Hvordan er det...fuldtidsjob og børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

598 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. maj 2011

Aves.

og hus og hjem..især for jer med flere børn og jer der er alene eller står med det hele selv?

Jeg har kun mine to praktikker at tænke tilbage på og det syntes jeg sgu var rigtig hårdt...og jeg må indrømme jeg har svært ved at forestille mig at arbejde fuldtid og samtidig have en god fornemmelse i forhold til at jeg gør det godt nok og er der nok for mig og mine børn....men måske det bare er mig..

Så fortæl mig, er det ok, er det hårdt, stressende, er det sådan I ønskede det skulle være og troede det ville være med børn og job, familie, fritid osv..

Jeg har søgt job, 7 forskellige, både fuldtid og deltid, men må indrømme at drømmen de næste par år er at arbejde så få timer som det vil kunne hænge sammen økonomisk og ud fra hvad jeg føler giver mig nok arbejdsmæssigt...

KNus Eva...som er tænkende i dag, har tiden og burde skrive....nu..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2011

Anne85

Da vi kun havde et barn og vi begge arbejde 37 timer i ugen syntes jeg det gik fint - vi har begge skiftende vagter - og måske derfor var det ikke hårdt for vores søn - han skulle fx aldrig afleveres tidligt om morgenen og blev aldrig hentet sent. I nogle seele der arbejde jeg jo så, men der hyggede ham og min mand sig jo så bare.Om en måned skal jeg starte igen her efter anden barsel - nyt job - og helt bevist kun 32 timer i ugen - jeg frygter nemlig som dig hvordan der nu skal blive tid til det hele og hvordan jeg skal få givet mine børn den rolige og trygge hverdag som jeg ønsker

Anmeld

17. maj 2011

Aves.

Anne85 skriver:

Da vi kun havde et barn og vi begge arbejde 37 timer i ugen syntes jeg det gik fint - vi har begge skiftende vagter - og måske derfor var det ikke hårdt for vores søn - han skulle fx aldrig afleveres tidligt om morgenen og blev aldrig hentet sent. I nogle seele der arbejde jeg jo så, men der hyggede ham og min mand sig jo så bare.Om en måned skal jeg starte igen her efter anden barsel - nyt job - og helt bevist kun 32 timer i ugen - jeg frygter nemlig som dig hvordan der nu skal blive tid til det hele og hvordan jeg skal få givet mine børn den rolige og trygge hverdag som jeg ønsker

Kan jeg godt forstå....og ja, det er jo selvfølgelig lettere når man er to om en i stedet for en om tre som jeg er...øv, jeg håber bare at kunne få et job på 20 timer om ugen..

Anmeld

17. maj 2011

Dansker i England

Det er slet ikke nemt at balancere job og børn, når man er enlig - men hvad jeg gjorde var at have en au-pair og så kun arbejde ca 5-6 timer om dagen og resten om aftenen, når lillepigen sov.

Nu skal jeg ud og arbejde igen, og det er 40+ timer om ugen, og jeg har faktisk lidt dårlig samvittighed over at sende lillepigen i dp så mange timer hver dag - men det er den eneste mulighed, jeg har.

at du søger kortere dage, hvis du kan få det til at hænge sammen økonomisk

Anmeld

17. maj 2011

Majeha

Har desværre ikke fuldtidsjob mere, men har stået med det alene med en søn på 1½ år. Det gik super godt. Han er og har altid været glad for at være i dp, så det var intet problem at han var der længere end hvad folk måske mener er godt. (arbejdet var 7.30-16) Det var bare at sætte tiden i system. Og så havde jeg fri hver weekend. Følte næsten jeg havde mere tid og overskud der, end når jeg har arbejdet deltid eller været ledig.

Jeg slutter nu et skoleforløb i næste uge, og står derefter uden job eller noget Det er rigtig træls, for havde et på hånden, som desværre blev givet til en anden pga. ekstra skoleforløb. Og det er bestemt ikke let at finde et nyt, især ikke som gravid 

Men hvis du ikke føler tiden slår til, kan du så ikke starte deltid og så evt. gå op i timer, når det hele kommer ind i en god rytme?

Anmeld

17. maj 2011

Aves.

Dansker i England skriver:

Det er slet ikke nemt at balancere job og børn, når man er enlig - men hvad jeg gjorde var at have en au-pair og så kun arbejde ca 5-6 timer om dagen og resten om aftenen, når lillepigen sov.

Nu skal jeg ud og arbejde igen, og det er 40+ timer om ugen, og jeg har faktisk lidt dårlig samvittighed over at sende lillepigen i dp så mange timer hver dag - men det er den eneste mulighed, jeg har.

at du søger kortere dage, hvis du kan få det til at hænge sammen økonomisk

Ja, det er sgu ikke let at få det hele til at gå op og slet ikke som enlig....men altså, nu starter den yngste i skole næste år, så bare et par år endnu som fattig og så med tid, det synes jeg er det rigtige for os...men bare det om man kan finde noget..

Aupair ville jeg slet ikke have råd til selvom det jo er en super løsning..

Anmeld

17. maj 2011

Dansker i England

Eva. skriver:

Ja, det er sgu ikke let at få det hele til at gå op og slet ikke som enlig....men altså, nu starter den yngste i skole næste år, så bare et par år endnu som fattig og så med tid, det synes jeg er det rigtige for os...men bare det om man kan finde noget..

Aupair ville jeg slet ikke have råd til selvom det jo er en super løsning..

Au-pair var billigere og bedre end at sende lillepigen i vg - og min samvittighed havde det bedre med det valg

Dine drenge vil værdsætte tiden de har med sin mor og ikke alle de materielle ting, du kunne købe, hvis du valgte at arbejde fuld tid, og helt fattig bliver du vel heller ikke?

Anmeld

17. maj 2011

Kaufie

Min ældste (snart 4) kom i dagpleje da han var 8 mdr, da jeg så kunne komme i job på fuld tid. Der var oven i købet transporttid - 1/2 time i hver ende af arbejdsdagen, så han var en af dem, der blev afleveret 7.15 og hentet kl 16-16.30. 

Min mand arbejdede endnu mere - så der var ikke meget tid til hygge og leg i de 18 mdr det stod sådan til. Heldigvis (kan jeg nu se) blev jeg fyret pga krisen - og fik et job på 30 timer med meget kortere transporttid.

Nu har jeg ingen kvaler ved at skulle have yngstebarnet ud som 8mdr, da jeg kan aflevere kl 8 og hente igen lige efter middagslur - dvs vi har fhv rolige morgener og så er det "kun" formiddagstimerne jeg går glip af.

Men ja, det skal jo helst kunne hænge sammen økonomisk - min mand er pt voksenlærling, så der er andre steder vi må gå på kompromis - ferier er fx noget vi sagtens kan holde herhjemme med enkelte udflugter - evt en weekend i mine forældres camp-let. 

Anmeld

17. maj 2011

betski

Eva. skriver:

og hus og hjem..især for jer med flere børn og jer der er alene eller står med det hele selv?

Jeg har kun mine to praktikker at tænke tilbage på og det syntes jeg sgu var rigtig hårdt...og jeg må indrømme jeg har svært ved at forestille mig at arbejde fuldtid og samtidig have en god fornemmelse i forhold til at jeg gør det godt nok og er der nok for mig og mine børn....men måske det bare er mig..

Så fortæl mig, er det ok, er det hårdt, stressende, er det sådan I ønskede det skulle være og troede det ville være med børn og job, familie, fritid osv..

Jeg har søgt job, 7 forskellige, både fuldtid og deltid, men må indrømme at drømmen de næste par år er at arbejde så få timer som det vil kunne hænge sammen økonomisk og ud fra hvad jeg føler giver mig nok arbejdsmæssigt...

KNus Eva...som er tænkende i dag, har tiden og burde skrive....nu..

Åh ja søde, hvordan får man det til at hænge sammen.... Jeg kan godt forstå, at du søger deltidsstillinger og X virkelig alt for at du får det  Jeg har desværre ikke råd til at være på deltid, så her hedder det jo rent faktisk 37+ Jeg arbejder alm 37 timer på jobbet og så lidt ekstra derhjemme, når min datter sover. Jeg har heldigvis flekstid ellers kunne jeg på ingen måde få det til at hænge sammen. Derudover har jeg jo et lille bijob som Zumb a instruktør, så der passer mine forældre min datter eller også er hun med mig.

Jeg drømmer om at få mere tid derhjemme  - eller måske jeg bare skulle se af at få fundet den mand så han kan bidrage til at jeg kan komme på deltid hehe...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.