Nu nærmer min fødsels sig rigtig meget går ind i uge 30 i morgen, så fødseln tænker jeg rigtig meget over spicelt fordi min første fødsel gik pænt strækt, min søn ville bare ud med raketfart.
Under fødslen fik jeg en endetarms britsning, av for den da , eller rette sagt mega av bagefter. For jeg mærkede det overrhoved ikke under fødslen.
I torsdags var jeg så til samtale på hospitalet for at snakke fødselsmetode, og der er ikke medicink belæg for et kejsersnit, da risicoen for at det sket er 5 %, den var 3-4% under første fødsel.
Hvilke så siger mig at den er større nu, og så alligevel ikke, for de siger at hvis man gik i stykker første gange føder mange uden særlige store rifter anden gang, ja er sku lidt forvirret.
Jeg ville godt nok være enorm ked af at skulle igennem sådan en bristning igen, det er så psykisk hård og havde så ondt i langt tid efter. Kunne ikke amme min søn da jeg kun måtte ligge ned de første mange dage. Og det gik bare overhoved ikke.
På den anden side, så kan der jo også være kompliktioner ved et kejsersnit, og man har jo hørt at man nogle ikke bliver syet rigtigt sammen, eller får betændte sår. Hvilke sikkert heller ikke er rigtigt rart.
Men det jeg enligt godt kunne tænke mig at høre er om der er nogle som har oplevede at få sådan en bristning også føde helt normal anden gang for i mit hoved vil det bare ske igang, så ønsker virkeligt at høre nogle positive historier, håber nogle kan hjælpe mig med min frygt.
Anmeld