lægebesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

529 visninger
8 svar
0 synes godt om
16. maj 2011

anjaditte

Det er noget jeg ikke rigtigt forstå, jeg var til læge i sidste uge, og ja det var en ny læge, som åbenbart havde meget travls osv...Jeg havde taget en urinprøve med, og troede fatisk at vi skulle lave vandrejournal, men jeg måtte gå skuffet derfra.

Skal først d 20/6, øv øv der er så lang tid til. Nogle som kender det?

Jeg er 6 uger henne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

Nessie

anjaditte skriver:

Det er noget jeg ikke rigtigt forstå, jeg var til læge i sidste uge, og ja det var en ny læge, som åbenbart havde meget travls osv...Jeg havde taget en urinprøve med, og troede fatisk at vi skulle lave vandrejournal, men jeg måtte gå skuffet derfra.

Jeg er 6 uger henne

Jeg tror at du skal ringe og få en ny tid hos lægen. Måske hos en anden læge?

Der skal jo tages blodprøver osv., og det skal være senest uge 10, fik jeg at vide. Der skal jo også laves vandrejournal, og lægen skal have papirerne sendt til sygehuset, så du kan få en tid til NF.

Så synes da at det lyder mærkeligt, at du først har fået en tid om over en måned

Anmeld

16. maj 2011

twinny

hmmm...  underligt jeg havde ringet igen..  Der står omkring uge 8. skal man have første læge besøg...  Og det sagde min læge også

Anmeld

16. maj 2011

Fjordside

anjaditte skriver:

Jeg er 6 uger henne

Det samme var det til mit første læge-besøg.. Jeg skal til læge onsdg hvor jeg er 10+1 og der skal lægen starte vandrejournalen osv. Men synes første besøg hos lægen var spild af tid og følte også bare hun ville af med mig igen. Det tog 5-10 min (udover den halve time jeg selvfølgelig skulle vente inden jeg kom ind..)

Anmeld

16. maj 2011

Fenja09

Jeg synes det lyder lidt underligt. Jeg fandt ud af at jeg var gravid i uge 7 og jeg blev undersøgt af lægen og gennemgik hele vandrejorunalen sammen med sygeplejersken på stedet.

Fik taget blodprøve og urinprøve. Derudover snakkede vi lidt om kost, rygning, samt andre ting som er nødvendigt at vende når man er gravid og fik en lille bog med hjem omkring graviditet.

Efter lægebesøget blev papirerne sendt til sygehuset, og så ville jeg få brev ang NF scanning mellem uge 11 og 13.

/Fenja

Anmeld

16. maj 2011

Topp

anjaditte skriver:

Jeg er 6 uger henne

jeg var ude for det samme - vandrejournal blev først lavet efter jeg var 10 uger henne - jeg tror det er fordi mange graviditeter går i sig selv - og de bruger jo en del tid på at lave den og snakke og sende vidre til sygehus osv

Anmeld

16. maj 2011

kkk

anjaditte skriver:

Jeg er 6 uger henne

Læger gør det lidt forskelligt. Jeg var også først til lægeundersøgelse da jeg var i 10. uge og da jeg fik tiden til nakkefoldsscanningen, fik jeg faktisk oplyst at blodprøven ville blive taget for tidligt, hvis jeg fik taget den 'allerede' i 10. uge. Det mente min læge nu var noget vrøvl, og der var heller ikke nogen der endte med at brokke sig over blodprøvedatoen ved nakkefoldscanningen.

Men faktum er at det ikke nødvendigvis er helt skævt at vente med det lægebesøg.

Anmeld

17. maj 2011

anjaditte

tak for de mange svar

Anmeld

17. maj 2011

NatteS

anjaditte skriver:

Jeg er 6 uger henne

Jeg ringede ind til laegen da jeg fik en positiv test derhjemme.. og havde regnet mig frem til at vaere i 6. uge.. fik en tid hos laegen til når jeg var i 8. uge og først dér fik jeg vandrejounal...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.