Rødspætte-filet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.332 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. maj 2011

birthee

Opskrifter søges på rødspætte-filet, udover den traditionelle stegte rødspætte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

moars

birthee skriver:

Opskrifter søges på rødspætte-filet, udover den traditionelle stegte rødspætte

i fad i ovn med masser af grøntsager og lidt olie+lidt vand, og evt. hvidvin (hvis man er til det)...evt. med ris og hollandaise sauce som tilbehør.

Anmeld

15. maj 2011

GitteC78

moars skriver:

i fad i ovn med masser af grøntsager og lidt olie+lidt vand, og evt. hvidvin (hvis man er til det)...evt. med ris og hollandaise sauce som tilbehør.

Mums det lyder godt. Vi får næsten aldrig fisk, da min kæreste ikke kan li det.... Men jeg bliver da vist nødt til at lave din opskrift en dag til mig selv, for det lyder bare så lækkert.

Anmeld

15. maj 2011

hvinanden

Uha der er jo intet der topper en frisk stegt rødspætte. Men ellers kan den koges g serveres med sursød sovs.. mmm.. Men prov at steg den og server med bløde løg og brun sovs.. namme nam

Anmeld

16. maj 2011

Lykkelig-Men-Travl-Mor

Du kan også bruge den til en ovnret med rejer, spinat og asparges. Smager virkelig dejligt

Ca. 500 g rødspætte

1 bæger ferske rejer

1 pose optøet spinat (hel eller hakket)

1 dåse aspargessnitter

2½ dl mager madlavningsfløde

Dryp spinaten af og læg den i et ovnfast fad. Læg rødspætterne ovenpå.

Smelt lidt fedtstof i en gryde og rør et par spsk. mel ud i det. Tilsæt væden fra aspargessnitterne sammen med madlavningsfløden. Smag til med salt og peber.

Læg asparges og rejer over rødspætterne, og hæld saucen over. Sæt fadet i ovnen i ca. 25 min.

Det er ihvertfald en super nem men alligevel rigtig lækker hverdagsret med rødspætter. Jeg plejer at servere med ris og nogle gange også godt brød til, men det er jo en smags sag.

Men retten er ihvertfald altid et hit her i familien, og børnene spiser rigelige mængder af både fisk og grøntsager

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.