun jo selv vide
Hun må vide hvad hun står med tilbage på kontoen når alt er betalt.

Men hun kan jo få bolig støtte samt ekstra tilskud til børn når hun er alene.
Så en smule penge får hun da ekstra hvis det er.

.. På den anden side.. så skal man ALDRIG blive i et forhold som man ved er slut, bare fordi man ikke selv føler man ikke har råd.
Om ik andet, så må man lave en nød løsning og flytte hjem til noget familie, ta den første billige lejlighed, venner mm..
Det blir tit værre af at bo sammen med en man ved man ikke elsker og der er skænderier mellem hver dag.
( det slider på hende.. og hendes humør kan påvirke deres børn. )

Anmeld

18. maj 2011

Fenja09

Jeg har for nogle år tilbage stået i samme situation, men jeg valgte at flytte selvom at mit rådighedsbeløb blev meget mindre end hvis jeg valgte at blive boende.

Synes overhovedet ikke at hun skal blive i et forhold hun ikke ønsker at være i - heller ikke selvom hun får en gæld med. Det gjorde jeg selv. Men min daværende kæreste valgte at overtage halvdelen af min gæld, da han blev boende i huset og kun syntes at det ville være fair overfor mig.

Indrømmer gerne at det var hårdt - især økonomisk, at stå alene bagefter og med gæld på noget man ikke længere havde nytte af.

Hun/de bliver nødt til at snakke om tingene og finde ud af hvordan de kan gøre det der er bedst for dem begge. Så de begge kan komme ud af forhold og hus uden at gå helt ned med flaget.

/Fenja

Anmeld

18. maj 2011

Vingummien

Jeg vil nu heller være lykkelig og så skylde penge, end være i et ulykkelig forhold

Anmeld

18. maj 2011

sophiemy

Mit råd er, at hun skal flytte.

Man skal aldrig blive i et forhold på grund af penge ... som i ALDRIG.

Desuden lever vi jo i et velfærdssamfund og det sker så godt som aldrig at folk tabes af sikkerhedsnettet udelukkende på grund af pengeproblemer.

Anmeld

18. maj 2011

Majeha

Stod i det samme og valgte at flytte. Det resulterede i en gæld på 600.000,- men det var dog det rigtige valg. Kan sagtens leve et godt liv med få penge, men ikke et skidt liv med flere penge.

Anmeld

18. maj 2011

Ryberg

få sat huset til salg hurtigst muligt og tag den derfra!

Eller hvis manden kan overtage lånet på huset i banken - det er også en løsning...

Hun må ikke bare flytte fra huset når hendes navn også står på gælden - det er meget dumt....

Anmeld

18. maj 2011

wamse

Jeg valgte at flytte fra huset med mine børn, og vores hus røg på tvangsauktion, og vi har så selvfølgelig en stor gæld nu. Valget var til sidst for mig, enten skulle vi være lykkelige, eller også sidde i huset og være meget ulykkelige.

Anmeld

18. maj 2011

Sof

Nu var det godt nok min X der ville skilles, men det havde gået skidt længe. Jeg tog min datter under armen og flyttede hjem til mine forældre. Min X tog 70% af gælden og jeg tog 30% efter hans valg, fordi jeg jo havde vores datter at tage mig af, så jeg kunne ikke arbejde så meget og tjene ekstra som han kunne.

Jeg vil sige at hvis hun virkelig er ulykkelig, så overlever man den gæld og så skal man bare væk. Gælden finder man altid ud af på den ene eller den anden måde, men det går jo ikke kun udover hende at hun er ulykkelig.

Vi havde boet i huset i 8 måneder da jeg flyttede med min datter og huset blev så solgt efter få måneders tid mener jeg, min X var ihvertfald ude af det 4 måneder efter, men jeg kan ikke huske præcis hvornår og hvordan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.