Min pige brækkede benet i vs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.718 visninger
6 svar
0 synes godt om
16. maj 2011

Anonym trådstarter

Skriver lige ano.

Men sagen er den at min datter d. 29 april får et brud på skinnebenet. et såkaldt greenstick fraktur. Nå men altså jeg hentede hende ved sædvanlig tid i vs. og får at vide af en pæd. at hun er kommet til at sparke til en skammel med hjul på, som min datter stod op ad. det resulterede så i at min datter falder og slå hovedet. Hun fik en lille skramme som blødte lidt. Nå men som pæd. sagde jeg kunne da trøste hende. Jeg spørger hvor min datter er. får at vide at hun er lagt ned og sove. Så jeg henter henter hende op.

Lægger godt mærke til at hun små klynker, men det gør hun nogle gange når man vækker hende, så tænker ik videre over det. Vi tager op og handle og min pige små klynker hist og her. Jeg ringer til min far som er læge og spørger om hun kan have fået en hjernrystelse for jeg synes der er noget underligt i hendes adfær. Det mener min far ik, da deres kranier osv. er meget bløde endnu. Nå men kommer hjem hvor min datter små græder igen. jeg tænker gad vide om hun er tørstig eller sulten så jeg tilbyder hende lidt, men hun vil ikke have det. Hun gø tegn til at hun vil ned. jeg stiller hende op ad bordet og så skal jeg love for pigen begynder at græde. jeg skynder mig at tage hende op og trøste hende. Jeg bliver rigtig bekymret nu ogf ringer efter hende far der får besked på at skynde sig hjem. Prøver igen at se hvad der sker hvis jeg sætter hende ned og hun løfter det ene ben og vil ikke støtte på det. Nå men vi tager til vagtlægen mefd det sammen. Han tror det er slagt og sender os hjem, med besked på at komme igen dagen efter hvis hun stadig ikke vil støtte på det. dagen efter vil hun stadig ikke støtte på det og vi kommer op og får taget røntgen osv. det viser sig at skinnebenet er brækket. Så på med gipsen.

Min datter tager det bare så flot. Hun kravler og forsøger at gå lidt langts møblerne med gipsen på Er bare så stolt af hende.

Nå men så er sagen at hvordan hulan kan de vuggestuen lægge et lille barn ned og sove der har slået hovedet? Og hvorfor hulan har de ikke tjekket om der var sket andet?? Sku ikke rart at tænke på at min pige har ligget selv med brækket ben i 1 1/2 til jeg kom og hentede hende! Det kan få mig til at græde bare ved tanken.

Synes vs har handlet helt forkert i denne situation og de skulle have ringet til mig. Pæd. sagde endda at det var ret voldsomt da hun faldt...øh endnu en grundt til at ringe!

Hvad synes I ? Og hvordan ville I håndterer sådan en sag?

Vi har selvf. bedt om at få en udskrift af forløbet så vi kan givet det til vores forsikringsselskab. den veneter vi dog stadig på selvom det nu er snart to uger siden det skete. det er sku egentlig også ringe. Nå men altså pæd. er selvf. meget ked af det og jo også en hændeligt uheld. Kan ellers rigtig godt lide institutionen, og min datter er glad for at være der. Mne må sige de har skuffet mig lidt, og at min tillid til dem ikke lægger på det højeste. Hvilket jo er smadder ærgeligt. .

Nå men altså satser på min pige får gipsen af den 25 maj. Glæder mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

Sildefisk

Nu er jeg selv pædagog-men vigtigst i denne sag, jeg er selv mor til et vuggestuebarn.

Jeg er 100% enig med dig i, at pædagogerne burde have ringet til jer, dette er en procedure jeg altid selv efterlever, hvis et barn har slået sig slemt, græder meget (uden jeg kan finde en logisk  forklaring) eller selvfølgelig er sygt.

Ydermere burde de vide at hvis et barn har slået sig slemt i hovedet må man ikke lægge det fra sig! Det skal observeres!

Rigtig god bedring med din datter og jeg håber du har en god snak med vuggestuens personale om dine tanker vedrørende denne sag.

Anmeld

16. maj 2011

DianaMalou

stakkels lille pige .. får helt ondt ved tanken .. håber hun er okay.. og self en big  til dig i denne tid..

men selv at vs har handlet forkert

Anmeld

16. maj 2011

Anonym trådstarter

myr81 skriver:

Nu er jeg selv pædagog-men vigtigst i denne sag, jeg er selv mor til et vuggestuebarn.

Jeg er 100% enig med dig i, at pædagogerne burde have ringet til jer, dette er en procedure jeg altid selv efterlever, hvis et barn har slået sig slemt, græder meget (uden jeg kan finde en logisk  forklaring) eller selvfølgelig er sygt.

Ydermere burde de vide at hvis et barn har slået sig slemt i hovedet må man ikke lægge det fra sig! Det skal observeres!

Rigtig god bedring med din datter og jeg håber du har en god snak med vuggestuens personale om dine tanker vedrørende denne sag.

Tak rart at vide at det ik bare er mig.

Anmeld

16. maj 2011

Anonym trådstarter

DianaMalou skriver:

stakkels lille pige .. får helt ondt ved tanken .. håber hun er okay.. og self en big  til dig i denne tid..

men selv at vs har handlet forkert

Hvor er det rart at høre, at det ik bare er mig der synes de har handlet ukorrekt. Tænker at de da må have en procedure for den slagt tilfælde. et eller andet sted føler jeg heller ik det er okay; at de bare laver en skrivelse( notis) til os og det så er det eneste de gør ved det. Troede sådan noget skulle indberettes, men det skal det åbenbart ikke.

Nå men tak for det varmer og så kan jeg lige info. at min dejlige pige har det strålende og tager det med et smil og en masse gåpåmod. Hendes forældre er så stolte

Anmeld

16. maj 2011

JacobsMoar

Med fare for at blive godt upopulær, så er det jo hvad der kan ske.. 

Jeg ved ikke om de burde have ringet til dig da hun slog hovedet, måske de har vurderet at hun i forvejen var træt, og derfor mere pyller ? 

Og hvordan skulle de vide at hun havde brækket benet, når der gik så lang tid før du selv opdagede det ? Pæd. er jo ikke synsk, og har nok også haft fokus på at hun slog sit hoved, præcis som du selv havde... 

Jeg kan fortælle dig om en episode jeg selv har været vidne til:

En pige på ca. 1½ år falder ned fra gyngen som hun gynger på sammen med min kusine, det var ikke så voldsomt, men hun græder, og hendes forældre kan ikke rigtig finde ud af hvad der er galt, derfor ligger de hende ud i barnevognen hvor hun sover en god lang lur.. Da hun står op igen er hun stadig ked af det, og de vælger derfor at køre en tur på skadestuen.. Staklen havde også brækket benet, fik det lagt i gips og så var hun klar igen... 

Anmeld

16. maj 2011

Anonym trådstarter

KarinaB. skriver:

Med fare for at blive godt upopulær, så er det jo hvad der kan ske.. 

Jeg ved ikke om de burde have ringet til dig da hun slog hovedet, måske de har vurderet at hun i forvejen var træt, og derfor mere pyller ? 

Og hvordan skulle de vide at hun havde brækket benet, når der gik så lang tid før du selv opdagede det ? Pæd. er jo ikke synsk, og har nok også haft fokus på at hun slog sit hoved, præcis som du selv havde... 

Jeg kan fortælle dig om en episode jeg selv har været vidne til:

En pige på ca. 1½ år falder ned fra gyngen som hun gynger på sammen med min kusine, det var ikke så voldsomt, men hun græder, og hendes forældre kan ikke rigtig finde ud af hvad der er galt, derfor ligger de hende ud i barnevognen hvor hun sover en god lang lur.. Da hun står op igen er hun stadig ked af det, og de vælger derfor at køre en tur på skadestuen.. Staklen havde også brækket benet, fik det lagt i gips og så var hun klar igen... 

Helt enig sådan noget sker, kunne også have været mig selv der havde skubbet til en stolt hvor hun stod op ad. det var en hændeligt uheld.

Men nu opdagede jeg jo sådan set også at der var noget "forkert" ved hendes adfær. Hnn plejer ikke at klynke på den måde og være ked af det. Min datter er en meget smilende og glad person. men da jeg hentede hende var hun helt forkert. Og skulle nok bare have fulgt min intuition og taget direkte hjem. Men vs ligger lige ved siden af en forretning og vi manglede mad. Tænker at de ligesom jeg ville have opdaget det, hvis de istedet for at lægge hende til at sove havde siddet lidt med hende. . Netop fordi hovedet blevet ramt, så burde hun jo ik have lagt hende till at sove, men burde have observeret hende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.