smerter ved skambenet/forneden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30.236 visninger
11 svar
0 synes godt om
16. maj 2011

Anonym trådstarter

Hej..

Jeg er idag i uge 39+0, men har den sidste uges tid haft rigtig ondt forneden... Kan nærmest ikke gå pga de smerter, samt når jeg sidder/ligger og så skal op og stå, der gør det virkelig ondt...

Har I nogen idé til hvad det kan skyldes, eller om det tegn på fødslen er oppe over??

Fødegangen(jordemoderen jeg snakkede med for 1 time siden) mener det er bækkenløsning jeg har fået meget slemt nu... Har haft mild bækkenløsning siden januar....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Anonym skriver:

Hej..

Jeg er idag i uge 39+0, men har den sidste uges tid haft rigtig ondt forneden... Kan nærmest ikke gå pga de smerter, samt når jeg sidder/ligger og så skal op og stå, der gør det virkelig ondt...

Har I nogen idé til hvad det kan skyldes, eller om det tegn på fødslen er oppe over??

Fødegangen(jordemoderen jeg snakkede med for 1 time siden) mener det er bækkenløsning jeg har fået meget slemt nu... Har haft mild bækkenløsning siden januar....

Er det ikke meget normalt her sidst i graviditeten, jeg er nu 39+3 nu, og jeg har lidt det samme, bare ikke så slemt som du beskriver det.

når jeg prøver at komme op af sengen, løfter benet, så gør det virkelig ondt lige ved skam benet, eller til tider når jeg skal løfte benet for at få sko på gør det også ondt, eller når jeg kun står på det ene ben (gør man jo tit)

Anmeld

16. maj 2011

Anonym trådstarter

Fru. Skovrup skriver:

Er det ikke meget normalt her sidst i graviditeten, jeg er nu 39+3 nu, og jeg har lidt det samme, bare ikke så slemt som du beskriver det.

når jeg prøver at komme op af sengen, løfter benet, så gør det virkelig ondt lige ved skam benet, eller til tider når jeg skal løfte benet for at få sko på gør det også ondt, eller når jeg kun står på det ene ben (gør man jo tit)

Sådan som du beskriver det, har jeg det også....

Jo det er nok meget normalt i slutningen af graviditeten.. Men synes nu det ret træls!! Og så ku det jo være rart, hvis det var tegn på det var lige oppe over med fødsel... Hehe..

Anmeld

16. maj 2011

sandorff

bækkenløsning??

det havde jeg i voldsom grad, og mine smerter sad lige præcist der.

Anmeld

16. maj 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

Hej..

jeg havde det sammen, det er dit bækken der bliver mere bøjeligt, der skal jo presset et hovede ud og så skal dine knogler være bløde dernede så det kan give sig under fødslen, nogle mærker det ikke, andre mærker det... jeg blev selv sygemeldt fra abrjdeet pga det fordi jeg slet ikke kune andet end at sidde lidt, ligge lidt og så kunne jeg også gå lidt.. det var meget store smerter.. 

Anmeld

16. maj 2011

Filippa & Liva

sandorff skriver:

bækkenløsning??

det havde jeg i voldsom grad, og mine smerter sad lige præcist der.

Øv, kan det være tegn på bækkenløsning?

Jeg er i uge 19 men har flere dage i træk oplevet ondt i skambenet/forneden, nogle gange så slemt at jeg må sætte eller lægge mig ned... Håber sgu ikke det er det.

Anmeld

16. maj 2011

sandorff

BigBabyWish skriver:

Øv, kan det være tegn på bækkenløsning?

Jeg er i uge 19 men har flere dage i træk oplevet ondt i skambenet/forneden, nogle gange så slemt at jeg må sætte eller lægge mig ned... Håber sgu ikke det er det.

det var det i mit tilfælde.

og det kom tidligere og tidligere for hver graviditet. 3 i alt

ved den sidste mærkede jeg smerterne allerede før jeg mistænkte mig selv for at være gravid!! og de tog jo mere og mere til gennem graviditeten.

Anmeld

16. maj 2011

Filippa & Liva

sandorff skriver:

det var det i mit tilfælde.

og det kom tidligere og tidligere for hver graviditet. 3 i alt

ved den sidste mærkede jeg smerterne allerede før jeg mistænkte mig selv for at være gravid!! og de tog jo mere og mere til gennem graviditeten.

Øv også... Har godt undret mig lidt over de smerter som er kommet og gået, men troede ikke det var bækkenløsning.

Kunne være jeg skulle tage en snak med lægen om det.

Anmeld

16. maj 2011

Bavianis

Jeg har ondt nøjagtigt samme sted, og jeg har først fået det her til sidst. Det brænder og svider når jeg har stået op eller gået i lang tid (dvs. mere end 15 minutter... ).

Jeg har også tænkt at det er bækkenet der giver sig, og måske pga at babyens hoved nu presser godt på nerverne dernede.

Anmeld

16. maj 2011

Balinus

Hvis det er på forsiden af skambenet, 2 punkter med ca. 3-4 cm i mellem, kan det meget vel være mavemusklernes vedhæftning.

Vedhæftningerne bliver ømme når mavemusklerne skal flytte sig ud til siden… - og det kan gøre rigtig ondt i hæftningerne…

Prøv at give dem lidt massage – eller få manden der hjemme til det…

Håber du finder lindring…

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.