Er der nogen herinde..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.175 visninger
11 svar
0 synes godt om
16. maj 2011

malliebooh

som er uddannet jordemoder?

Hvor lang tid tog det og var det svært at komme igennem?

Er det en uddannelse i er glade for at have taget??

Sidder nemlig her og overvejer!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

mortilfreja

MalleH skriver:

Hopper lige med på den her.. For jeg overvejer det samme

Anmeld

16. maj 2011

malliebooh

mortilfreja skriver:

Hopper lige med på den her.. For jeg overvejer det samme

Godt nok er jeg på en computer uddannelse lige nu HEHE.. men når jeg er færdig her er chancen for job lille

og fødsler er bare så smukke, og at være med hele vejen igennem, det er jo bare fantastisk! :')

Anmeld

16. maj 2011

LBK

MalleH skriver:

Godt nok er jeg på en computer uddannelse lige nu HEHE.. men når jeg er færdig her er chancen for job lille

og fødsler er bare så smukke, og at være med hele vejen igennem, det er jo bare fantastisk! :')

Men så kan du jo uddannes som sygeplejerske først... (hvis du ikke allerede er det) Og så har du jo også mulighed for at komme i praktik..

Anmeld

16. maj 2011

malliebooh

L_K skriver:

Men så kan du jo uddannes som sygeplejerske først... (hvis du ikke allerede er det) Og så har du jo også mulighed for at komme i praktik..

Nej jeg er ikke uddannet noget endnu. 

Men hvis jeg skal uddannes indenfor noget i den branche, så skal jeg starte helt fra starten af. Skal jo først have enten hf eller sådan noget, eller social og sundhedsskolen.

Anmeld

16. maj 2011

malliebooh

L_K skriver:

hm, kan også se at jeg skal have de samme krav og det vil tage lige lang tid, om det er sygeplejerske eller jordemoder.

Anmeld

16. maj 2011

LBK

MalleH skriver:

hm, kan også se at jeg skal have de samme krav og det vil tage lige lang tid, om det er sygeplejerske eller jordemoder.

ja en gymnasiel uddannelse, læse enkeltfag eller SSA som du selv nævner. Så er det sygeplejestdiet på 3 1/2 år og SÅ jordemoderstudiet...

Anmeld

16. maj 2011

malliebooh

L_K skriver:

ja en gymnasiel uddannelse, læse enkeltfag eller SSA som du selv nævner. Så er det sygeplejestdiet på 3 1/2 år og SÅ jordemoderstudiet...

jeg kan ikke se på ug.dk at man skal have læst til sygeplejerske først.

Anmeld

16. maj 2011

Isabeau

MalleH skriver:

Hej. Jeg har også planer om at blive Jordmoder, men først sygeplejerske.

Jeg er dog gravid 2. gang nu og kan først begynde til jan. 2013 - min barsel slutter først til dec. 2012. Men jeg er rimelig opsat på det

Jeg har hørt at man kan ta´ en SSA udd., og så springe videre på sygeplejeskolen, og derefter uddanne sig videre til jordmoder. Har fundet de her link

http://www.ug.dk/uddannelser/professionsbacheloruddannelser/socialogsundhedsuddannelser/sygeplejerske.aspx

http://www.ug.dk/uddannelser/professionsbacheloruddannelser/socialogsundhedsuddannelser/jordemoder.aspx

Anmeld

16. maj 2011

132319

Man SKAL ikke have sygeplejersken først men nogle vælger at tage den vej.

Ulempen ved det er dog at en bachelor i sygepleje tager 3½ år og det samme gør det at blive jordemoder. Man har 6 års SUklip til en videregående uddannelse og så vil man jo mangle 1 år. Om man kan få merit i nogle fag ved jeg så ikke.

Jeg er sygeplejerske og har hørt fra flere at jordemoderuddannelsen skulle være benhård, både boligt men også psykisk. Man skal have en god portion selvdisiplin og psykisk styrke for at gennemføre. Udover det, er det ligesom andre stillinger i sundhedsvæsnet, nærmest umuligt at finde job 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.