Tegn på brystkræft?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

822 visninger
7 svar
0 synes godt om
16. maj 2011

Anonym trådstarter

Kan man få tegn på brystkræft?
Og hvad er de tegn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

otlitrom

Jeg håber ikke det er tilfældet for dig, at du har brug for informationen, forstå mig ret!

Du kan læse på hjemmesiden cancer.dk - Det er Kræftens Bekæmpelse, og jeg synes det er let forståeligt.

Her er et link til symptomer på brystkræft.

Anmeld

16. maj 2011

Thalia

Det mest almindelige tegn på mamacancer er en knude i brystet. Den slags bør man altid få undersøgt, men en knude er ikke altid ensbetydende med kræft. Det kan lige så nemt være hævede kirtler.

Et andet ofte set symptom er hvidt eller blodigt puds fra brystvorten.

Anmeld

16. maj 2011

Anonym trådstarter

kitty skriver:

Jeg håber ikke det er tilfældet for dig, at du har brug for informationen, forstå mig ret!

Du kan læse på hjemmesiden cancer.dk - Det er Kræftens Bekæmpelse, og jeg synes det er let forståeligt.

Her er et link til symptomer på brystkræft.

Mange tak

Jo det er informationer til mig selv men ikke fordi at jeg tror jeg har det. Men alligevel.. Har været så frygtelig øm i det ene bryst i to dage nu og har været det før hvor det gik over af sig selv igen. Men når der ikke rigtig er nogen grund til at jeg er øm så begynder mine tanker da om kredse om det evt var brystkræft eller andet.
Det er bare rart lige og vide hvordan man kan opdage det hvis det nu skulle være det.

Anmeld

16. maj 2011

otlitrom

Anonym skriver:

Mange tak

Jo det er informationer til mig selv men ikke fordi at jeg tror jeg har det. Men alligevel.. Har været så frygtelig øm i det ene bryst i to dage nu og har været det før hvor det gik over af sig selv igen. Men når der ikke rigtig er nogen grund til at jeg er øm så begynder mine tanker da om kredse om det evt var brystkræft eller andet.
Det er bare rart lige og vide hvordan man kan opdage det hvis det nu skulle være det.

Helt bestemt!

Ellers tag et smut til lægen og fortæl om dine tanker. Om ikke andet, så for at tømme hovedet og få talt lidt om det. Der er måske slet ikke noget, men tankerne kan hurtigt fylde meget!

Anmeld

16. maj 2011

Anonym trådstarter

kitty skriver:

Helt bestemt!

Ellers tag et smut til lægen og fortæl om dine tanker. Om ikke andet, så for at tømme hovedet og få talt lidt om det. Der er måske slet ikke noget, men tankerne kan hurtigt fylde meget!

Ja det var en god idé. Tusind tak for din svar

Anmeld

16. maj 2011

Lone Jakobsen

jeg synes du skal smutte en tur forbi lægen. han kan mærke efter og evt. sende dig videre til mamografi og scanning. har selv været turen igennem og der var heldigvis intet galt.

Anmeld

16. maj 2011

Faith

Som andre skriver så er de tydelige tegn en knude i brystet. Men knuden kan sidde så dybt at den ikke kan mærkes. Synlige tegn kan også være at brystvorten pludselig begynder at vende indad og puds fra brystvorten.

Når kræftsygdommen er mere fremskreden er tegnene unormal træthed, men der er som sådan ikke andre tegn.

Smut en tur forbi lægen. Hvis der er den mindste tvivl bliver du sendt til en mammografi.

Hilsen en kræftsygeplejerske.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.