Nelt ny på baby.dk men ikke ny i PB

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.077 visninger
10 svar
0 synes godt om
17. maj 2011

Millesbaby

Jeg har lige fået siden anbefalet af en anden og er spændt på at blive en del af fælleskabet herinde. Det lyder til at være en rigtig god side men nogle gode admins der tager fat når der er problemer

Er der nogen der ved om der herinde er en "afdeling" for kronisk syge. Jeg har selv Mb. Chron og ville da gerne finde ander der er i samme situation hvid der altså er nogen.

Knus fra Millesbaby

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2011

Mira0911

Hej og velkommen til... Håber du bliver glad for at være her... 

Kan du uddybe det chron? 

Anmeld

17. maj 2011

CmarianN

Millesbaby skriver:

Jeg har lige fået siden anbefalet af en anden og er spændt på at blive en del af fælleskabet herinde. Det lyder til at være en rigtig god side men nogle gode admins der tager fat når der er problemer

Er der nogen der ved om der herinde er en "afdeling" for kronisk syge. Jeg har selv Mb. Chron og ville da gerne finde ander der er i samme situation hvid der altså er nogen.

Knus fra Millesbaby

Velkommen til 

Maja! Har også den sygdom.... Hende kan du da prøve at opsøge, hvis det er 

Anmeld

17. maj 2011

Moderator

Profilbillede for Moderator
Millesbaby skriver:

Knus fra Millesbaby

Velkommen til.
jeg håber du bliver glad for at være her på baby.dk og får en masse gode og hyggelige timer ud af det sammen med os andre.

Måske skulle du uddybe din lidelse lidt?

Kærligst
Sussie

>> Moderator på baby.dk <<

Anmeld

17. maj 2011

Stjernestoev

Hej med dig! Jeg har ikke selv sygdommen. Men min lillebror på 16 har, og jeg ved hvor hårdt det kan være. Min mor har også en kronisk Tarmsygdom. Håber på det bedste fremover for dig, og at medicen ikke svækker dit immunforsvar. Mange knus herfra :-)

Anmeld

17. maj 2011

Millesbaby

@ CmarianN 

Chron er en kronisk betændelse i tarmen hos mig sidder den på tyndtarmen men kan også side på tyktarmen. Jeg er blevet operet 3 gange og har i alt fået fjernet 1,5 meter af min tyndtarme fordi den lukker sammen pga arvæv fordi min krop ikke laver signal stoffer nok og der derfor næsten altid er betændelse i de områder der er ramt.

Vil du vide mere så spørg endelig. Jeg er meget åben omkring min sygdom. Tænk hvis min erfaring kunne hjælpe andre. Det ville være dejligt

@ MoarJ  takker det vil jeg prøve

Anmeld

17. maj 2011

Millesbaby

Glemte også at skrive at vi har været i gange med PB siden dec 09 og er begge blevet undersøgt for alt hvad der kunne tænkes at blive undersøgt. Dog har manden ikke fået kontolleret sæden da han i forveje har et barn.
Vi er begge i topform og der skulle ikke være noget i vejen for at jeg skulle kunne holde på en graviditet (har 3 bioér og 2 saér i baggagen) Dog fik vi at vide i fredags at jeg skulle regen denne cyklus som den første rigtig cyklus siden nov fordi jeg først nu er tilbage i topform efter en masse problemer med en byld på min endetarm som nu endelig er væk

Anmeld

17. maj 2011

SussieThyssen

Millesbaby skriver:

@ CmarianN 

Chron er en kronisk betændelse i tarmen hos mig sidder den på tyndtarmen men kan også side på tyktarmen. Jeg er blevet operet 3 gange og har i alt fået fjernet 1,5 meter af min tyndtarme fordi den lukker sammen pga arvæv fordi min krop ikke laver signal stoffer nok og der derfor næsten altid er betændelse i de områder der er ramt.

Vil du vide mere så spørg endelig. Jeg er meget åben omkring min sygdom. Tænk hvis min erfaring kunne hjælpe andre. Det ville være dejligt

@ MoarJ  takker det vil jeg prøve

Urf da...det lyder da som en ubehagelig sygdom..din stakkel.
Er den arvelig eller hvordan?

Anmeld

17. maj 2011

Millesbaby

der er 5% arvelighed ved drengebørn og 3 % ved piger så sansygenligheden for at give den videre er ikke ret stor.

Det skal så lige siges at i dag kan man opdage sygdommen meget hurtigere end man kunne dengang jeg fik den konstateret så oftes fanger man den inden den første operation er nødvendig.

Der er også sket rigtig store fremskridt inden for den medicin der bliver givet og jeg er lige startet op i et forløb på noget der hedder Remicade som man får i drop ca hver 2-12 ugealt efter virkning) og det har bare haft utrolig god effekt på mig

Så lige nu er jeg ikke en stakke har det så godt som aldrig før og har lige overstået min første rigtig ÆL og der blev sexet løs i det lille hejm så nu er det bare at vente vente til om 9 dage

Anmeld

17. maj 2011

Millesbaby

Stjernestøv skriver:

Hej med dig! Jeg har ikke selv sygdommen. Men min lillebror på 16 har, og jeg ved hvor hårdt det kan være. Min mor har også en kronisk Tarmsygdom. Håber på det bedste fremover for dig, og at medicen ikke svækker dit immunforsvar. Mange knus herfra :-)

Ja det er ikke verdens sjoveste sygdom. Men jeg overlever så længe jeg ikke har ondt er det ok

Jeg er begyndt på ny medicin og den skulle lige frem gavene PB så vi håber at den også virker på mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.