Underlige navne - En hyggetråd!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2011

Magsen

maryjane skriver:

Min kusine gik i folkeskole med en dreng der hed Adler, det har vi nu grint meget af.

Det er muligt det er et navn der lyder bedre på et andet sprog, men dansk, nej tak.

det lyder som dadler!!

jamen jeg har sku da maaaange underlige navne, nu er jeg jo Færing !! fx. Keðil - som betyder en (el)kedel  MEGA grimt!!

eller aðalbjørg?!?!. Eeeeej der er så mange Apollonia - hader bare det navn )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2011

Aves.

SussieThyssen skriver:

Hehe...ja..men tænk på den populære børnetegneserie Alfons Aaberg

Men så oven i kalde datteren for Lolita
OMG

Præcis...det er da ikke heldigt...

Anmeld

17. maj 2011

maryjane

acdp8620 skriver:

Pudsigt...har også gået i folkeskole med en der hed Adler. Har aldrig siden mødt nogen, eller hørt om nogen der hedder det.

Meget anderledes navn

Det kan godt være det er den samme Adler, det ser ud ti du kommer fra 8620 gør jeg også oprindeligt.

Well, off topic.

Anmeld

17. maj 2011

SussieThyssen

Min mor kan aldeles ikke klare navnet ALf...hvilket jeg godt kan følge hende i.
Je mener..hvis man er en 2 m høj dansker og lige så bred..og så hedde Alf 

Mine forældre havde nogle super gode venner hvor hun hed Ninus

Anmeld

17. maj 2011

Magsen

kitty skriver:

Har hørt om en mand ved navn Sommer Winther.. Det synes jeg er lidt komisk og ikke noget jeg ville døbe mit barn

Og nå ja.. Så læste jeg et gravid magasin for en måneds tid siden. Der var et par med en datter ved navn Calypso... Lige eksotisk nok til mig!

Og så skal jeg alligevel nok til at passe på, for det er heller ikke "Hans og Grethe" vi har planlagt til barnet herhjemme...

haaaaan bor vidst på Færøerne hehehe

Anmeld

17. maj 2011

twinny

Eva. skriver:

Jeg synes det er virkelig flot....Bothilde, det kunne jeg godt kalde en datter...min søsters veninde der hedder Birgit og en der hedder Jane, det synes jeg så er meget mærkeligt..

hehe... sjovt vi er så forskellige... Jeg kunne aldrig drømme om a give mit datter det navn..  Men ville nu heller ikk kalde med hverken Birgit eller Jane.. hhehe

Anmeld

17. maj 2011

JacobsMoar

Dinna88 skriver:

Er det udtalt på en meget dansk måde? For Jade er jo et normalt navn i engelsk talende lande, jeg har haft kontakt til flere Jade'er, og det var da ganske naturligt 

Ligesom når du siger jader om bryster, bare uden r self.

Anmeld

17. maj 2011

otlitrom

Maggieh skriver:

det lyder som dadler!!

jamen jeg har sku da maaaange underlige navne, nu er jeg jo Færing !! fx. Keðil - som betyder en (el)kedel  MEGA grimt!!

eller aðalbjørg?!?!. Eeeeej der er så mange Apollonia - hader bare det navn )

Der er MANGE specielle færøske navne, og de meget færøske kan næsten ikke siges i DK.. De kan ikke slå knude på tungen som vi kan Prøv at forklar en dansker lyden på ð .. ahaha.. umuligt

Anmeld

17. maj 2011

otlitrom

Maggieh skriver:

haaaaan bor vidst på Færøerne hehehe

Ja! Det er manden der har fotalt det. Mystisk navn!!

Anmeld

17. maj 2011

SussieThyssen

SSL skriver:

Så er du den perfekte at spørge, for man kan da godt hedde Clothilde, ikk? Det minder jeg om.. Det udtales som Glo - thilde , ha ha..

Jo da..Clothilde var et ret udbredt pigenavn i 1800 tallet og frem til århundredeskiftet.

jeg synes iøvrigt det er ret sødt, men kunne nu ikke finde på at kalde mine bør det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.