Hvordan lokke til at spise mere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

764 visninger
7 svar
0 synes godt om
17. maj 2011

Molly8

Hej

Min 3 mdr. gamle søn har ikke taget på de sidste 2 uger, og jeg har nu fået 14 dage til at lokke ham til at spise noget mere. - Ellers skal flasken frem, hvilket jeg vil være ked af.

Jeg er selvfølgelig klar over, at jeg skal lægge ham oftere til. Hvis han er ved at falde i søvn, kilder jeg ham lidt for at vække ham og lokke til at spise lidt mere. Jeg drikker ammethe.

Problemet ser ud til at være, at han ofte bliver afbrudt i et måltid. Han bliver ked af det, har luft i maven osv.

Nogen råd?

Kh Molly

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2011

twinboys

Hej

Min 3 mdr. gamle søn har ikke taget på de sidste 2 uger, og jeg har nu fået 14 dage til at lokke ham til at spise noget mere. - Ellers skal flasken frem, hvilket jeg vil være ked af.

Jeg er selvfølgelig klar over, at jeg skal lægge ham oftere til. Hvis han er ved at falde i søvn, kilder jeg ham lidt for at vække ham og lokke til at spise lidt mere. Jeg drikker ammethe.

Problemet ser ud til at være, at han ofte bliver afbrudt i et måltid. Han bliver ked af det, har luft i maven osv.

Nogen råd?

Kh Molly

øv bøv ja hvis det er maven der driller så start inden du ammer ham med at give lidt blidt mavemassage og så læg ham til.. det kan måske hjælpe lidt på luften i maven...

Hvor er du fra??? Kan nemlig godt hjælpe dig med mavemassagen..

Majbritt

Anmeld

18. maj 2011

Moar2011

Molly8 skriver:

Hej

Nogen råd?

Kh Molly

hejsa

Går udfra du ammer

Da lille storm sku snydes til at spise mere for at tag på, tog vi en kold klud og kørte igennem hans hår .. ellers "kil/nus" under fødderne..

det med kluden hjalp ved os og af og til bruger vi den stadig for at få ham til at spise lidt mere

Anmeld

19. maj 2011

Molly8

Massage, zoneterapi, kilden og nussen har vi alt sammen styr på. Den kolde klud er ny, så den prøver vi  Desuden er jeg på vej på apoteket efter Mylicondråber. Måske kan det hjælpe. I går gik han over 9 timer uden et ordentlig måltid, fordi han hele tiden blev afbrudt af luft i maven og var så ked. Jeg håber virkelig, jeg kan finde noget, der kan hjælpe det lille pus..

Tak for svar.

Kh Molly

Anmeld

22. maj 2011

hilma

har også lokket min dreng med en kold klud. min SP kom med det råd, fordi han sku indhente lidt sul på kroppen så i 14 dage har jeg brugt kold klud næsten hver dag, bare sådan let på hovedet og wupti lille villads præsterede at tage 600 gr på, på 14 dage men også at kilde ham under fødderne, alt det der stimulerer barnets sutterefleks aer ham stadig på kinden når han ligger og får bryst og holder ham i hånden 

Anmeld

5. juni 2011

Molly8

Den kolde klud nåede vi aldrig til.

Mylicondråberne hjælper, så han ikke får ondt, når han har luft i maven, og dermed ikke bliver afbrudt i spisningen. I mellemtiden lokkede jeg ham til at spise, når han halvsov. Det blev rigtig slemt, før det blev godt: Jeg var bekymret, og drengen nægtede at spise. Efter hjælp fra en ammerådgiver fik jeg dog ro på, og det vendte til det bedre med det samme. Nu er alt som det skal være.

Jeg vil til hver en tid anbefale ammerådgivningen hos foreningen forældre og fødsel www.fogf.dk Det var en uvuderlig hjælp. - Ellers var vi nok endt med flasken..

Kh Molly

Anmeld

12. juni 2011

hiili

Hvis han falder i søvn under amningen kan du jo prøve at vække ham ved at skifte ble og så lægge ham til igen..

eller måske skal han bare ha lov til at bøvse lidt oftere??

men babymassage på mavsen er en god ide, min dreng elskede det, især når det var hans far der gjorde det..

Held og lykke, håber i slipper for flasken..

Anmeld

17. juni 2011

Molly8

hiili skriver:

Hvis han falder i søvn under amningen kan du jo prøve at vække ham ved at skifte ble og så lægge ham til igen..

eller måske skal han bare ha lov til at bøvse lidt oftere??

men babymassage på mavsen er en god ide, min dreng elskede det, især når det var hans far der gjorde det..

Held og lykke, håber i slipper for flasken..

Problemet har nu nærmere været omvendt: At han kun ville spise, mens han sov  Nu spiser han bedre. Jeg har bl.a. fundet ud af, at når han får svært ved at hapse på, kan jeg give lidt vand på en ske. Så hapser han straks på bagefter

Kh Molly

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.